Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

Pladderbebisarna Del 7

Hanna:
    Ingen fara alls, ville ha lite tankar.
    Vi såg potential i huset, första huset som fallit oss i smaken på LÄNGE. De kommer så sällan ut hus här ... Vi kommer tjäna en hel del på att sälja lägenheten med, så det kändes som det skulle kunna gå =)

De har räknat på driften som det är nu å då räknar de med 3000 å de plus lånet blir ändå mindre än vad vi har här å nu i vår trea. Så allt vi kan ändra på i uppvärmning osv, ger ju mer pengar i plånboken till slut.

Att bygga nytt skulle inte fungera för oss ... så det blir ett hus att växa i och renovera.
    Allt trä ska målas vitt såklart ... å badrummen fixas. Lite tapeter och golv. Ja de e väl de jag ser som första åtgärder. Å sen kolla på uppvärmningen då.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna

Hanna:
    Måste nog prata med nån värmekunig å få tips vad som kan vara bäst att byta till i just det där huset.

Det är ju en övervåning med ..

Antar de redan gjort några åtgärder eftersom kaminen installerats och det är 3glasfönster i alla fall.

• snöstjärna

Hanna:
    Vet inte .. står inget mer än direkt el och vedkamin med fläkt.

Nått mer borde man ju göra så man sparar in såklart. Läste nånstans att konvertera till vattenburet skulle gå på ca 100 000 kronor.

Blir inte riktigt klok på vem man kontaktar dock? Tips? Alltså för att få hjälp att kolla vad som är bäst att skaffa och vem man anlitar?

• snöstjärna

Gomorron tjejer .. eller goförmiddag.

Idag ska vi till BVC, fick ju avboka förra veckan då han hade feber igen.

Men nu är han ju feberfri, men lite snorig emellanåt.
    Undrar om han får sin 18månaders spruta nu .... (6:e gången gillt?).. och hepatit sprutan nummer 2 då.

Ser fram emot att få väga och mäta, han har ju varit frisk nästan hela månaden. Å borde ha ätit på sig lite =))

• snöstjärna

Zago:
    Dåligt med tips =(
    Jordan får ju äta allt han vill ha lixom när vi äter. Allt för att han ska få i sig så mycket som möjligt. Vi tillsätter fortfarande smör i tex. mos eller pasta osv.  Det är svårt.

Thezz:
    Ja det skulle vara så skönt om han fick sprutorna denna gång så man slipper tänka mer på dem, ha det avklarat. Jag hoppas verkligen han kommit ikapp lite.. men jag tror lilla L gått om Jordan för gott nu ;) 11 kilo kommer han då inte upp i ...

• snöstjärna

Själv slutar jag om 15 min, ska försöka smita liiite tidigare.
    Ska hem å parkera bilen, springa upp å hämta BVC boken jag glömde i morse. Å sen ut å hämta vagnen, å möta upp en kompis som slutar samtidigt som mig =)
    Å sen ska vi gå genom hela köpingen för att hämta Jordan på lokalen å upp på BVC .. allt detta på 30mins. Får nog pinna på =)

Sen ska vi gå hem å fixa lite lunch åt mamma å ett mellis åt Jordan.

Phew. Inte bara.

• snöstjärna

9530gram & 81,2 cm

Där har ni resultatet av besöket på BVC. Och han fick båda sprutorna. Det var inget roligt alls denna gång tyckte Jordan som var nyvaken. Elaka tanter ;) Men nu har han fått sin
    18månadersspruta och hepatitspruta nummer 2. Nu ska han ha en till hepatit om 1 månad, men sen dröjer det innan han behöver fler sprutor.
  • snöstjärna

NO:
    Nja ... eller upp i alla fall! Han vägde 9310gram för 5 veckor sedan. Han ligger efter i vikten nu, men ja de går ju inte upp lika mycket längre ... det tar nog ett tag för han att öka nu sa de. Han äter ju bra i alla fall å växer som han ska på längden.

• snöstjärna

NO:

Ja han mår bra, å han ökar om än sakta. Det är huvudsaken det =))
    Han har ingen brådska ... tur han inte brås på mig i allt ;))

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7