• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

hej hej

snart dax att åka till jobbet. känner mig riktigt nöjd med dagen, har hunnit massor! idag var första dagen som A blev ledsen när jag lämnade på dagis. Han var så trött stackarn, var nog därför, sovit dåligt i natt och vaknat för tidigt i morse. Han lär ha somnat som en stock efter lunch.

i morgon är jag ledig hela dagen, har iofs massor att göra hemma så ledig blir man ju inte ändå.

Hanna: här blir det inga våfflor, Micke älskar det, men min mage strejkar Å du...du skrev till angiee att de va bra å flytta i dec, att man itne behövde tänka på trädgården på flera månader...tycker mig minnas en Hanna som satt å planerade buskar innan hon flyttat

Trevlig kväll tjejer, nu väntar korna på mig.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

morrn!

sitter här och surar. katten har inte varit hemma på en par dagar. igår kväll tog jag bilen bort till tanten där han brukar vara, han brukar komma direkt när jag lockar på honom, men inte igår, LOVAR att hon släppt in han å gett han mat igen, han ligger säkert å sover på soffan i köket... {#lang_emotions_yell}

Lättja: i morgon...

zago: kylen tror jag...

• MagdaA

lurkan: ja jag ÄR arg, än fast jag inte vet om hon gjort det eller inte. stötte ihop med henne på affären igår å då sa hon "sakna du oscar? ja han är ju hos oss för jämnan..." vet inte om hon menade att det skulle låta spydigt, men jag visade nog ganska tydligt att jag inte gillade det, sa bara "ja han kommer å går" å sen tog jag mitt sockerpaket å gick.

• MagdaA

orkar inte klä på Alex och åka dit nu, får gå förbi där sen när han ska sova.

• MagdaA

Nu är katten hemma, men jag är arg!  Micke åkte dit och hämtade honom. å va tror ni han hittar, jo, en matskål! Så nu ger dom han ju mat iaf! Fast jag sa åt henne att INTE göra det! Micke vart irriterad också, mensåklart var dom itne hemma, men han tömde ut maten och ställde skålen precis vid ytterdörren så dom skulle förstå att vi varit dit. ska se om jag hinner ringa senare. räcker det inte med att dom har en egen katt? måste dom ta andras också? Kanske skulle åka dit å hämta deras katt å ha den här ett tag så får dom känna hur det känns.

• MagdaA

en intim fråga, men det är ni jui vana Hur pass kinkiga är ni med mens och badhus...? skippar ni bad helt eller?

• MagdaA

ja, såklart OB om man badar, utan går ju inte.

saken är den att vi hade sedan länge planerat att åka till badhuset i morgon em. Jag är ledig och Micke är pappaledig. ytterst sällan vi är hemma samtidigt på en vardag. Alex har aldrig varit på badhuset så det skulle va så himla kul. ingick inte i min planering att jag skulle ha mens nu, den borde ju ha kommit tidigare. men, i morgon borde jag inte blöda så mkt så det får nog bli ob och bad för hela familjen

• MagdaA

ja alltås, bara bad för hela familjen, inte ob

• MagdaA

go kväll tjejer

ibland önskar jag att även A hade ro att se tv en liten stund, 1 minut, mer än så han han nog aldrig tittat på tv... spelar ingen roll vad det är.

• MagdaA

någon som vet hur farligt rs-virus är för ett barn som är drygt 1,5 år. Man har ju hört skräckhistorier om spädbarn, men hur är det med lite större barn?

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7