Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

Hanna: Jag var så körd i kroppen så det bästa hade nog varit om han hade tittat ut där innan, fy farao vilken pärs! Men iofs så har ju detta lett till att allt känns busenkelt i jämförelse!

Inget ont som inte för nåt gott med sig!

• MrsMurphy

Morrn morrn!

Guldnatt inatt! Egil käkade vid 22 och vaknade inte förren 4 sen! *njuter* Och sen uppstigning vid 07,30, tänk om han blir så här lätthanterlig för då kommer jag aldrig sluta jubla! Med tanke på att han bara är 3,5 veckor så tycker jag att det är riktigt guld.

Går trögt med bebisutploppandet ser jag... Hoppas att Thezz är på g iaf!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Hanna: Jo, de senaste 4 nätterna har han sovit kalas. *knackar trä* Men detta var ju bara för bra! Iofs så vaknar jag väl aldrig av amningarna riktigt men samtidigt så tror jag att kroppen mår kalas av rejäl sömn som faktiskt är på riktigt och sammanhängande...

Tänkte just spekulera om att Thezz var på förlossningen för hon har inte skrivit men så ser man den gröna pluppen...

• MrsMurphy

Hanna: *klappar medhårs* Har full förståelse för hur du mår för jag hade hellre fött 10 barn på sträck än att vanka runt på den där övertiden. Det ÄR ett helvete!

• MrsMurphy

*suckar*

Nu är smekmånaden över här och en viss dotter har förvandlats till ett fullfjädrat monster. {#lang_emotions_yell}

• MrsMurphy

Thezz: Jag var öppen 3 cm när jag var inne på min hinnsvepning och då var det ju bara5 sekunders pillande på livmodern och sen tog det ju inte lång stund innan allt brakade igång på riktigt. Det är ju nåt som dom kan göra riktigt snabbt och som pressar på kroppen om man inte vill ta hinnor och sånt!

Har tyvärr suttit på första parkett nu i 10 dagar med grannen som rännt in och ut till förlossningen med värkar varannan minut till sovdoser och nada nada nada... Nu har jag dock inte hört alla detaljer riktigt än för hon kom nyss hem från bb men jag tror att du ska gråta en skvätt och få nån sorts åtgärd innan du blir helt tokig!

• MrsMurphy

Men hallå??!! Jag räknade stenhårt med att jag skulle komma in här och se en massa om 2 bebisar som ploppat ut... {#lang_emotions_undecided} Ni är lika hopplös som jag då med andra ord...

• MrsMurphy

Hej hej!

Till att börja med, GRATTIS Hanna och Thezz till bebisarna! {#lang_emotions_flower}

Har inte hunnit vara här så mycket den senaste tiden så nu har jag bara läst denna sida och vad jag förstått så har du Thezz lite krux med ömma tuttar och jag måste säga att detta bröstluftare från apoteket (mjölkuppsamlare med vädringshål) var min största vän där i början när mina tuttar kraschade ett tag. Samt att torka bort saliven efter amning och att smörja in med bröstvårtskrämen från apoteket.

Såg nåt om ev illamående hos bebis också och Egil hade svalt fostervatten vilket han blev väldigt illamående och spydde av och jag fick instruerat på bb hur jag skulle hålla honom som en skottkärra. Höll i sig i några dagar!

Idag var Noras första dag på inskolning på dagis och hon trivdes verkligen som fisken i vattnet där! Kalasställe! Och nu när man insett vidden av tid som man helt plötsligt kommer att ha när hon är där mellan 9-14 känns allt som semester. 

Här funkar allt bra, förväntade mig faktiskt att det skulle vara ett renodlat kaos här men Nora hade några dagar när hon fullständigt ballade ur men det var nog i kombination med att hon varit sjuk för sista veckan har hon verkligen varit en helt störtskön tjej. Önskar att man sett mer av det barnet när vi lunkade här innan lillebror kom... {#lang_emotions_undecided} 

Egil käkar väl 1-2 gånger på natten, dagtid så sover han helst på min mage eller i vagnen för annars surar han till ganska kvickt. Men det har ju löst sig själv iom att man faktiskt är ute hela dagarna så då ligger han i vagnen helt utslagen och käkar väl ca var tredje timme så jag kan inte påstå att jag egentligen pillar så mycket med den stackars ungen. (Gosar järnet på kvällarna istället) Nu har dock babygym och sittern börjat funka hyggligare nu när han är vaken mer på allvar. Har gjort en skyddad oas i vardagsrummet  med en gammal lekhage för att skydda honom från hjälpsamma damen här vilket är ett tips till er andra om ni sitter på gränsen till magsår av dessa "omtänksamma" syskon. Samt att en spjälis också landat här på undervåningen...

Men jag måste säga att allt funkar sjuresor bättre nu i dagsläget än vad jag någonsin kunde ana att det kunde göra. Men jag inser att man nog själv har insett att allt inte kan ske på sju röda hela tiden och nu med facit på hand så inser jag hur mycket jag nog egentligen "störde" Nora när hon var spädis för man var stressad för det minsta lilla kinket. För mycket kinkande är just kinkade som faktiskt lägger sig snabbt och han sover vidare, när jag ser tillbaks till Nora så inser jag att jag nog allt för snabbt var där och ryckte upp och gav tutten.

Om ni såg Nytt läge ikväll så var huset dom renoverade en av grannhusen här, så gott som identiskt med vårat men vi har ingen källare. Ingen höjdarrenovering som dom gjorde dock.

Hoppas allt är bra med er alla och om någon är online så får ni gärna skriva en snabbresume om vad som hänt och skett här den senaste tiden!

Kram på er!

• MrsMurphy

Halloj!

Grattis Hf på födelsedagen!

Ser att ni snackat lite trädgård här... Vi har en väldigt liten tomt här men jag kan säga att nog sjutton finns det att göra. För varenda liten sak man petar på så blir det en uppsjö av saker man startar krig mot. Just nu är den stora fajten mot den f******'e kirskålen och vad jag förstått så är enda sättet att slippa den är att flytta. *mutter* Men skam den som ger sig! Dessutom dessa marktäckande smörblommeliknande historierna också.

Måste säga att ni som flyttat in på nya ställen med redan etablerad tomt, tänk er för innan ni bombar ut en rabatt. För mig blev det att jag gav dessa ogräs fritt spelrum i den nya fräscha jorden och varenda liten rotdel måste verkligen bort.

Dessutom krigas det mot mördarsniglar, rödmyror, spindlar, maskrosor och senare i sommar blir det skadedjur på växter och getingar också.

Men man får ju onekligen motion och man blir av med alla sorts frustrationer som ev finns...

• MrsMurphy

*harkel*

Hmmmm... Känns som om "lillkillen" kommer bli en rätt stor krabat. Här var han 1 månad.

IMG_1991.JPG (klickbild)

Han är verkligen helt hopplös att få ett vettigt kort på så onekligen brås han på mor sin! {#lang_emotions_yell} Men nu ska jag verkligen börja släpa runt på kameran på heltid nu när han börjat med svarsleenden på allvar, man blir ju helt kär då!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7