Pladderbebisarna Del 7
Nä nu ska vi ut till skogen o hämta nästa vedlass underbart att komma UT lite.. o inte ha barnen själv, Måns farfar har lovat honom traktortur så han är till sig i trasan här ute nu
Höres
Gokväll...
Läst igenom lite...
Magda... när man började läsa igenom lite i tråden så började det ju bli spännande... tills du bara förstör det i sista inlägget! fasen närå... men lite kul hade det ju varit men det är ju inte vad du önskar just nu eg så inte menat helt enkelt, fast mens är aldrig kul!... *sitter med avslag o surar*
Ser att ni pratat 2-års presenter guud kom med idéer!! trehjuling har M redan, utklädningskläder gillar han inte, får han bestämma skulle han springa "nakensnäcka" hela dagarna i ända ... kök roas han inte av (tyvärr)... böcker JA men triiist med bara det... så idéer tas tacksamt emot!
NO... shit det är ju bara 1 mån kvar herreguud vart tar tiden vägen!
Morron
Jaz... ingen aaaning, har inte obh ganska bra grejjer annars?
Kick... låtsasfika äälskar M, så jag är på jakt efter en service, i plast, letade på ikea sist o där fanns en urfin men i porslin *nej tack*... men just spisen gillar han inte att "låtsas" med, vilket är SÅ synd o jag fattar det eg inte...
Magda... förstår dig/er...
AE... stackars ER ALLA måste jag ju säga fy så trist... *kram*
Här är det nu första "lediga" stunden på hela dagen båda barnen sover jag borde verkligen göra ett ryck men ger mig iaf 10 min vila framför datorn *tjoho*
Zago & Snö... ja det är hemskt när de ramlar o han är ju på allt så det är ju oundvikligt... men det händer tack o lov jäkligt sällan... värsta var eg förra helgen när han hade kusinbesök (han som är 4mån äldre) o kusinen ramlade i trappan högt uppifrån jag trodde han skulle dö där ett tag men helt oskadd var han, herregud så rädd man blir!
Detta har satt sig i killarnas hjärna iaf, senast igår i kyrkan på dopet deklarerade M för hela folksamlingen vid ett tyst ögonblick att "alvin har ramlat i trappan" svinhögt! liite pinigt
Snö... jo han pratar väldans bra nu, nu är det bara meningar, inte helt klara då han ofta glömmer ett småord som är, den, det el nåt sånt o böjer vissa ord fel men det är ju väldans bra ändå roligt att kommunicera, men nu kan han uttrycka sin åsikt tydligare o det gör oxå att han blir mkt starkare som liten person... men det pratas för fullt o det är jättekul!
Ja så olika det är vad de gillar, M kräver alltid att få en saga läst på kvällen t ex, " mamma sitta läsa saga" TUR är väl det att de är olika alla!
Kick... ska ge mig iväg vid tillfälle o leta upp ett sånt set barnens hus har vi inte här, men förslaget ang MAXI gillas o sen har vi ju babyproffsen om inte annat