Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

Morrn morrn!

12 dagars övertid nu... *mutter*

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy
    lurksmulan skrev 2009-03-26 07:51:26 följande:
    *klappar snällt*Vad händer härnäst då?
    Imorgon är det hinnsvepning. Hela 10 minuter avsätter läkare och man skulle vara beredd på lång väntetid. Känns hur kul som helst, hur sur som helst nu. Förra måndagen var sista mvc besöket. Inga tester eller kontroller sen dess med andra ord och på ul i måndags hänvisade dom enbart till spec mödravården som då blir imorgon. Med hela 10 minuter avsatta för en...
  • MrsMurphy

Lurkan: Jo, det är nog det som är mest frustrerande för det känns som om det inte är en kotte som egentligen pratar med en. Utan det är führer maneér så man förpassas nån annanstans utan att nån egentligen pratar med en. Det är säkert inget fel på att saker sker på dessa dagar etc men just detta att ingen faktiskt pratar med en. Utan det enda bemötandet jag haft under dessa snart 2 veckor är just att jag skulle vara tacksam för en tid och hos nästa person blev jag bara näääeee, du får höra med dom på spec. Tycker detta är hur illa som helst faktiskt.

Men min granne har ju värsta strulgraviditeten och hon har fått rakt i ansiktet att dom faktiskt inte har resurser att ta hand om henne. Dom har konstaterat problemet och nu får typ en vårdcentral sköta resten. (Blodtrycket åt skogen)
     Hon skulle bla göra en sockerbelastning och dom sa till henne att ringa vårdcentralen för det. Hon ringde, våran gör inte sånt. Hon ringde nästa, dom hade tid om typ en vecka och tillslut på 3:e stället så kunde dom ta emot. Jag tycker att det äår skitilla att man ska behöva styra upp sånt här själv.

• MrsMurphy

Halloj! Nu är hinnsvepningen gjord och det var inte alls fasligt! Så snabbt och så enkelt och det gjorde inte ens överdrivet ont! Men det handlar väl om hur pass mogen man är och jag var faktiskt öppen 3cm och 1cm livmodertapp kvar. Så nu känns inte allt nattsvart längre utan det finns faktiskt ett slut inom de närmaste dagarna! Kickar inte detta igång det så ringer dom från förlossningen under söndagen och nästa steg är att ta hål på hinnan men vi hoppas ju verkligen att det ska ske av sig själv nu under det närmaste dygnet!

Håll tummarna för mig!

• MrsMurphy

Klockar värkar här och barnvakt på g...

• MrsMurphy

Kickan: Inte så säker på det... Visst fullt på förlossningen så dom ville att jag skulle avvakta. Är på 5-6 minuter nu.

• MrsMurphy

Hej tjejer! Nu är vi hemma sen nån timme!

Blev dramatik a la Lättja i vanlig ordning!

Började ju klocka värkar och dom blev ruskigt regelbundna snabbt... Ringde in till förlossningen när det var ca 6 minuter emellan och då bad dom mig avvakta lite ändå för dom hade fullt. {#lang_emotions_undecided} (puuuuuuuuuuuuuckon! En omföderska med tätt mellan barnen??)

Hade inget val att  avvakta för barnvakten var ju på väg, kruxet var bara att det blev ju världens snöoväder igår så hon sniglade fram i 40 på vägarna, helt oskottat. Och dom vägarna skulle vi iväg på.... Huuuurrraaaaaaaa!!

Hon kom, jag ringde förlossningen och sa att jag måste in på stört för nu var det intensivt, frossa, bajsnödig, spyfärdig, ja, ni vet ju alla vad det innebär då! {#lang_emotions_tongue_out}

Det var fullt på förlossningen så vi blev hänvisade till södertälje istället! I snöstormen! 

Jäklar vilken panik jag hade och jag var helt hundra på att jag skulle föda i bilen!

Skulle antagligen ha gjort det också om det inte hade varit en aningens humoristisk räddning... Jag har ju haft förstoppning mer eller mindre hela graviditeten, kan verkligen inte bajsa och allraminst när Nora hänger i knät på mig. Resultatet hade då blivit en tennisbollsstor bajsklump i typ cementform som stoppade upp det sista, när jag var inne på förlossningen var jag helt öppen men bebisen kunde inte komma ner pga bajsklumpen!

Så gudskelov så hejdades allt, jag fick min kära lustgasfylla och edan hann läggas och sen fick jag sitta och försöka bajsa ett tag vilket var en strålande andningspaus som gjorde att detta blev en riktig kanonförlossning. (Dom vågade inte ge lavemang för då skulle antagligen allt bara braka ut för snabbt ink bebis)

• MrsMurphy

Halloj!

Magda: Vi kom in på förlossningen vid 22 och kom ut 02,27. Hade en riktigt rolig lustgasfylla strax innan 24 snåret då jag låg och garvade just om detta att vi vi skulle passera 24 strecket för jag vääääägrar att den får komma den 27. Så rätt skulle du inte få!

Lurkan: Japp, det blev södertälje!  Jag är ju inge vidare på detta att vara på bb så jag började väl tjata redan vid 5 på natten om att jag ville hem... {#lang_emotions_embarassed} Hann bli en repris med en olycklig jag som dom inte riktigt ville släppa iväg till en början. Men vid 16 så släpptes vi tillslut. Jag kan ju verkligen inte sova på bb så jag blir ju så förstörd direkt. Tror att det är detta plingandet som framkallar nån sorts dödsångest hos mig.

Kickan & Kickan: Jag skrattar riktigt högt när jag tänker på den här förlossningen! Helt bisarrt och SÅ typiskt jag!

Inga namn på G, ska väl börja använda hjärnan inom kort... {#lang_emotions_undecided}

MEN, den här skrutten har verkligen snuttat konstant sen han kikade ut. Gick ut hårt med 1,5 timmes snuttande direkt efter förlossningen och innan vägning och sen har det bara fortsatt, fortsatt och fortsatt. Så detta första sk dygnet med bara sova verkar ju inte jag få uppleva iaf.

• MrsMurphy

Nu är pku avklarat och ok stämpel i rumpan av farbror doktorn!

Måste säga att jag ändå tycker att allt fungerar mycket bättre än väntat än så länge. Nora tar det bra och är glad och hjälpsam, var lite bekymrad med amningen för jag har lite småont nu men det ska bara kureras och nu är nappen redan inpetad... Så underbar liten kille här och jag upplever det inte så jobbigt som man gjorde första vändan. Allt tog mycket hårdare på mig då men jag tror att detta med en humoristisk förlossning gör att man har klacksparken framme på ett helt annat sätt. Tror nog att det kommer bli jättejobbigt sen när man är hemma själv på dagarna men samtidigt så har man förhoppningsvis kommit in i rutiner då men mina skräcksyner har jag kunnat peta ur hågen iaf.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7