-
hahaaa hade M med! tog kort på detta då det var jättekul för honom för han tog andra vägen så att säga, han voltade ner i soffan ist o tjöt av skratt ungar mindre kul när de tar andra hållet som S gjorde bara... ajajKickan 84 skrev 2009-05-18 12:05:18 följande:Zago: Seth hade en period strax innan 1 år då han alltid kastade sig över ena armstödet på soffan och slog en volt ner på golvet, blev många tårar... han klättrade ju upp även när vi inte var i närheten och kunde skydda honom så att säga. De är ju så jädra snabba!
-
Läser tills vi spyr på det faktiskt övertygad om hur viktigt det är läser gärna din uppsats sen förresten om man fårKickan 84 skrev 2009-05-18 12:49:11 följande:Högläsning är en av de viktigaste sakerna vi gör i hemmet (för barnens utveckling vill säga), så läs läs läs för tusan! Detta är ju vad jag skriver min uppsats om
SÅ... nu har man startat en tvättmaskin, målat lite i badrummet o nu dags att städa kök... -
Jepp låta dem vara delaktiga är nog minst lika viktigt... brukar använda mkt ljud o liknelser, stanna i text så han får fortsätta, låta honom styra tempo och händelser ja det är kul... brukar ha för vana att gå igenom dagen vid läggning med låta honom berätta vad som hänt o sånt KUL tid nu, samtidigt som det är oerhört krävande... o mindre krävande lär det väl knappast bliKickan 84 skrev 2009-05-18 13:18:56 följande:Hanna: Ska bara få den godkänd först Vi läser också tills vi spyr, det går bara runt runt, när bokhögen är slut börjar man om från början igen. Seth älskar verkligen böcker... men samtidigt är jag övertygad om att det är viktigt att barnen får "läsa själva" så det försöker vi låta honom göra också.
-
Morron tjejjer
Här har ni en som varit uppe tidigt, fått i båda barnen mat, städat iordning köket, hunnit fixa till blommor, klä båda barnen o x-antal blöjbyten, bädda o städa sovrummet o läsa bok för M typ 10ggr o nu sover han... SKÖNT!
M har feber, igen! blä... så inget dagis varken igår el idag *suck*
Var uppe på amningsmottagningen igår med o tog en odling på tuttsen *ajaj* har med största sannolikhet svamp på vårtisarna vilket jag redan listat ut, Y har troligtvis fått torsk nämligen *urk* så nu har jag fått droppar utskrivna till Y som jag själv ska ta på tuttsen, den där krämen man fick förr är nämligen indragen o finns inte längre störigt!
Nog om mig.... vad händer här?
-
blä! Y har bara ytterst liiite på kinderna längst in, luktar nada... men man vill ju få bort det iom att det har "smittat" mignumberone skrev 2009-05-20 09:04:32 följande:Hanna:Usch för torsk!! Ellen hade massor när hon va lite eftersom hon inte använde munnen alls.... luktade fisk så det visslade om det!
Fiiiina grejjer du sytt *impad* -
Thezz... klart storsyrran ska få vara med!
Här blir det inga bilder, sätter in en textannons bara
-
ahh ok, ja här är bildannons fortfarande dyrare... o vi måste ha i 2 tidningar så det blir dyrt hur man än gör... över 500 för båda annonsernaThezzizen skrev 2009-05-20 09:59:10 följande:Hanna, härhar de gjort om annonserna på familjesidan så man blir helt ruinerad av en vanllig textannons. Så då blir det med bild istället o man får skriva så mkt man vill för typ samma pris...Nä, måste nog slänga i en tvätt och sedan väcka killen kanske...
-
svindyrt! löjligt!Thezzizen skrev 2009-05-20 10:02:46 följande:höll på att smälla av när en treraders textannons här skulle gå oss på 390 spänn!!
-
Y sover bara brevid mig nattetid... dagtid överalltThezzizen skrev 2009-05-20 12:28:34 följande:Ja här kostar det, bara en gratistidning på söndagar som det är gratis i....Här har de varit jättegnälligt och bökigt o oroligt. Till slut packade ja ner han i vagnen o drog några vändor på gruset då blev de lugnt... så nu sov r han skönt.Är det bara jag som får barn som inte bara kan ligga i sin säng och sova?Så nu har ja tvättat, hängt tvätt och fixat köket och skulle njuta av lite lunch nu. Höll på att gå i atomer då jag insåg att mjölken var slut!!!!! F------N! jag dricker ju inte så mkt mjölk när jg ammar nu så jag har ju abstinens och skulle unna mig lite, f-n igen
o vaddå "unna" sig mjölk??? fattar nada -
haha vet mkt väl vad unna betyder det jag inte fattade var att man "unnar" sig mjölk? det är väl en självklarhet att dricka hur mkt mjölk man vill, el i min värld iafThezzizen skrev 2009-05-20 12:36:40 följande:Hanna, menar du vad "unna" betyder? Ja alltså att jag unnar mig ngt som jag kanske gjort mig förtjänt av eller tycker att jag är värd eller som nu bara är jädrigt gott....