Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

Kickan 84 skrev 2009-03-19 11:16:16 följande:
    Tror bara att det ser ut så på bilden, han var det dock när han var mindre men det verkar vuxit bort.
    Ah, okej. Jag har inte sett det förut men på den bilden reagerade jag på det.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan

Jag är fortsatt glad över huset. Vi ska på visning på söndag. Och sen kom jag på att vi har räknat att lägga mycket mer i handpenning, så vi har redan pengar till ena badrummet och en bra bit på väg på det andra! Tjoho!
    Nu hoppas jag bara att det känns okej och att de är villiga att sälja för typ utgångspris. Men de ska ju separera och har ingen lust att hålla på med det här alls, så ni får hålla tummarna för att det går vägen!

• lurksmulan

Morron!

Ja det känns jätteroligt med huset. Jag är helt i extas utan att ens ha sett det, väldigt typiskt mig. J är lite mer verklighetsbaserat försiktig.
    Men jag känner att det är ett hus i den storleken vi vill ha, i det område vi vill bo, och att vi har råd med de renoveringar som behövs göra. Inga frågetecken för min del. Stor hörntomt där jag kan få pyssla och ungarna springa av sig. Lekpark ca 3 meter därifrån, en jättestor lekpark ca 5 min bort.
    http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=timmermansstigen+64
    Den här bilden visar fel, det är inte huset med pricken på utan det på hörnan där det ser ut att stå ett badkar i trädgården .

• lurksmulan

Hanna: Nä vad dumt. Jag provade länken själv. Kolla på hitta.se Timmermansstigen 64 om vill. Vi har ju tre månaders uppsägning men kan ha dubbla hyror i kanske två månader. Dessutom bor ju vi i de mest eftertraktade lägenheterna i det populäraste ormådt gällande hyresrätter, så det är inte omöjligt att någon kan flytta in tidigare.

Ja det känns som om det kan finnas bra potential här, att vi inte bara ska titta på hur huset ser ut idag utan på hur det kan bli. Jag mailade mäklaren precis för att kolla om annonsen kommer ut på hemnet idag eller om han kan maila mig bilder.

Är M dålig i magen? Usch vad jobbigt!

• lurksmulan

Fasen.
    Prova den här då, det översta huset.

• lurksmulan
    after eight skrev 2009-03-20 12:07:50 följande:
    Haha! Vilka hemska väggar! Som tur är är det ju lätt att åtgärda. Men tomten verkar ju bra och planlösningen.Får ni se det innan de planerade visningarna?
    Haha, ja jag skrev ju att de gillar turkosa väggar!
    Ja vi får se det redan nu på söndag, så det är en vecka innan visningen.

Köket var över förväntan måste jag säga, badrummen visste vi att de behövde fixas, även fast det mindre inte var så farligt som jag hade trott. Sen visste vi att det var lite udda färgval på väggarna, även fast jag inte insåg att det var tok-turkost mäklaren menade.

Ja tomten är bra, söderläge. Granne med lekparken. Planlösningen är bra, enda nackdelen är att vardagsrum och kök är på olika plan.
  • lurksmulan
    after eight skrev 2009-03-20 12:16:47 följande:
    Hmm...jo, LITE udda färgval! *fnissar* Håller tummarna då, om det här känns rätt!
    Tack! Vi känner faktiskt båda just nu att det känns rätt. Och det är första gången måste jag säga. Sen får vi se på söndag när vi varit där.
  • lurksmulan

Jag hoppas den här länken funkar!
    http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/384074

Magda: Precis som Hanna säger; digestive i botten, sen bär och sist kesella. Men egentligen spelar inte ordningen någon större roll.

Jag har badat med ungarna, är helt slut. Ikväll blir det Så ska det låta och troligtvis sängen ganska tidigt.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7