Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 7

Hanna: Jag har ju raderat ut dom ur mitt land men det dyker upp några späda skott varje dag och dom är ju helt ok så jag bara käkar dom! *ondska* Har hört att man kan trötta ut rötterna för finns det på gräsmattor och man klipper hela tiden så dör dom bort tillslut. Så jag tänkte äta bort dom istället! (ser jag att det kommer många på samma ställe så gräver jag efter rötterna också)

Han sover uppe i våran säng så där har vi ju ändå ingen användning för spjälis. Tycker det är så mysigt att ha nära men han ligger ju mellan 2 ihoprullade påslakan så nära-nära blir det inte. Han brukar käka vid 5 snåret och ibland kan det nog ske en gång under natten men uppriktigt sagt så kan jag erkänna att jag inte ens vaknar av det. Vet inte hur många gånger som jag vaknat med honom liggandes över min mage... {#lang_emotions_embarassed}

Nattammar du? 

Nora har landat i en helt galen trotsålder nu med bara nej-nej-nej mantra konstant och testar alla gränser så det tjångar om det (och jag trodde att hon var trotsig innan...) men det var ju inget i jämförelse med detta. Trodde att det hängde ihop med allt som skett nu men grannens unge är lika tokig. Har Måns slagit slint? Jag vet ärligt inte hur man ska tampas med dom värsta fasonerna för att resonera och vara pedagogisk funkar verkligen inte. Känner sig som värsta barnmisshandlaren här för hon ger inte upp förrän man handgripligen rycker tag i henne och kånkar iväg.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy

Hf: Min lillskit är så ohyggligt lätt av sig och jag anade verkligen inte att spädbarn kunde vara så här lättsamma. Han är helt underbar verkligen! Misstänker faktiskt att mycket beror på att han från dag ett varit tvungen att skaffa sig tålamod för mamsen här inte alltid kan rycka ut på studs men han blir aldrig ledsen-ledsen på allvar. Och jag har väl aldrig blivit riktigt påverkad av ev nattamningar när/om de uppstår iom att jag fortfarande gör det i sömnen... Hann nog aldrig bli helt bekväm efter Nora.

angiee: Tom bvc säger ju att ett glas är ok. Jag pimplar glatt på ett glas och jag ser ingen anledning till att låta bli när jag dels inte blir påverkad och att det inte påverkar mjölken.

• MrsMurphy

Morron morron!

Helgen har varit fullspäckad och igår fyllde svärmor 60 samt att det var tävlande med Bugattin. Svärfar vann och killen kom 2:a! Nästa steg är att drilla ungarna i lådbilstävlande så ska vi ta hem full pott om några år...

Det var dock riktigt eländigt att vara ute med liten skrutt HELA dagen i den värmen och idag verkar det inte bli bättre heller.

Ska göra ett superryck här för det ser ut som 7 svåra år efter denna hektiska helg.

• MrsMurphy

*morr* Inte fått mina pengar från fk. Plats 260 nånting och beräknad kötid i 26 minuter.

• MrsMurphy

Lurkan: Jag valde det också! Mest störigt och stressande, jag hatar verkligen att vänta på att telefonen ska ringa för jag kan inte fokusera på nånting under den tiden förrän det är avklarat. Får hjärnspöken hela tiden...

• MrsMurphy

Min grabb älskar sin vagn men det blir bastu här på baksidan så nu funkar det inge vidare ändå. Man kan ju inte riktigt styra över hur varmt det är i skuggan... *svär* I denna stund är det 31 grader i skuggan och då kvittar det hur avklädd och luftande han får ha det. Han blir riktigt missnöjd. Så vi är förpassade att vara inne nu.

• MrsMurphy

Thezz: Han har inte fått det än... Så lika bra ni ringer om det börjar krisa. 5 veckor tror jag att det egentligen ska vara i handläggningstid.   

• MrsMurphy

På tal om tistlar... {#lang_emotions_yell} Nu har dom börjat dyka upp överallt i rabatten! Hur blir man av med fanskapen? Kan lova att det är absolut sista gången som jag använder finfin kompostjord i dessa rabatter! *gnisslar tänder*

• MrsMurphy

Hanna: Det är ju en väldigt skyddad tomt... Nu kollade jag när solen dykt upp och det är 40 grader där.  Gäller verkligen att det kommer lite vindpustar men idag är det stilla och då blir det varmt som f*n. Så skuggan är ohyggligt varm också nu. Trots att solen inte lyst i en sekund på det området men det har väl blivit så iom att det var så varmt igår också...

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7