Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare!
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare!
Lider med er som vars barn skriker på nätterna...Ellen fnyser bara vanisnnigt irriterat när hon vaknar.... Sen hon började äta gröt på kvällarna så sover hon MYCKET BÄTTRE!!!
Cia: strax innan jul försökte vi ju verkliogen. hade hört av många att efter 4-5 nätter är det värsta över. vi höll på i 3 VECKOR! Det slutade med att jag fick sitta inne hos A hela nätterna i princip, ohållbart! Så nu vet jag inte alls hur vi sak göra. ta ledigt från jobbet 2 veckor och koncentrera sig på nätterna kanske...? Jag pallar inte att kliva upp å jobba kl 4 när jag haft en skrikande son halva natten.
no: här gör gröten tyvärr ingen skillnad. A äter middag vid 16.30, en hel portion havregrynsgröt (på 1 dl havregryn=vuxenportion) + en halv mosad banan vid 18.30, 200-270 ml välling vid 19.30, ÄNDÅ vaknar han kring 00.
Magda:
Förstår att det är tufft....
God morgon på er!
Har precis lämnat dotra på dagis. Första gången på tio dagar..! Skönt nog både för henne och m ig. Spec sen har jag fullspikat denna vecka när hon är borta också så det är full fart..
Magda, jag tycker så synd om dig. Men på ngt sätt måste det ju gå att få hjälpl! Ni kan ju inte ha så här. Har ni provat att minska mängden i flaskan per gång, så han inte upplever den här ordentlilga mättnadskänslan..?
Lurka, haha har du bokat in lättja på förlossningen idag då eller?
Lovisa har ju peppar peppar sovit riktigt bra nu efter hon piggatpå sig. Hela nätterna fram till fem-sex. Dock har hon fått för sig att hon ska upp kl fem också... Vilket jag inte tänker tillåta...suck..
Magda... lider verkligen med er, kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur jobbigt ni har det ... samma tanke som Thezz slog mig lite... han äter ju faktiskt jättemängder kvällsvis, kanske ändra matrutinen? han kanske blir "orolig" av så mkt mat? äsch, bara en tanke... vill ju så gärna att det ändras...
han äter ju inte alltid upp allt. ibland typ ingen gröt, ibland allt. ibland lite välling, ibland allt. på natten gör vi 200 välling, men som i natt drack han bara 70 ml båda gångerna, var sen nöjd. kruxet är att han fått för sig att han MÅSTE ha flaksan för att kunna somna om...
min mage gör uppror också värre än på länge. men, bara å bita ihop.
om en timme ska jag lämna A på dagis, sen blir det ett pass på gymmet. hinner hem å äta lite lunch innan det är dax att åka till jobbet.
längtar till i morgon, ska till frissan! Behövs verkligen, ska bli så skönt!
lurkan: vi har en väldigt envis ung man här å han blir bara förbannad om vi försöker ge honom vatten tyvärr. vi har provat.