Pladderbebisarna Del 7
Ja hurra för oss mammor!
Underbart väder ute, nu ska vi sticka på kalas!
Ja hurra för oss mammor!
Underbart väder ute, nu ska vi sticka på kalas!
Morron!
Idag får man passa på och njuta, sen blir det regn och kallt igen! Trist att vara på jobbet bara...
Lättja: De kan ringa upp dig, det kan man välja. Det gjorde jag sist, jättesmidigt!
Hanna: Ja enligt smhi blir det kallt och regnigt resten av veckan! Supertrist.
Thezz: Kram till dig! Trivs han inte i vagnen då?
Jag har ju två rödhåriga barn så jag smörjer och smörjer. Jag tvingar inte på de långärmat och långbent när det är så varmt, jag skulle ju själv aldrig ha det.
Men trots att de är rödhåriga bränner de sig ändå inte på något sätt. J är ju mörkhårig med bruna ögon och får lätt färg så de har väl fått lite pigment från honom ändå.
Hanna: Laban vägrade också solhatt när han var yngre. Polly älskar däremot Labans gamla som han hade på sig i sammanlagt 30 sekunder för två somrar sen.
Nu har han keps och då går det hur bra som helst.
För oss blir det en tur till optikern när jag slutat jobba. Vi måste justera in Labans glasögon när han har lappen på sig för nu åker de ner hela tiden och det är tänkt att han ska börja med lappen på dagis på onsdag.
Idag är jag hemma med Laban som är förkyld och klagar på huvudvärk. Det kan helt klart vara lappbehandlingen som ger honom huvudvärk, det är nog jobbigt att vänja ögat.
Men jag har sagt att om vi skulle vara hemma idag måste han ha lappen fram till lunch, för imorgon får han nämligen börja ha den på dagis fram till lunch ändå.
Idag kommer kungaparet hit! Inte hem till oss då, men till den lilla förort som vi bor i.