Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

Thezz: Boppa var ett favoritord här också förut! Nu är det helt klart "läsa".  Men hon var så rolig igår när hon inte ville sova. "Pappa ä ä ida, mamma ä ä ida". Jag började gapskratta när jag förstod vad hon sjöng.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan
    after eight skrev 2009-03-30 14:27:47 följande:
    Haha, just det, ajaj säger Vincent också och hötter med pekfingret. Man märker verkligen vad det är man säger mest av här hemma: ajaj, tack tack och nej. För nej säger han också och skakar på huvudet. Han visar väldigt tydligt när han inte vill nåt, maken till frenetiskt huvudskakande får man leta efter.
    Ha ha ha!

Hanna: Du behöver inte ha dåligt samvete. Ibland kommer vi knappt utanför dörren, och då är jag inte ens höggravid som du är!
    Jag tycker det är mysigt att bara gå och handla med barnen, låta båda gå i sin egen takt och göra lite vad de vill. Hoppa i vattenpölar eller titta på buskar eller vad de nu vill. Det behöver inte vara så avancerat.
    Kan du inte fylla en balja med vatten och låta Måns plaska i?
  • lurksmulan

Nä, mina sockerblommor, nu ska jag ladda kaffebryggaren och sen lägga mig för att hinna sova liiiite innan klockan ringer vid 3.45.
    Jag är hemma igen ganska sent på tisdag kväll.
    Ha det bra allihopa! Kram!

• lurksmulan

Hola!

Vi är hemma igen efter en intensiv vecka på Teneriffa!
    Växlande väder, vissa dagar 24 grader och jättefint, och andra dagar lite blåsigt och mulet.
    Vi var på världens häftigaste djurpark och på ett vattenland som var riktigt mäktigt.
    Annars var det upp och ner, Laban har haft riktigt uselt humör till och från, Polly trillade i barnpoolen (jätteläskigt!!).
    Hotellet var superbra, underhållning varje kväll, tre pooler, massor att göra för samtliga.
    Ska försöka ladda in lite bilder under dagen så att ni får se.
    Nu ska vi dricka lite kaffe och sen gå och titta på ett hus som vi ska få förhandstitta på i nästa vecka. Gavelhus nära det andra vi tittade på, men med nyrenoverade badrum och fräscht.

• lurksmulan
    Hanna: Laban satt vid kanten och tvättade sina gubbar och så kom Polly dit och började störa honom. Jag stod ett par steg bort och insåg att det här inte bådar gott. Sen när han bett henne sluta typ 10 gånger puttar han till henne, och hon trillar rakt ner i poolen! Det var ju inte hans mening att putta henne dit, han tröttnade mest på att hon inte lät honom vara i fred trots att han bad henne. Det läskiga var att hon landade på mage och sen bara låg där. Jag var som sagt inte alls långt därifrån så jag kastade mig ner i poolen och slet upp henne. Hon låg väl där i max 5-10 sekunder, men det kändes som en evighet.
  • lurksmulan
    Hanna: Jag bara slet upp henne, hon hostade till och sen började hon gråta. J tog Laban åt sidan och han skällde inte eller något, utan sa bara att han aldrig mer får göra så. Sen gick jag, J och Polly upp till rummet medans min mamma tog med Laban på en promenad så att han fick komma ifrån lite. När de var ute och gick sa han självmant att han ville köpa en förlåt mig-present till mig och Polly.

Nu har Polly precis somnat, det är kämpigt att vända tillbaka dygnet. Där nere har ju hon somnat vid 21.30 ungefär.
    Dags för mig att lägga Laban.
  • lurksmulan
    jazzy skrev 2009-04-09 12:55:20 följande:
    Hej Lurk....fika i helgen kanske...????
    Ja vad trevligt! Söndag förmiddag eller imorgon? Måndag funkar också.
  • lurksmulan
    Hanna: Det behöver inte betyda något att hon är fixerad nu. För mig har varit stor skillnad.

jazzy: Ja gör det du!
  • lurksmulan

Vet ni, det känns så BRA med det här huset vi ska titta på!
    Min brorsa bodde i huset brevid förut, så vi känner många grannar och vet hur området är. Dessutom vet vi att de som bott där tidigare (eventuellt att han bor kvar, de skiljde sig vet jag) tagit väldigt väl hand om huset. Vi var där och tittade utanför, och det är jättefint. Hörntomt med byggd uteplats på baksidan (söderläge) och stensatt på framsidan. Sen har de byggt en redskapsbod vid sidan.
    På framsidan är det jättefint med en båge över grinden, och så någon slags blomma som klättrar på den. Bågen skulle behöva bytas ut men det är inte svårt att ordna.
    Vi vet att de vill ha 1,4 för att sälja innan visningen, och vi vet också att badrummet uppe är nyrenoverat och att det är allmänt fräscht. Om vi gillar det så kommer vi köpa det!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7