Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

jazzy skrev 2009-04-09 16:58:07 följande:
    Lurk.. hoppas ni får det!! Är det hög hyra?
    Njae.. tror att det är 4600:- ca. Vi hamnar väl på samma kostnad som vi har idag.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan

Åh, underbara vårväder!

Tack för fikat jazzy, alltid trevligt! Ni kan ju börja marinera köttet så tar vi den där grillningen i sommar!

• lurksmulan

Jag är lite besviken eller vad man ska säga.
    Vi tog en promenad idag och gick förbi det huset vi är superintresserade av. De som äger huset är ute och jag ser att jag känner tjejen lite. Det är min brorsas gamla granne, så hon hälsar och jag stannar och pratar lite om huset och att vi ska titta på det. Då visar det sig att det inte bara är vi som ska titta innan visningen utan ett annat par också! Morr!
    Dessutom säger hon att hon inte alls är nöjd med 1,4 som mäklaren sagt utan vill minst ha 1,475. Det är okej, vi kan ju gå till 1,6 om det skulle vara så.
    Enligt henne är badrummet tip-top, dubbla handfat och jacuzzi.
    Jag hoppas att det är så fint som hon säger och att vi inte blir överbjudna!

• lurksmulan
    jazzy: Ja jag tycker det är dåligt att han inte har berättat något för oss. För om säljarna vet måste ju han veta givetvis.
    Nej 1,4 är ju mycket, men de bygger hus också så hon kändes väldigt girig. Och sen berättade hon att ett annat hus sålts lite längre bort, de hade fått 1,475 och var inte alls lika fint så då kände hon att hon ville ha det minst.
  • lurksmulan
    no: Det är en privat visning det är därför jag är lite sur.
  • lurksmulan
    numberone skrev 2009-04-11 10:22:25 följande:
    Då ska ju verkligen mäklaren tala om att det kommer fler... jätte dåligt!!!
    Ja jag är lite sur. Jag tror inte att de kommer samtidigt som oss, men det vet jag ju inte heller. Det känns bara som att han kunde visat huset för de utan att berätta det för oss. Vi trodde ju att vi hade första tjing och var helnöjda. Nu lutar det åt att det blir budgivning ändå om de är intresserade.
  • lurksmulan

Morgon!

Frukosten är intagen, maken sover och barnen ritar och tittar på tv medans katterna äter mina blommor som vanligt.
    Superfint väder idag också! Vi ska iväg och justera Labans glasögon som åker ner hela tiden och sen måste vi handla nytt lysrör till hans akvarium, de stackars fiskarna har haft det mörkt i flera dagar nu.
    Sen tänkte jag nog få till säsongens första grillning, eventuellt med lite smulpaj av rabarber till efterrätt, har lite rabarber i frysen från i somras.

Nu går Polly lös med en penna, bäst att ta den ifrån henne innan hon ritar överallt...

• lurksmulan
    jazzy: Våra barn är där 7.15-15.15 varje dag. Det är ändå 40 tim/vecka.

Jag är superförkyld verkligen. Skitsurt. Jag känner mig som gelé i hela kroppen. Vill bara ligga i soffan under en filt och äta chips och titta på romantisk komedi.
    Men det kommer ju inte hända.
    Istället har vi flängt ute med barnen hela dagen och nu ska jag byta lysrör till akvariet.
  • lurksmulan

Magda: Pollys i nacken syns fortfarande. Nu har hon så långt hår att det ligger över, men lyfter man på håret syns det. Både hon och Laban hade i pannan, men de är borta.

no: Säger som Hanna, förklara läget rakt ut. Inga anklagelser, säg "jag känner..." och så vidare. Inte "du gör aldrig..".
    Ofta märker man inte sånt här förrän man har fått barn, vi hade det likadant när jag var hemma med Laban. J fattade inte alls att det var jobbigt förrän han var hemma och pappaledig.
    När det gäller sovmorgnar har vi alltid delat upp helgerna. En sovmorgon var. Mer rättvist går det inte att få.

• lurksmulan
    jazzy: Jag utgår ifrån att det är visning imorgon, vi har inte hört något men han pratade om tisdag innan helgen.
    Jag vet inte alls vad som går på bio tyvärr.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7