Inlägg från: Thezzizen |Visa alla inlägg
  • Thezzizen

Pladderbebisarna Del 7

Nu ska jag väl pallra mig o magen ner på stan...

Ha det fint allla så synes vi efter läggdags här..

kram

• Thezzizen

kväller på er...

R är på bandy, L har precis somnat och jag ska njuta med godis i soffan.. och bandy på tv. Blev precis 1-0!!!!!
    Beställde supersnygga syskonkläder idag på stan, kommer nästa vecka

Annars tänkte jag ta tag lite i namnfrågan under kvällen... någon som har lite förslag???

• Thezzizen

Morron....

Verkar som om jag och R delar ngn sorts halsvirus här, aj aj. Ska köpa honung efter dagislämning..

Heja Lättja!!!

Snö: Skoj med Ikea!!! . Jag tycker det är så JÄ-LA skönt rent ut sagt att de äntligen kom ända fram. Spec när de var så förbenat näääära förra året..

Honey, bra prata med vc om andningen!. Våra bästa kompisar som har en 18månaders har precis legat inne ett par dgr och fått konstaterat förkylningsastma, han var helt färdig lillpojken!

• Thezzizen

Tillbaka från dagis och Maxi....

Angiee, håller tummarna för huset!

Lurka, förstår att du blev irriterafd. Hade flugit i luften själv...

Fast nu kan man ju inte vara annat än glad, solen skiner och det är vår i luften! (iaf på altanen där snön är borta). Kissarna är nöjda och sitter och solar sig där och jag kan ha altandörren ite öppen utan att oroa mig för rymmande barn eller frysa ihjäl..

Och sen fick vi sovmorgon till tio över sju i morse, Sicken lyx! har ju inte hänt så länge jag kan minnas, klart bättre än kl fem!

• Thezzizen

*skitirriterad över att inte hitta blomsprutan när jag verklligen behöver den!!!!!!'*

• Thezzizen

Angiee, låter ju kanon ju! Hoppas för er då!

• Thezzizen

Morron...

Har dagislämnat och har nu hämtat tidningen så jag ska njuta av den några sekunder... Sen är det dags för klippning och färgning för min del. Äntligen, ska blli såååå skönt!

Lättja, hoppas du sätter igång det idag då . Jag förväntar mig att vara som du när det närmar sig... har helt gett upp hoppet nästan om att ens få en aprilbebis..

Måste höra, jag tänkte bjuda på kallskuret fläsk- och kycklingfilé när jag fyller. men någon som har ngt tips på hur man gör det gott och saftigt? Och vad för såser ska man slå till med?

• Thezzizen

Lurka, du får uppdatera mig ang mojo rojo tror jag!

• Thezzizen

Lättja, haha jag är bitter på varenda födelseannons i tidningen... Bittra på du!

Hanna, nu pratar du med en som inte har gjort egen marinad ngn gång i hela sitt liv. Tala ur skägget och ge mig ett recept isåfall

Nu har jag tillomed fått i lilnserna för första gången på jag ve tinte när, får se om lovisa känner igen mig när jag hämtar sen. Kan ju inteha glasisar hos frissan då ser man ju inte va de pysslar med..

• Thezzizen
    Hannnas skrev 2009-03-19 10:12:06 följande:
    haha herregud kvinna, aldrig gjort marinad??? Jag gör ju aldrig, eller jäkligt sällan iaf, efter recept och kallskuret är inte nåt som jag brukar göra till vardags direkt men det bör ju inte vara någon skillnad...Anpassa marinaden efter andra smaker... jag gillar personligen att mariera i lite balsamvinäger, finskuren vitlök, salt/svartpeppar, liite soya och mkt teriyakisås. Skiva upp köttet eller stick små hål i det så att marinaden kan tränga in o lägg det i en plastpåse i kyl med marinaden helst flera timmar innan tillagning Vill man laga snabbt o snabbmarinera o ändå få det mört kan man "stryka" köttet eller lägga det i med skivor av kiwi, men det får man inte göra under för lång tid för det bryter ner köttet till mos i slutändan
    Det finns färdigt i affären juu........

Smidigare o sticka hål kanske, eftersom det blir väl helstekning i ugnen kan jag tänka.. och sen skivning.. Nä kallskuret brukar inte vi heller göra, men det bir bra billigare att göra själv än att beställa. Tänkte iaf göra en vitlökssås till som är så himla god... så kanske ska prova din marinad då..
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7