Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

Hej hej!

Nu är vi hemkomna från vedhögen i norr! Och ej att förglömma div vattenläckor och skit så nu har man att göra till semestern... *mutter*

Hoppas det är bra med er alla för det finns ingen möjlighet att läsa ikapp vid en frånvaro på nästan en vecka...

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Morrn morrn!

Hade rätt när det gäller Nora och dagis, hon fullkomligt älskar stället! Igår när jag lämnade så hade det varit 5 minuters galen ilska men sen hade hon levt rövare och varit teaterapa och vid hämtning så var hon på kalashumör. Dock så har hon plockat upp div dumheter vid måltider etc så nu har man  en unge som är mer vild än tam men iaf på strålande humör. Slocknade helt utslagen vid 7 och nattningen gick på nolltid och sen har hon varit medvetslös hela natten och fortfarande sovande.

Egil ska på sin 2 månaders kontroll idag och det ska bli spännande att se hur stor grabben blivit men någon nöd verkar det inte gå på grabben. Han är så himla lättsam och bara sover, äter och sitter i babysittern och skrattar.

Jag fattar inte hur detta gått till men jag hade inte i mina vildaste drömmar kunnat ana att det kunde flyta på så här smidigt och lätt med 2 små barn. Nora har ju blivit lättsammare sen han kom till jorden och han är den goaste lilla keruben så jag känner mig ruskigt bortskämd just nu. Hade man kunna få garantier om att alla barn skulle vara så här skulle jag lätt skaffa 10 till om jag slapp vara gravid... Där var den jobbiga biten.

• MrsMurphy

Thezz: Nora har ju inte haft så många hela dagar då hon varit där själv så vid själva lämningen så blir hon skitarg men det släpper visst snabbt och sen är det full fart så vi har inte uppnått en bra lämning än men det kommer nog. Men imorse var det på med skorna själv och sprang till dagis men på plats blev det det klassiska gråta när mamma går, förutom att hon blir riktigt arg istället. Men det ger nog med sig snart som sagt. Hon virvlar ju runt där och har skitkul under dagarna så då känns det ju värt det.

Ingen aning om hur vid nattning förutom att tanka lillen ordentligt full och sovandes och tillbe högre makter att det förbli så. Killen nattar alltid Nora så jag fasar för den dagen då man måste fixa den kakan själv men nu har grabben blivit så stor och nöjd i babysittern/filten så han kan sprattla för sig själv rätt länge innan han blir förbannad. Dock kvällstid så är det ju en aningens känsligare... {#lang_emotions_undecided}

• MrsMurphy

Hanna: Här är det kirskål, maskrosor, mördarsniglar, liljebaggar, röd och svartmyror och nu sist men inte minst en massa löss på rosorna så lycka till med de nya buskarna...

• MrsMurphy

Hanna: Jag sitter här med ren och skär bebisångest jag också. FY FAN vad snabbt det går och grabben känns redan som stora killen nun när det är mycket vakentid, oftast i babysittern där han sitter med de tysta skratten och pratandes.

Var på bvc igår på 2-månaders kontrollen och han fick verkligen med mycket beröm godkänt men tanten skyllde snabbt på att det är ju pga övertiden i magen som han är så klar och observant. Men mammahjärtat sväller ändå!

Nu är han 60 cm och väger 5670g så han har lagt på sig 2100 sen dippen där första dygnet. Synd bara att den vikten inte är tagen från min rumpa för jag efterlyser verkligen detta att man ammar bort kilon. Inte här inte! {#lang_emotions_yell}

• MrsMurphy

Jag tappade ju alla kilon som jag fick denna grav under de första veckorna men tyvärr är det ju ca 20 till som jag vill ha bort men som sitter bergfast. Trodde att det skulle fortsätta gå nedåt men inte ett skit har hänt på 6 veckor! {#lang_emotions_yell}

Thezz: Jag  tycker skitsynd om dig! Nästan så att man skäms när man har det så här lättsamt för så här smidigt borde det inte vara med smått. Jag har ju sovit kalas sen den dagen han anlände och han är verkligen den nöjdaste bebisen. Gick nyss ut och väckte honom för att jag vill att han käkar innan vi hämtar Nora så det inte blir ett uppvak där och matsugen. Hoppas du också hamnar i en sån här period snart för det är verkligen så underbart.

• MrsMurphy

Morrn morrn!

Inget dagis idag pga planeringsdag. Självfallet vaknar Nora helt plötsligt 6,25 vilket inte hör till vanligheten numera. Igår fick jag väcka henne vid 8 för att hinna iväg... Igår ville hon inte ens gå hem därifrån så hon trivs ju finemang där men jisses vad mycket dumheter hon lär sig där så det blir ju livat värre på hemmaplan nu. Hon är som en ekorre överallt! Men det är väl den stora nackdelen med förskolan, dom lär sig otroligt mycket men samtidigt så blir det mycket bus och dumheter. Så idag kommer kompis hit istället och leker och vi vuxna kan skvallra och pimpla kaffe...

Dock rejäl ågren, har en "tömma-kyl/frys/skafferi-omgång" så vi har inte handlat den sista månaden (förutom frukt och mjölk) så nu är det nästan öde i skåpen. Stora storhandlingen går av stapeln på lördag men det hade ju inte skadat att ha nåt vettigt hemma idag. Killen var utsänd för att köpa frukt igår och han kom hem med 2 kilo gröna bananer. *morrar* Fast allt går så smidigt med två barn nu och att man är pigg och så så blir jag så grymt irriterad på allt för tillfället. Jag har jättekort stubin och väldigt lätt till ilska alt gråt men jag misstänker att det är dom eländiga amningshormonerna som spökar.

• MrsMurphy

*skålar med Hanna*

Här är det ett glas vitt!

JUSTer: Om du nånsin kikar in här för tillfället så går Gärdesloppet av stapeln på söndag...

• MrsMurphy

Här sover lillskiten i spjälisen i vardagsrummet (öhh, bekväm av sig. Vem?? {#lang_emotions_embarassed}) men han lär klarvakna nu när Nora nattas iom den heeeemska tystnaden som helt plötsligt infann sig i huset.

• MrsMurphy

Hanna: Förresten, du vet väl att kirskålen är ätbar?? Här är det numera nästan lunch för mig för dom späda rackarna som dyker upp rensas dagligen och åker ner i magen...

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7