• angiee

Pladderbebisarna Del 7

Egentligen läser vi geriatriska sjukdomar men medicin är ju en del io det.
    Tex hur läkemedel absorberas i kroppen, bieffekter & allt sånt därnt tråkigt
    Nu har jag just avslutat 2 kapitel om stroke & parkinsson.

Förresten var jag på sjukhuset idag & besökte mina praktikhandledare inför praktiken i höst. Ska ju va som kurator på dels kvinnokliniken & barnreumatologen. Blir nog en intressant tid men mycket sorg åxå. Svårt att sitta i samtal med föräldrar som förlorat barn i förlossning osv, men säkert lärorikt!

Nu iväg på jobb! kram!

• angiee

Jag tror V är ganska "sen" med pratet, eller bekväm. Hon pratar när hon vill (bubblar) Det kommer dock mer & mer, Jättekul!

• angiee

Nej fel ord kanske, hon är nog inte sen . det får iaf ta den tid det tar! Ingen stress

• angiee
    Hannnas skrev 2009-05-29 20:42:16 följande:
    självklart! finns absolut ingen anledning att inte amma då... Lättja... hahaaaa du ÄR underbar ... nä kan väl inte säga att jag nattammar... första målet mellan 05-06...
    Hm, men vinet går väl ut i bröstmjölken? Kanske beroende på hur mycket man dricker. Ett glas skadar väl kanske inte... Jag drack iaf ingenting då jag ammade eller var gravid, men alla gör ju olika ;)
  • angiee

Jag menade det inte alls som kritik på något sätt, tycker det är härligt att ni ammar & tar er ett glas vin. Dock är det väl så att gemeneman kanske inte "vet" de nya riktlinjerna från BVC osv, iallafall visste inte jag det. Fasiken! Jag hade ju kunnat unna mig ett glas när jag ammade då
    FÅr bli nästa gång!

Juste! C har flytt fältet & är på resa med jobbet till Prag! Tjiho! Skönt att vara ensam! Vendla ska sova hos sin farmor imorrn, så jag får en egen kväll. Ska dricka vin & mysa på balkongen med en kompis. Härligt!!!

• angiee

Mors!

Regn här i sthlm idag. Tråkigt!
    Var nyss ute på tomten & träffade grundentreprenören som skall sätta igång arbetet nu till veckan. KUL! Nu händer det grejjor!

FÖ är det en jobbig tid just nu Min absolut närmsta vän har fått matstrupscancer & har opererat bort den för en vecka sedan. Komlikationer har tillstött i form av någon infektion som läk inte vet vartifrån den kommer. Hon ligger nu nersövd med andningshjälp på IVA sedan 4 dagar tillbaka. Det är tungt. Jag är ledsen & orolig. Hoppas att det vänder nu!

• angiee

AE

De har skapat en ny matsrupe med hjälp av hennes tjocktarm så nu ska hon lära sig äta igen, en låååång resa & mycket jobbig såklart!

• angiee

Hej!

Jag lyser med min frånvaro men nu äntligen är skolan över & jag har sommarlov! En sanning med modifikation för jag ska ju jobba mycket - men inget plugg iaf!

Nu om nån timme eller så ska jag pka upp till mig kompis på intensiven som FORTFARANDE ligger i respirator. Lunginflammation har hon fått men nu vet dem vad det är för bakterier hon åkt på. Igår fick hon en Trach. inopererad i halsen för att underlätta andningen, hon kan dock inte prata Usch, förbereder mig på en hemsk syn

• angiee

Hej flickor! Hur är det med er alla?

Här är det full fart framåt. Hade en HEMSK natt med Vendla. HOn vaknade efter att ha sovit ca 1 timme igår kväll, vägrade somna om = hon ville komma in till oss. Men det ville inte jag, så till slut gick allt överstyr med en ledsen Vendla & en arg mamma, 2,5 h tog det innan hon somnade om igen & då sov hon oroligt. Fan! Hur ska man göra efentligen? Hon är OMÖJLIG att få somna om då hon vaknar på förkvällen. Om vi inte tar in henne till oss dvs. PUST!

Idag ska ja till sjukan igen & hälsa på kompisen som förmodligen får lämna IVA idag efter 2 veckor. Hoppas! Det går framåt iaf!

• angiee

Ja det är superhärligt! Det är lixom inte förens ngt händer som man blir medveten om livets betydelse!

• angiee

jag får 4800:- får ja väl vara nöjd med men hade gärna tatt Thezzisens 17´!!!

• angiee

Jag vill åxå till ullared!!!!!!!!!!!!

Vi brukar åka till vingåker, ligger 2 h härifrån, men kul att billighetsshoppa ibland!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7