Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

MagdaA skrev 2009-05-20 13:52:26 följande:
    vi har ingen värme alls igång nu, inte haft på flera veckor. varit liiite hurvigt på mornarna då det är kring +2 och biland tom - på nätterna. Men vi har ett elelement i köket som vi kan köra för att hålla lagom temp. vårat hus lagrar solens värme bra under dagen så det håller sig hyffsat iaf.
    Nä samma här, heller ingen värme på... elen är påkopplad, pelletsen av o alla radiatorer helt av... men det är varmt ändå, många stora fönster o mkt sol o 23.5gr inne bra ventsystem...

Härligt med gungställning! ska vi ha en ska det oxå vara en med sådana trästockar nu bor vi granne med lekplatsen men det kanske kan vara bra med gungor ändå...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

*hohooo* *eko*

Här kommer första leenden nu för fullt så underbart!

M är fortfarande sjuk, sovit nästan hela dagen o nu sover han för natten stackars liten

Tänk vilken "ammare" man har blivit, skrattade åt mig själv när jag tog M i handen o gick med honom till sängen för nattning samtidigt som jag ammade Y

• Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-05-20 18:24:47 följande:
    Besöket på dagis idag kändes jättebra. Som dagis när jag var liten, på nåt sätt. Det var stökigt överallt, alla grejer stod framme. Först blev jag helt förskräckt men sen insåg jag att då behöver barnen aldrig be om något utan kan göra saker precis när de känner för det, vilket skapar mer självständiga barn. Han känner två killar som kommer gå där, vilket är skönt. Och han fick nya kompisar direkt. Vid maten satt det en tjej på andra sidan bordet, han  hade inte ens pratat med henne tidigare. Sen lutade hon sig fram och frågade om de skulle leka efter maten. Och sen gjorde en annan kille det. Jätteroligt! Så det blir nog bra. Det är alltid skönt att ha sett lokalerna och träffat personal och barn.
    Så roligt betyder mkt sånt där!
  • Hannnas

MF.... haha det SER inte bra ut här heller kan jag säga

Lurk... vad gullig du är, tack  ja mer chans kan man inte ge det tror jag men jag gillar det med henne, trots att det gör ont... det känns OK, det gjorde det inte med M... han ville inte, jag ville inte, inget stämde... nu är det "bara" min kropp som inte stämmer men vi vill så att säga fått ut flytande mykostatin idag iaf så jag hoppas det hjälper....

• Hannnas
    MissFörstånd skrev 2009-05-20 19:34:47 följande:
    Hannah - . Va kul att amningen känns bra. Hur går allt med två barn och hur går allt med lillan?
    Jo det går faktiskt bättre än väntat ÄN är inte omställningen så stor, men hon sover o äter ju mest än

Zago... hört talas om wonderwoman
  • Hannnas
    zagolik skrev 2009-05-20 20:24:33 följande:
    Ja,inte många osm är det...men du...du är nog en av dom få! Underbart!!! Jag blir inspirerad till max att det kanske blir annorlunda för mig när jag ska amma jag med
    hahaaa det vet att det är lögn o utopi va

*drar o målar badrum*
  • Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-05-21 12:45:05 följande:
    Glömde skriva, vi ger S välling i soffan, han sitter alltid i vår famn då. Efter det borstar vi tänderna och går till sängen. Försöker alltid stoppa om honom, säga godnatt och sedan gå ut men som sagt funkar det inte så bra just nu.
    Precis så gör vi med! fungerar kanon (för tillfället ) men vet hur du menar, M hade oxå en period när allt vände från att funka kanon till inte alls låter precis likadant! Det vi gjorde då var att byta läggtiden, hans "sovtåg" hade flyttat sig så vi fick hänga på där och då fungerade det igen... provat?

Thezz.. usch o fy så trist sits ni är i med L

Jaz... *vinkar*
  • Hannnas

Kick... Nä då är det kanske inte så mkt att göra, bara en trist period som förhoppningsvis är väldigt kort... trist!

Magda.... ser härligt ut

Nä nu ska jag dra en kam genom håret, slänga på concealer och ge mig ut på tomten

• Hannnas

Jaz... men vad är det för skit du har dragit på dig

• Hannnas

Heeeeeeeej tjejjer

Minns ni mig

Har bara läst senaste sidan (ska skumma bak lite snart)... men jag håller med Lättja! Trodde inte det skulle bli så lätt med 2 som det faktiskt är min snorpa är oxå världens lättaste (ÄN ) och det glider verkligen på hur bra som helst

Var ju livrädd för det där med att vara själv med barnen, natta själv, väcka själv, mata o laga o amma o allt bla bla... men det går hur bra som helst

Imorgon har vi 1 mån kontroll för snorpan, ska bli kul att se hur stor hon blivit för här händer det grejjer känns det som

Ohh för alla trädgårdsfanatiker här, jag har satt 2 urfina rosor och påbörat ett häcksättande har dessutom hittat massa äckliga mördagsniglar på tomten!!! så här blir det att inhandla salt o ta en mordrunda om dagen sen... Hur går det för er andra? thezz o ogräset??

thezz... jadu, Y har alltid sovit när jag nattat M... ibland inte men då tar jag med henne in i mjukliften bara o sätter nappen i mun hon har inte storkinkat iaf o OM hon skulle göra det så skulle jag nog följa Lurkis förslag, amma samtidigt

zago... grattis till fint UL

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7