Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

jazzy: Både jag och J har ju haft/har halsfluss. J hade hööög feber men jag har sluppit. Men båda har gemensamt att vi har haft skitont i ryggen och nacken efter ett par dagar. Jag har mitt idag, vaknade med huvudvärk pga rygg/nackvärk och sen vill det inte ge sig. Jag har känt mig helt groggy hela dagen.

snö: De har ju en jobbig separationsfas för tillfället. Om han protesterade så mycket skulle jag inte bråka utan sitta där. Hur lång tid tar det för honom att somna om ni är där?
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan

Herregud. Jag är så trött!
    Jag tillät mig tyvärr att sova en stund med Polly igår eftermiddag, vilket gjorde att jag inte kunde somna igår kväll. Laban kom över till oss vid 00.45, då hade jag lagt mig igen efter att ha legat och tittat på film och komediserier. Men jag hade inte somnat. Jag somnade väl strax därefter men klockan var väl 01 iaf.
    Sen vid 05.45 imorse drog ungarna igång och nu är jag på jobbet.
    Dagens första alvedon är intagna för att hjälpa min stackars nacke och mitt stackars huvud. Tyvärr hjälper de inte mot tröttheten.

• lurksmulan
    Magda: Nej jag jobbar tills jag känner att jag är klar, jätteskönt. Sen blir det trixigt att inte lägga sig en stund när jag kommer hem bara. Men det ska nog funka. Huvudvärken börjar släppa och då är det genast mycket lättare.
  • lurksmulan
    MissF: Laban började inte sova i spjälis förrän han var 1,5 år. Sen sov han där till han var nästan 2,5 år! Polly fick stor säng för ett par månader sen, hon var väl 1,5 år ungefär.

snö: Vad jobbigt. Sover han för länge på dagarna? För jag tycker det är helt okej att sitta med på kvällen, men aldrig mer än 30 minuter på sin höjd.

jazzy: Härligt med ledighet! Mår du bättre idag?
  • lurksmulan
    jazzy: Jorå, huvet upp och fötterna ner. J och L är iväg på sydpoolen, Polly är hos min mamma och själv jobbar jag en liten stund till.
  • lurksmulan

Morron!

Fick sova till 7 idag och somnade normal tid igår så det känns jätteskönt måste jag säga.

Lite trist väder här nu men jag hoppas det blir bättre så att vi kan gå ut och leka en massa idag, kanske göra en rabarberpaj till eftermiddagen.

• lurksmulan

Morron!

Ja vi har varit ute mycket i helgen, i väldigt varierande väder måste jag säga. I lördags spöregnade det när vi var iväg och alla var genomblöta när vi kom hem, och igår var det toppenväder så alla hade tshirt.

• lurksmulan

Åh vilket härligt väder! Jag har varit ute och gått en sväng på lunchen och är lite lätt svettig!

Kickan: Åh vad roligt det låter att hitta massa saker!

• lurksmulan
    Kickan: Duplo är ju bäst! Laban älskar fortfarande det, vi känner att han är för lite för vanligt lego. Han har hur mycket duplo som helst. Nu när patentet är borta finns det ju en "kopia" också som passar med vanligt duplo men som är ca 700 ggr billigare.

Thezz: Inget av mina barn är döpta så av den anledningen kan jag inte svara, men jag känner spontant att det inte skulle spela mig någon roll om det var på samma ställe eller inte. Känn efter vad som är viktigast för dig!

NO: Åh vad spännande!! Stor kram!
  • lurksmulan

Jag måste berätta, det är så roligt. I fredags var Laban och J i badhuset. När de var klara och skulle klä på sig började Laban med att säga högt och tydligt att pappa var en skurk. Sen övergick han till att deklarera med hög röst att pappa minsann hade på sig trosor hemma, svarta trosor!
    Laban har blandat ihop det lite. Jag har ett par svarta trosor som påminner om ett par av min mans kalsonger. De är svarta, helt enkelt. Och det räcker väl för Laban.

Dessutom såg han reklam häromkvällen. För typ V75 eller nåt, när det är massa hästar som springer genom en stad och så säger en röst att i helgen är det massa snabba hästar i Stockholm. Då kom han springandes och sa "det kommer springa en massa snabba hästar i stockholm i helgen mamma". Han tror väl att de kommer springa på gatorna precis som i reklamen!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7