• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

Thezzizen skrev 2009-04-13 21:47:57 följande:
    Jo han opade ju gallan för en vecka sen plus att de tydligen åtgärdat ett navelbråck samtidigt som ingen av oss visste om.. Men blir de båda hemma imorrn så får han a henne medan jag handlar och åker till bm. Förhoppningsvis är ju lovisa på dagis, men men det är väl ganska liten chans till det.Åh förstår att det känns svårt med syskontänket. Så mycket för er att ta hänsyn till..Grattis till hela natten förresten!!!
    ah, ja det har jag nog läst, bara itne riktigt registrerat i datan Mycke man ska komma ihåg serru

Ena stunden känns syskon som en omöjlighet och i nästa längtar jag massor! Flera nära vänner som nyss fått och ska ha i vår/sommar så det suger verkligen i bäbistarmen!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Thezz: klart inte omöjligt, men bökigt... skulle gärna sätta igång verkstan efter sommaren, så det blir syskon när A är ca 3 år...får se hur det känns efter sommaren, är ju ett tag dit och A kommer va större, duktigare osv...

Sängen här också nu.

GO natt!

• MagdaA

morrn!

lite stökig natt här, men helt ok ändå, allt är bättre än förut! hunnit med att dammsuga hela huset, karlar kan verkligen skräpa ner! M´s pappa var här igår, dom har börjat förbereda för jordvärmen, plockade ur elpatronen igår så nu har vi ingen uppvärming i huset. kör några små elelement på kvällen/natten för att håla lagom temp. I kväll ska M krypa ner i ett hål som dom gjort i golvet i pannrummet, ner under grunden...

nu blir det gröt!

• MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-14 08:31:07 följande:
    Härligt ändå! När är installationen klar att sättas igång??O visst kan karlar skräpa!! Fattar du hur jag har städat här när jag haft hantverkare i huset i 8v snart...
    vi kommer att gräva under kristihim, men ställa in pumpen kan vi ju göra innan, där är ju elpartonen inbyggd. pumpen + övrigt material är beställt, borde komma den här veckan.

jag jobbar i kväll men farmor skulle komma hit och passa Alex medan M och farfar grejar, lite svårt med en liten som vill hjälpa till...
  • MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-14 08:45:49 följande:
    Dösvårt när liten vill hjälpa till!! Hur värmer ni huset nu under tiden då? Måste bli urkallt för visst har ni snö o runt nollan hos er?
    solen värmer upp rätt bra på dagarna. sen har vi några som elelement som håller tempen på natten.
  • MagdaA

tips på bra ytterkläder när det är kring 0 och upp mot +10 på dagarna, snö, slask och lera. har ju varit så enkelt i vinter då man "bara" behövt en varm overall, tycker våren är mkt svårare.

• MagdaA

ae: vad har ni haft under då?

• MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-14 09:24:21 följande:
    vi har brallor med tunna överdragsbyxor... dubbeljacka (skal+fleece) så man kan ta av den ena när tempen ökar... inga vantar o ingen mössa när det blir över 10gr...
    vantar är ett måste här iom all snö. och galonisar av något slag då det är lerigt och blött...
  • MagdaA

nu ska vi klä på oss och gå ut. kring 0 än så jag hoppas attdet inte är så geggigt.

• MagdaA

hej å hå. nu har vi varit ute och blivit leriga! Alex har åkt på rumpan utför snöhögarna ner i leran hej vad det går i galonisar. vi tog en cykeltur också. haft lite läsestund och nu ska vi fixa lunch.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7