Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

Hannnas skrev 2009-03-27 07:56:55 följande:
    Hääärligt haha ja du kommer ju säkert vara jättefokuserad på jobbet på måndag du Hoppas det börjar hända grejjer för Lättja nu... *känner surandet ända hit*
    Ja på måndag kommer jag verkligen vara ett under av effektivitet känner jag!

Om en stund ska jag till kuratorn. Det är bra. Jag känner att jag är på väg ur en jobbig period men att jag har en bit kvar.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan

Grattis på födelsedagen Emil!

Thezz:
    *skrattar* Äta upp en penna? Du hade kunnat beskriva Polly! Hon är lilla fröken tvärtemot för det mesta kan jag säga. Säger jag att hon ska ta på sig tröjan springer hon och gömmer sig. När vi ska äta står hon upp i stolen, får hon inte som hon vill kastar hon allt hon har i händerna, bestick, napp etc. Jag är inte säker på att jag ser fram emot 6 timmar på ett flygplan med mina barn måste jag säga!

• lurksmulan
    Thezzizen skrev 2009-03-27 09:44:44 följande:
    Känner igen det där, det går väl över eller? hur får man bukt med det? Och även klättra på borden och hoppa i soffan????Jag kan ju säga att jag inte är ett dugg avundsjuk på er flygresa, dock grymt avis på er semester! Hoppas ni får det superbra!
    Ha ha, nja om det går över vet jag inte...  det går över i nästa fas helt enkelt. Klättra på borden och hoppa i soffan tillhör favoriterna även här kan jag berätta. Det spelar ingen roll att hon trillar och slår sig, på´t igen bara!
    Nej jag är inte heller avundsjuk på vår flygresa. Vi har beställt sån där stor plastpåse med massa olika godissorter till Laban, som står på stolen och väntar när vi kommer. Det är bra när vi lyfter och landar. Polly kan man alltid ge välling eller tvinga i nässpray om det är så, men Laban går det inte att tvinga på det sättet.
  • lurksmulan
    Thezzizen skrev 2009-03-27 11:05:58 följande:
    Lurka: Jag funderar allvarligt på hur man ens överlever en flygresa med en sjövild 18månaders? Är sånt ens möjligt??? Måste fråga dig, Polly for ju omkring som en guttaperka i magen också, när var det hon lade sig till rätta? Tänkte på om min bebis nästa fredag fortfarande är fullt rörlig och flyttbar... blir det bara mer kontroller då?
    Vi får väl se om vi överlever! Jag var nästan på väg att ringa flygbolaget för att höra om planet störtar om en 23-kgs 4-åring skulle få ett trotsutbrott i luften!
    Hm.. hon la sig tillrätta ganska sent. Typ i sista sekunden. Vecka 34-35. Men sen trodde de ju att hon låg fel igen precis runt bf, då fick vi extra ul. Och hon var lurig, två bm på mvc trodde att hon låg fel, och så även bm på sjukhuset. Men ul visade att hon låg rätt ändå.
  • lurksmulan
    Thezz: Här gör man ju så att om inte bebisen ligger åt rätt håll i v. 35 görs ett vändningsförsök. Funkar inte det planeras det för snitt.

Lättja: Tjoho! 3 cm är ju toppenbra! På god väg nu, heja heja! Om du skyndar dig lite får Magda kanske rätt om idag!
  • lurksmulan

Åh vad roliga nyheter på morgonen!!! Heja Lättja! *tårögd*

JUSTer: Man blir inte klok på vc, ibland skickar de för minsta lilla, ibland missar de helt uppenbara grejer.
    Vi har flyttat en gång när hela familjen var magsjuk, det var inte jätteroligt. Som tur var hade vi fixat mycket hjälp så vi kunde mest dirigera och springa på toa. Hoppas Anton är bättre snart!

Här var det morgon vid 5.30 ungefär. Polly somnade sent igår så vi trodde hon skulle sova längre idag, men icke.

*börjar nästan gråta när jag tänker på att Lättja slipper igångsättning*

• lurksmulan
    {#lang_emotions_nalle}STORT GRATTIS LÄTTJA!!

*gråter som ett vattenfall, vet inte vad jag ska skylla på*
  • lurksmulan

Oj är du hemma redan Lättja!? Snabba ryck!
    Hur fasen kan de hänvisa dig vidare? Helt otroligt! Så han är född på Södertälje?
    Har stjärnan fått något namn än?

• lurksmulan

Morron!

Sista dagen på jobbet innan semestern! Hurra!
    Jag är helt slut, dels tidsomställningen igår som gjorde att inga barn ville sova, Polly låg i sängen och sjöng dagislåtar halva kvällen ("Mamma är här idag, Pappa är här idag, Thea är här idag, alla är här idag..."), dessutom har hon sovit dååååligt inatt. Suck.
    Nästan allt är packat iaf, det är lite småplock kvar, sista minuten-tvättar och sånt.

Underbart iaf att det är helt igenmulet ute idag, och typ nollgradigt, det lär det inte vara på Teneriffa imorgon!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7