Inlägg från: Thezzizen |Visa alla inlägg
  • Thezzizen

Pladderbebisarna Del 7

Hej igen...

Damen sover, karln grillar hamburgare och jag softar lite . Med lite alvedon i kroppen har damen ikväll varit relativt pigg, så blir intr. och se hur hon är i morrn. Slog mig ju att det är åttonde dagen efter sprutan idag.. kan ju vara så enkelt förhoppningsvis..

Snö; Glad påsk på er också! Du vad har du för kamera, var det en nikon?

Hanna, *grymt*, vem var det som förespråkade vårt avtal här...

• Thezzizen
    Hannnas skrev 2009-04-09 19:11:18 följande:
    duuu din skruttis jag förespråkar det än o hoppas gudars att hon håller sig inne tills avtalet löper ut Ahh sprutan ja! Hoppas det är så enkelt som du säger, vet du hur länge febern brukar hålla i sig? inga mässlingprickar el så?
    Ingen aning hur länge och inga prickar... Dock är hon ju ganska rosslig och slemmig också och det lär ju inte komma fr sprutan precis. Hon tillomed fick upp både galla och slem imorse...

Jag tror iaf att du får före mig, ska ju snart iaf slänge mig i soffan och njuta av att få några svaga knappt kännsbara sd iaf
  • Thezzizen

Hanna, inte innan måndag, men sen så går det så bra så... Fast som sagt, det blir inte före bf

• Thezzizen
    Hannnas skrev 2009-04-09 19:36:38 följande:
    Hoppas han kikar ut på tisdag då *hejja*
    hmm ja...

usch jag börjar bli grymt vidrigt nervös...
  • Thezzizen

Hallå...

Sitter fraktiskt inne i det vackra vårvädret en sväng nu och bara slöar.. R ska iväg på påskmiddag snart men jag blir hemma med L som fortf har lite feber..

Har vänt ner gödsel vid häcken på förmiddagen så jag är helt slut i kroppen nu. Samlar krafter till Lovisa vaknar..

Snö, ok. har du ngt mer objektiv än standard? hade tänkt jag kunde få lite tips ang vår nya nikon, men då blir det lite svårt

• Thezzizen
    snöstjärna skrev 2009-04-10 13:52:36 följande:
    Thezz:Jag kör med standard objektivet ännu 18-55mm. Sen har jag köpt till några macrolinser, blir som föstoringsglas typ å de kan jag använda på objektivet. Inte haft råd att köpa till några fler objektiv ännu. Å jag tycker standarden räcker väldigt långt faktiskt.Ne, nikon har jag inte så stor koll på tyvärr.
    i vilka lägen använder du linserna då?
  • Thezzizen
    snöstjärna skrev 2009-04-10 16:57:40 följande:
    Thezz:De linser jag köpt tillåter mig att ta lite närmare bilder, alltså macrobilder. Det blir som en förlängning på zoomen på objektivet ... Men det ska köpas ett fast 50mm så småningom, perfekt för porträttfoton.
    vart hade du köpt dem då?

jag saknar just för lite bättre maro, men nytt objektiv funkar inte i ekonomin nu. Borde väl finnas för nikon också
  • Thezzizen

kväller på er....

Hlegen har ju bjudit på helt underbart väder så vi har faktiskt varit en del ute, trots gummis lilla feber. Nu är den dock borta men humöret på henne är vidirigt..

Idag tror jag hon har skrikit hysteriskt konstant, inget är bra verkligen inget. Samma igår... Jag vet till slut inte vart jag ska ta vägen....
    Annars börjar jag nog bli lite förkyld, lämpligt nog...

Jaz, lovisa går nu 4-5 dgr i veckan 9-14, när jag jobbade gick hon i snitt 6-8 timmar om dagen 4-5 dgr i veckan.. Och oftast vill hon inte alls följa med hem..

• Thezzizen

Kväller...

Lovisa ska snart sova. Tog tempen nu innan pyjamasbyte, 38.6. What the fuck, vad är detta liksom? Hon måste till dagis imorrn så jag kan fixa bm och en del andra saker... Varför kommer det bara åter och åter.

Dock har vi bara haft typ fyra riktiga utbrott av henne idag, klar förbättring mot igår iaf, alltid något. Hon och jag har haft lite egentid utan pappa vilket behövs då pappa inte ens får gå på toa just nu utan henne...

Hur har påsken varit för er andra?

Jaz, inte en blekaste vad som går på bio..

NO; säg det rakt ut bara. Svårt jag vet men enda lösningen...

Magda, Lovisa har haft i nacken, vet faktiskt inte om de är kvar... ska kika imorrn. Iaf har hon haft det väligt länge, till över året iaf...

• Thezzizen

Alltså, hp är det inte då man ska vara ledig. Jag har varit ledig fem veckor. Eller ja, haft lovisa hemma sjuk två veckor, karln sjukskriven med lyftförbud en vecka... Alltså har jag varit *ledig* i nio dgr.. Och nu med lovisas feber lär hon ju vara hemma två dgr minst nu plus att karln ligger och emlar sig nu med feber här bredvid...

Gnäller jag eller kan inte jag få vara lite ledig?

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7