• angiee

Pladderbebisarna Del 7

GLÖMDE BERÄTTA!!!

Igår var jag i parken & en annan mamma pratade med mig.

Mamman: Vad heter din dotter?

Jag: Vendla, heter hon

Mamman: Vendela?

Jag: Nej, Vendla..

Mamman: Eh, jaha okej... hihi, man kan ju tycka att det är ett namn på en KO

Jag: Jasså det tycker du?

Mamman: Ja, eller det är ju så konstiga påhittade namn nuförtiden - om 20 år heter väl alla ungar som seriefigurer i en bok.

Jag: Ja, eller så heter de som alla kossorna i hagen! Vendla är ett släktnamn & inget påhittat namn för den delen.

Mamman: Menade inte så men hon är ju söt din dotter, rund och go - som en ko!

Så skrattade hon & ropade på sin unge och gick. VILKEN IDIOT!!!!!!???????

ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • angiee

Jag fattar inte vad det tar åt folk & vilka friheter de tar sig!!!!!!!!
    Hur ful & konstig nån annans unge var skulle jag ALDRIG yppa det! Dessutom är inga barn fula eller konstiga, inte undra på att barn blir mobbade! Det är ju som oftast föräldrarna som sätter ribban för vad som är OK att säga!

• angiee

Lurk

Vi kommer spara som attans nu innan vi flyttar och räknar med en buffert på ca 35-50.000 som vi hoppas ska användas till bra saker eller räkningar i värsta fall

• angiee
    numberone skrev 2009-04-21 11:55:41 följande:
    Har fått veta att en vän har en jätte ovanlig sjukdom som det inte finns något botemedel för Kearn-sawyers syndrom heter det.... livet är verkligen inte rättvist, han är så underbar och fin!!!
    Ledsen man blir
  • angiee
    Cia o krabaten skrev 2009-04-21 12:12:24 följande:
    Angiee: Vår buffert på 80-100 000 gick åt i en nysning till extra grus på garageuppfarten Det finns mängder av hål att stoppa i i ett nybygge
    fy bubblan!
  • angiee

Nybakt bröd med smör! *mums*

• angiee

Vi har redan NU börjat handla upp oss på sånt som vi kommer vilja ha/behöva när vi flyttar.
    Ny soffa etc är uteslutet men lampor, nya handdukar, barstolar till kök, lite inredningstjolahopp etc har vi börjar bunkra.
    Det kommer vi inte ha råd med sen.

Sa jag förresten att det är inritat en VINKYL i mitt nya kök? *lyx*

• angiee
    Hannnas skrev 2009-04-21 12:36:50 följande:
    åhhhh KOM HIT
    *lipar*
  • angiee
    Cia o krabaten skrev 2009-04-21 12:23:54 följande:
    Kan vara bra att vara förberedda på det.Sen kostr tex telefon-inkoppling och el-inkoppling rätt mycket också. 8-10000 /styck har jag för mig!Sånt räknas ju inte in från husföretaget...
    Vad menar du med el & telefon? Det sk dras en telefonlina in till huset? Elanslutning är medräknat i vår kalkyl redan.
  • angiee
    Hannnas skrev 2009-04-21 12:44:19 följande:
    näää varför?Häääärligt med vinkyl dricker dock mest rött men lyyyx är nice diggar ju särskilt det i valnöt i ert kök

Vi dricker bara rött men kan ju ha det i en viknkyl ändå!

VA anslutningen är inräknad i en "uppskattad kolumn" i kalkylen, det går inte att riktigt veta vad det kommer kosta

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7