Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

*morrar som en rabiessmittad hyena*

Ok, hade ju fått instruktioner om att jag skulle ringa in idag till ul av mvc och att jag skulle få tid under dagen om det inte var helt fullbokat där. Men nu när jag pratade med dom så skulle jag vara TACKSAM att jag fick boka tid till måndag. {#lang_emotions_yell}

Jag vill ju för fan inte få en igångsättning, det är ju mitt enda önskemål denna graviditet och det kan ju undvikas med lite koll och triggande av tappen. Visst en tidigare rutinkoll men icke där jag bor! {#lang_emotions_yell} Först ska man lyckas få en tid till ul, där gör dom bedömning för koll på spec. mödravård och det får man några dagar senare om dom anser att det är befogat och vips så är man överburen och behöver igångsättning.

Hur jävla svårt ska det vara att försöka trigga igång på naturlig väg istället???? {#lang_emotions_yell}

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Hanna: Dom får inte utan det är detta som är rutin här. Först ul och sen ev bedömning på spec. mödravård med kontroll och pillande... {#lang_emotions_yell} Har inte ens mer tider nu hos mvc utan är förpassad till, ja vad fan jag nu ska ta vägen. *morrar*

• MrsMurphy
    Hannnas skrev 2009-03-20 18:56:09 följande:
    hahahaaaa har aldrig varit med om tjurande
    {#lang_emotions_tongue_out}

Men för faaan! Kan det bli segare än detta? Och jag vägrar lyssna på Magdas snack om 27, då blir jag knäpp på allvar!

Men i denna stund, fy sjutton vad underbart det hade varit att hinka litervis med vin nu när man är så trött, less och ont. Förbaskat, det är ju NU man behöver det! *svär*
  • MrsMurphy

Trevlig helg Hanna! Och jag skulle bli helt galen bara av doften av vin så jag hoppar nog den biten... Tvivlar att det kommit bebis till på måndag... Jag kommer nog vara hemskare än nånsin så utrusta er med hörselkåpor!

Jazzy: Ja du, snacka om att jag suktat efter denna sommar som är på gång! Himmelrik e! {#lang_emotions_tongue_out} Bra artikel!

Zago: Killen fick just hjälpa mig att få upp mig ur soffan så liiiiiiite svårt att sluta tänka på detta... Funkar nog inte så länge till. Men jag är mest så arg och besviken på hela skiten här. Här har dom snackat halva graviditeten om om jag behöver samtal etc pga förra förlossningen. Jag har sagt att det är lugnt, att det inte är så illa men att jag verkligen vill undvika en igångsättning. Och nu står man här, inte en kotte som bryr sig.

Inget mer med mvc utan där så fick man numret till ul och när man ringer dom den dagen man är beordrad om så får man höra att man ska vara TACKSAM att jag får en tid för ul på måndag. Och sen börjar hon snacka om att om man går för länge så blir det ju igångsättning. Och efter ul så gör dom bedömning om det ska bli en undersökning och kolla tappen och sånt på spec mödravården nån dag senare. Men vips så har man ju gått en jäkla massa över tiden och det enda jag vill är ju att få en jäkla undersökning som KAN hjälpa till att trigga igång skiten så att jag har möjlighet att just undvika igångsättning som jag är smått livrädd för. Och blodtrycket har börjat stiga också så nu börjar man ju bli nervös för den skiten också... 

Ok, det kan ju komma när som helst men just att vandra runt dessa dagar med detta i bakhuvudet är jävligt knäckande rent psykiskt. Det handlar ju inte enbart om att det är pest och pina och vara höggravid utan jag har ju en liten noja för just detta scenariot.  

• MrsMurphy

Lurkan: Jag fick ett papper om att jag skulle ringa nu på morgonen mellan kl 8-9 och att man då skulle få tid under dagen. Såvida dom inte hade asmycket att göra eller så. Tanten jag pratade med då säger att jag får en tid på måndag kl 15 och att jag ska vara tacksam för att hon bokar in mig och att jag slipper ringa på måndag.... {#lang_emotions_yell}
     Därav att jag varit så rasande hela dagen! Tacksam?? Vad är det för ord att använda till att börja med i dessa sammanhang?? 

Man trodde att nu skulle det kunna börja ske saker innan dagarna helt rasar iväg men hon gav mig tid på måndag och då görs en bedömning om jag ska få nån kontroll på spec då dom kollar tappen och sånt och det sker väl nån dag senare. Och tid för igångsättning om det inte drar igång.

Fattar bara inte varför dom gör det så förbannat svårt för sig själv. Vanliga jävla bm kan ju utföra sånt här men "det gör dom inte längre".

Det jag behöver är ju bara att känna att nåt är på gång och om jag kunde få en kontroll där dom konstaterar att jag är omogen som en stenhård mango eller att jag börjat öppna mig eller nån sorts åtgärd. Jag har ju verkligen ingen som helst lust att bara invänta att dagarna ska gå och att det ska dra igång vips utan en enda sorts vettig känning i förhand alt att 2 veckor har gått, bebisen mår skit och det blir igångsättning.

• MrsMurphy

Lurkan: Idag väljer jag att ta på munkaveln... Så nog är jag hemma alltid!

• MrsMurphy

Jazzy: Jag fick upp på favoriter förut att angiee hade skrivit men det är puts väck.

• MrsMurphy

Hanna: Droger, munkavel och handfängslen...

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7