Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

Morron!

Magda: Usch och fy! Du får hitta en annan runda, eller springa 7 varv runt tomten!

Idag är Polly hemma med mig, hon är rejält hostig och snorig.

Thezz; Det är inte lätt när man tappar humöret, jag gör det med Laban väldig ofta tyvärr. Jag försöker vara lugn, tänka att det är jobbigast för honom egentligen och att om jag uppmärksammar hans provokationer kommer det bara blir mer av de framöver. Men sen ibland funkar det inte längre.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan
    LaG: Jag ser ingen anledning att ha henne hemma om hon är pigg! Och även om hon är lite lös i magen pga tanden behöver hon inte vara hemma. Bara hon inte har ont och behöver smärtstillande eller vara utan blöja för att hon får ont i rumpan.
  • lurksmulan

Morron jazzy!

• lurksmulan
    jazzy skrev 2009-06-05 09:02:17 följande:
    Hur är det med dina ungar???
    Jorå, Laban är på dagis idag. Med lappen, för första gången. Så jag hoppas verkligen att det går bra!
    Polly håller på och hostar lungorna ur sig och snorar som sjutton. Men hon är ganska pigg överlag. Vi får väl se hur länge hon sover middag, det kanske visar sig då istället.

Hanna: Så han ska vara hemma i 12 veckor då? Jag skulle bli galen. På riktigt. Våra barn är hemma 5 veckor och det räcker gott och väl. Det blir liksom inte roligt på slutet, de är rastlösa och saknar stimulansen och kompisarna och så blir det bara bråk.

Thezz: Härligt att han växer! Nu väger han nästan lika mycket som Laban när han föddes!
  • lurksmulan
    Thezz: Så små har väl tyvärr samma risk att få ögoninfl som äldre. Jag var rädd för att Polly hade åkt på det igår, hon var svullen ovanför ena ögat och det rann lite. Men idag är det helt borta så jag vet inte vad det var igår.
  • lurksmulan
    Magda: Åååh vad trevligt det låter! Jag blev akut avis på er reservplan måste jag säga!
    Det är samma väder här förresten. Det blåser skitkallt rent ut sagt.
  • lurksmulan

Polly tänker nog bli baglady när hon blir stor. Nu går hon runt med en dockvagn som innehåller: En stor hund i mjuklift, Bullan, en grön råtta, en gigantisk isbjörn och en kudde med ett bi på. Hon har fullkomligt moffat in grejerna under sufletten!

• lurksmulan

Kolla här! På den här bilden har hon t.om installerat sig själv under vagnen!
    Baglady

• lurksmulan

Ursäkta att jag spammar er, men på den här bilden ser man verkligen  hur långhårig hon börjar bli!
    Sjukling juni 2009

• lurksmulan
    Hanna: Ja jag tycker att hon är lik Laban när han var i samma ålder, men J tycker inte alla de är lika! De har precis likadana tänder och även väldigt lika ögon.

Nu ligger hon i sin säng och hostar, stackaren.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7