MrsMurphy skrev 2009-03-23 17:16:21 följande:
Zago: Självklart är det bäst om det kommer igång av sig själv men hinnsvepning är 7 resor bättre att försöka med innan en igångsättning. Och jag är ju livrädd för igångsättning och vill ju undvika det till fullo och jag känner att dagarna bara stormar iväg utan den minsta lilla känningen här och det har ju varit mardrömsveckorna från helvetet här den sista tiden. Var ju en jäkla skillnad att vara höggravid utan barn och nu i dagsläget känns det som man bara vill lägga sig i fosterställning och gråta för jag tycker att det är förjävligt att vara höggravid hemma med 18 månaders. Och nu på övertid så vill jag bara rymma... Så jag vill verkligen kicka igång kroppen innan det blir snack om just igångsättning vilket dom egentligen då skulle göra på söndag för mig enligt deras rutiner. Då kan man ju tycka att dom ska försöka med hinnsvepning något tidigare än fredagen... Men
iofs så blir det ju aldrig en igångsättning på söndag heller. Min kropp visar inte ett tecken på att vara på g att föda och jag pallar inge mer! Så jävla trött, ont, mår as!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jag fick hinnsvepning på Huddinge på fredagen, sen började värkarna på lörd morgon vid 04.00......Sen blev det igångsättning iaf...för lite värkar...