Inlägg från: Thezzizen |Visa alla inlägg
  • Thezzizen

Pladderbebisarna Del 7

hej igen

nu är ja hemma äntligen...  det blev dagis, barnakuten o sen blöjhandling.  nu tänker ja bara sitta här en sväng innan ja ska få i killen käk,,,

ja natten ni. N vaknade halv två o jag tror jag ammade (ngt trött), L vaknade två av att N var orolig o skrek som en tok,  Så tillslut fick jag sitta inne hos L hysteriskt vaggande N som fortf helst ville skrika från två till halv fyra.  Sedan fyra vaknade N igen och var ledsen, vid halv sex villle lovisa komma in till mig o fick göra det, men var vaken o vi gick upp sex.   TRÖTT!

*Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Thezzizen

Angiee,  inga tips från mig ang natten kanske du förstår

Hanna, ja vad skulle man göra? Jag kundeju inte klona mig även om det behövts. N har varit SÅ himla orolig och skrikig, mer än nånsin tidigare..

Vi åkte förbi barnakuten då N hade 38,5 i morrontemp. Tycker inte såna småttingar ska ha det. Men det såg bra ut med crp o kissprov o öron o allt. Hade 38,1 när vi var där. Nu sover han, men han har inte ätit sen sju så han borde nog väckas snart..

Han vägdes ju också och vägde 4420 g jämförst med 4405 g i torsdags. Är det inte lite lite med 15 gram + på fem dagar?

• Thezzizen

Nej ingen förklaring till temp, annat om de fortf var så om tre fyra dgr skulle vi höra av oss. det är alvedon som rekommenderas men ja har nget för så små.

Vad är de säger 70-150 i veckan eller ngt, men han har ju snittat 2-400 i veckan hittills.  han är ju dock inte nöjd efter maten längre, men det kan lika gärna vara magen de där för de besvärar honom mkt. svårt att veta nu tycker jag..

• Thezzizen

Hanna, vi ska nog dit nästa vecka tror ja, runt midsommar.  mig gör det inget att ge tillägg funderat på om jag ska erbjuda flaska efter kvällsamningen, bara inte blivitt av än.  Han har ju kommit igång o  börjat kräkas ordentligt

nä, blir nog inge tillägg innan bvc nästa gång. Då får man se hur de ser ut.  Vill j vara försiktig o inte chocka magen heller..

• Thezzizen

Hej Magda! mina pengr är redan reggade på kontot imorgon har ja tillgång till 17 sköna tusenlappar!!!  lagom till poprean på torsdag, ska faktiskt shoppa en del där tror ja..

• Thezzizen
    Honeyflowers skrev 2009-06-09 12:33:03 följande:
    thezz: aha, börjar PoP sin rea denna vecka? I hela landet?
    På torsdag kl tio ska jag  vara nere här iaf!  Samma överallt
  • Thezzizen

HF,  ytterkläder rear dem. Regnkäder vet ja inte.   Vi har inte haft dubbelt av ngt bara för att ha till dagis...

vet ni ngnstans där de har billiga regnkläder, vi måste handla till L.

nu ska ja gå o byta på kisen o se om han har ngt mer feber... vaknade just med ett hysteriskt vrål

• Thezzizen
    MagdaA skrev 2009-06-09 13:47:30 följande:
    Thezz: vi köpte regnkläder på ullared. 189:- för jacka och byxa med hängslen. har varit superbra. men ni har väl en bit dit va?
    haha ja tyvärr
  • Thezzizen

Snö o Honey: ja jag ska faktiskt åka till coop i veckan tror jag. har hört mkt bra om dem. Maxis tycker jag var asfula o sen tror jag de varit på tok för stora...

GiZ; här är också pengarna insatta redan!!!

Nu har jag två barn som sover i sina sängar!!! Jag sitter här helt allena med två händer lediga, vad är det liksom?
    Noel bara sover nu ikväll, gillar inte det om det blir så att han inte sover inatt. jag vill ha ett barn som sover inatt!!!

• Thezzizen
    Honeyflowers skrev 2009-06-09 20:23:00 följande:
    thezz- ungefär hur mkt rea har Pop? i procent?/kronor?
    30% i början sen sänker de nog till 50%
  • Thezzizen

morron!

Natten här har varit okej faktiskt. Lite bajsbyte o amning men lovisa har sovit. kvart över fyra ville hon in till mig så då bökade ja över noel i hans säng och så fick hon sova hos mig, sen gick vi inte upp förrän 06.20, inte pjåkigt.

Hanna, rea även på hemsidan...

HF, vi har haft en windfleece, två skaljackor och två vinteroveraller till lovisa fr pop. Ingen är dock köpt i affär, skulle aldrig köpa fullpris heller. De är traderade, overallerna med lappen kvar.  De har varit jättebra, dock är den jackan hon har nu så himla ful o dragkedjan lever inte läne till så den ska kasseras. Allt annat ärver lillebror så gott det går med årstider o strlk.
    Så det är första gången nu som jag funderar på o handla en på rea... om de finns ngn färg som tilltalar

• Thezzizen
    after eight skrev 2009-06-10 10:35:12 följande:
    Isabel hade ju som sagt sina två säsonger, och då blir det ju inte så fasligt dyrt.
    Nä precis så hoppas jag också vi kan ha det plus att lillebror får ärva...
  • Thezzizen
    after eight skrev 2009-06-10 10:54:56 följande:
    Var hittar du rean på hemsidan? Om man skulle kolla på vinterkläder till Vincent, tänkte jag.
    imoorrn kl sju
  • Thezzizen

Kväller...

Nu är karln hemma mkt tidigare än beräknat. Så lagom tiil läggning..

Jaz, vilken färg ska ni ha.?

Potträning ja, vi ska nog också köra lite i sommar. Lovisa vill ju helst inte sitta pottan när man erbjuder, men ibland går det men det hände ringet då. Sen är hon en väldans skvättare när hon kissar. Är era också så?

• Thezzizen

tomt här minsann

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7