Inlägg från: Thezzizen |Visa alla inlägg
  • Thezzizen

Pladderbebisarna Del 7

Giz,  vi har ingen ligginsats och tycker inte att vi behövt än än så länge. Kisen ligger på fäll istället...

Lättja, inte illa med två månader .

Vi har nog inte heller upplevt det än, mest ontimagenskriket och argskriket...

Sen igår kör vi tunga artilleriet iaf, både semperdroppar och minifom, blir det inget bättre så får vi väl gilla läget. Gårdagen var iaf mkt bättre än förrgår..

Så nu har jag ringt iaf, hon skulle kollla med prästen och återkomma. Va fasen har de kyrkor till om man inte kan använda dem ... suck.  Vi kunde ju inte ha lovisas där mitt i vintern, men jag trodde de skulle vara lättare på sommaren..

*Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Thezzizen
    lurksmulan skrev 2009-06-03 10:10:25 följande:
    Thezz: Du som kan det här med fiskar, våra guppys dör hela tiden, varför? Vi hade fyra först, sen helt plötsligt fanns det bara en kvar utan att någon sett döda fiskar, dessutom hade en annan fisk också dött (en bottenlevande som äter alger). Nu när vi bytte vatten var det en som dog typ framför ögonen på oss. Stjärtfenan såg helt söndertrasad ut, den måste vara sjuk?
    Har ni bara guppys? Inget som kan tänkas smaska dem i sig?  Kollat vattenvärdena så de inte är nitrit i vattnet? Då kan de dö som flugor. Inga vita prickar eler ngt på dem...

Du som kan fiskar,  jag skäms ngt oerhört för hur vårt akvarium ser ut. Det ska tömmas. men vart fasen ska jag göra av alla fiskar då? De ska ju inte vara kvar, men känns dumt att ta dö på dem.
  • Thezzizen

Lurka:  Hur stort är akvariet, hur många fiskar har ni?

• Thezzizen

Lurka, ja jag vet inte. Guppys är ju väldigt känsliga. o slöjstjärtarna kräver stort utrymme. kanske skippa guppys helt?

var i fingrar o tår?

• Thezzizen

morron,

magda, håller med var inne och mys!

Lättja, så skönt att höra om era jobbiga mornar!  Bara för att vi har en ganska soft morron här. Vi har kommit igenom tandborstning o mat o nu är det enklaste kvar, kläderna. fast hon springer omkring o tokleker nöjd i blöja just nu o lillebror har precis somnat. Så tänkte lägga han ifrån mig o göra mig iordning så kanske vi hinner lägga lite pussel också

• Thezzizen
    Honeyflowers skrev 2009-06-04 20:05:05 följande:
    nån mer som hade kass mage såhär på slutet, är ju i v 36 nu o hela veckan har jag känt mig jättemätt, lite illamående, halsbränna o lös o hård mage om vartannat...så jobbigt....
    låter precis som mig. inga problem innan, men i slutet, tror bebisen klämmer på tarmarna jag...

Så l o jag har haft maktkamp hela eftermiddagen   , skoj, hon har gått o slagit i varenda vägg o gallskrikit. Sen vid läggningen samma sak igen så jag gjorde det väldigt pedagogiska o utövade makt igen o fölorade humöret. känns ju bra så n ska jsg gå o dö ngnstans o fortsätta gråta ögonen ur mig...
  • Thezzizen

hanna, tack

honey, nej man får inte tappa humöret så, fan jag förstör henne ju för all framtid, men jag vet inte vad jag ska göra för att hon ska sluta .  jag blir helt förstörd av hennes provokationer, och nu kommer ja inte va mänska igen på två veckor

• Thezzizen

Morrn morrn...

Allt fint med er en grå fredag som denna!

Måste bara stolt berätta att min lilla kille är en stor kille nu! Igår vägde han 4405 g och var 55 lång.  Han kommer slå Lovisa med hästlängder!

• Thezzizen
    Hannnas skrev 2009-06-05 09:32:46 följande:
    Vad härligt o så lustigt, M o L har ju varit rätt lika i måtten om jag inte har fel? o nu verkar det som våra 2:or följer varandra med! Y var ju 4400 förra veckan o 56 o det är ju väldans lika
    Ja verkligen....  de börjar smått och avancerar!

Dock måste jag höra, hur vanlligt är de att dessa minimänniskor får ögoninfl.  Han har fått ett jättekletigt öga nu som jag tvättat. Paniskt rädd för att få ögoninfl i familjen...

Och om ni är intr. så finns det i bloggen en bild av resultatet för att hålla familjefrid. Tänk vad vissa saker är viktiga för karlar...
  • Thezzizen

Hanna, 12 veckor hemma?  Jises, det hade gåt t mig på nerverna. Lovisa är hemma fyra veckor, plus två veckor 50 %...  Hon behöver verkligen dagis.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7