• angiee

Pladderbebisarna Del 7

AE

Vi har valt lister & sånt, dörrar, handtag storlek på fönster, öppningbara eller ej. Kakel, klinkers, takpannor... JA ALLT! Svårt att veta vad som kommer göra sig snyggt i huset men vi tror det kommer bli jättebra! Genomgående är det vitt & ek. Ekgolv, ekskivor över halvväggar etc + vita foder & lister. Nu ska vi bara välja köket, det är ju roligast!
    De tillval vi gjort är:
    Skjutbar dörr ut till uteplatsen
    Skjutdörrar till "walking closet" i vårt sovrum
    Ett extra takfönster i vårt sovrum
    Extra avlastningsbänk i tvättstugan
    Inkaklat badkar 180*80 cm
    2 kvm större badrum (det blir nu på 8,7 kvm)
    Större trappa med ett viloplan
    Så ganska mycket tillval men vi har tagit bort en del saker åxå + att en del fixar vi själva, kontakter så det blir billigare. Framför allt i köket. Vi fixar "egen" diskbänk + köksö-skiva samt kakel i köket.
    Fast vi ska ej ha kakel utan oljebränd plåt! Så grymt läckert kommer det att bli!!
    Lång tid tills allt är klart med vi längtar så förbannat!
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • angiee
    after eight skrev 2009-04-15 12:13:52 följande:
    Åh, vad kul det låter. Vi var i exakt samma fas som ni för två år sedan. Kul, men svårt att välja. Låter dock som jättefina val ni gjort! Nu är jag ju i väljartagen igen. Håller på att surfa mig blind på jakt efter tuffa tapeter till hela övervåningen. Jag har ganska fria händer. Nu fnular jag på om jag kanske ska ha en taktapet till gå-in-garderoben. Varför inte gå lite crazy, liksom?
    Ja det är verkligen kul!
    Vilken husleverantör anlitade ni? Fick ni nyckelfärdigt hus? Nöjda?
  • angiee
    after eight skrev 2009-04-15 13:41:00 följande:
    Vi anlitade Mjöbäcksvillan. Vi köpte nyckelfärdig bottenvåning, med helt oinredd vind, alltså inte isolerat, inget golv, nada. Kanske inte det smartaste vi gjort, men snart är vi klara att flytta upp. Vi är supernöjda, har inte direkt hittat något vi är missnöjda med.
    Var det stor prisskillnad mot att välja helt nyckelfärdigt? Vårt hus blir ju helfärdigt vilket känns som en förutsättning för att ens flytta! Vi skulle aldrig ha tid eller ork (kunskap) att inreda en övervåning. Dyrare men värt det för oss
  • angiee

NO

SÄG NU!!!
    Jag gissar på 17 juni!
  • angiee

zago

Fint hus!
    Nu åker vi iväg & väljer köket på Tibrokök.
    Spännande! Vet ej vilka luckor de har i standardurvalet (som vi sagt att vi ska ha) men är sugna på en annan lucka utan handtag, tror dock ej att det är standard utan vi får nog pynta lite extra för den luckan. Måste kolla & räkna!
    Förresten...
    En tjej i min klass fick sitt 2a barn den 6e April. IGÅR dvs 1 vecka senare, är hon tillbaka i skolan, med bebisen. Hon ska fortsätta sina studier Hade med sig en kudde att sitta på (förmodligen ont i skrevet) & stora paddar innanför tröjan för att motverka mjölkstockning förmodligen. STACKARN tycker jag! Vill man vara ute & flänga när man är nyförlöst? Äsch, jag tyckte det jändes helfel, men alla får ju välja som de vill
  • angiee

Nu är vi klara!

Jättenöjda!!
    Blev en del tillval inkl. en vinkyl
    Kan ej länka till köket men om ni går in på www.tibrokok.se & sen väljer "kök", väljer "strama" & sedan längst ner - "staffli vit" så ser ni hur luckorna ser ut
    Vita med grepplist i valnöt!
  • angiee
    Hannnas skrev 2009-04-16 22:40:04 följande:
    NU har jag kikat.. jättefint! Ska inte hyckla för det är ALLT annat än min stil men urläckert i nytt hus tycker jag, snyggt med valnöt till med, ska ni ha det? Roooooooooooligt
    Egentligen är det inte "min" stl heller. Jag gillar de lantiga & rubusta köken med mycket detaljer, men som sagt... detta är ett nytt hus & köket ligger fritt i hela nederplan, dvs att alla kommer passera köket ! Då ville vi ha ett kök som "smälter in" & inte stör omgivningen.
    Vi kommer ha en 5 cm tjock rostfri skiva på diskbänken & en 5 cm tjock skiva i valnöt på köksön.
    Så Valnöten kommer vara genomgående, likaväl som det rostfria eftersom vi har alla vitvaror i rostfritt!
  • angiee

AE

Våra skåpsluckor är vita & matta, icke nå högblankt. Vi fick höra att det var på väg "ut"
  • angiee

Blä va dyrt...

FIck vårt badrum på 8,7 kvm uppskattat till en kostnad av 170.000:- & då har vi inte gjort några tilval i kakel eller så, bara standard. Det enda vi tog som extra var ett badkar för 10.000 + inkakling ca 2000:-
  • angiee

hur fan infogar man bild här då?

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7