• tinee

Pergotjejena som plussa i februari

Gör en ny tråd då den gammla vart snart 3 månader=)
    Vi tjejer där i tråden som hade sån himalans tur och plussa allihopa i februari, måste ju vara ödet kändes de som=)
    Välkommnar självklart andra in i tråden som plussat i februari...
    Själv plussa jag på självaste alla hjärtans dag..

här är gammla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html

• Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari
  • tinee

ne jag ska väl ta tester och så gjorde inte de sist... sen kommer jag gå lite oftare då jag hade njurbäcken grejen sist, så kommer gå på extra provtagning...

har ni redan tatt de andra om man säger så... för de gjorde inte jag när jag var där utan vi prata bara sist... och vägde och så....

• livetlilla

Bidde inga tester för mig heller förra gången, de försökte i en halvtimme ungefär men gav sedan upp, blir blodprov (hua, vill inte!!) vecka 20.

Vad bra att du får extrakontroller den här gången då!

• Sjöstedt

hej..
    Idag har vi varit o tittat på vårt lilla gryn.. som allt hade växt ill sig. 3,3 cm =)
    v10+1. Nytt bf 28 okt=)
    Bebis rörde sig fint o hjärtat tikade, man kunde se att det var en liten bebis =)

Nästa bm besök e hjärtljud, skulle va v.15 sa hon =)

• Sjöstedt

Här var det tyst..Alla njuter av det fina vädret=)
    Själv e man hemma för vab  igen.. tills torsdag då det blir läkare igen..*sucka* v

• tinee

Hej ah här är de fullt ös... grejar i trädgårn åker och slänger och grejar mer hahhaha,..... grillat har vi juh passat på att göra såklart med hehe
    hur bor ni hus lägenhet?

• livetlilla

Ja det har njutits sol här också Härligt att ul-et gick bra sjöstedt!
    Tar mig nu en liten rast efter att ha suttit i 2 timmar och försökt svara på svåra (tycker jag) konsumenträttsfrågor till skolan. snart dags att läsa om immaterialrätt, fastighetsuthyrning och nåt annat...minns inte vad...har fått så otroligt dåligt minne!!!

Gott att grilla tinee! Avundsjuk på er trädgård! vi bor i lgh så inget sådant för oss:(

Hoppas liten kryar på sig snart sjöstedt!

• Sjöstedt

Vi bor i et hus.. En tråkig trädgård som ska "renoveras" i sommar..
    Ja jag hoppas verkligen det vänder snart... Inte kul att vara hemma hela tiden...
    Ja det e undetrbart att se bebis.. nu dröjer det till vanliga ul, som borde bli slutet på maj böjran på juni ju..

• tinee

asså jag är inte så mkt trädgårds nisse om man säger så...
    vill att allt ska sköta sig själv typ... ligga i rabbeten är inte min grej... och hon som bott här inne har haft så mkt tycker jag... 3 eller till och med 4 jäkla taggbuskar.... asså sånna vette fasiken ens vad de heter... men hemska i alla fall.... och två rosen buskar... längst hela huset är de rabbat med en massa sorters blommor.... och bara sånna man måste typ kratta upp rester av på hösten då de inte visnar ner riktigt själva... och ett helt land med plats för potatis gräslök rabarber, tre vinbärsbuskar och en herrans massa blommor... landet tar upp hela kortsidan på huset... huha... sen 2 äppel träd och ett plommen samt en nedrans massa häckar och buskar som behöer klippar minst en gång per år...

landet försvinner sen om nått år eller så när vi ska drenera.... samma med all rabatt runt om huset... de ska jag inte ha... de är så mkt jobb ändå kan ha nån enstaka typ ni vet en skottkärra i trä med lite blommor mer behöver inte jag... så mkt att göra nu känner jag... men jag får lugna mig kommer inte hinna allt denna sommarn.. huha vad långt de blev...

hur stort är erat hus sjöstedt?

• Sjöstedt

tinee: Nja vi bor i ett rätt litet hus.. 4 rum o kök på typ 120 kvm..
    ett vardagsrum,matsalsrum,kök o liten toa nere.
    Uppe 2 sovrum, störra toa med dusch, stor garderob som renoveras just nu..
    Tvättssuga finns i garaget..
    Så vi är ett rum kort när bebben kommer...
    men första halvåret går ju att lösa..
    Vi hyr ju bara huset av min mans pappa.. så antingen blir det aatt bygga ut eller till att köpa ett eget större..

hur stort är ert ?

• tinee

nja vårat är rätt så stort ett enplans hus med källare är de... övervåning 101kvm och nedervåningen 101kvm
    har uppe 3 sovrum, vardagsrum,kök,bad/toa.

nere är de dusch/toa, ett sovrum/vi har som lekrum, gillestuga där vi har öppenbrasa lite mys, och tvn och så då, sen tvättstuga och pannrum...

sen var de ett gigantigskt stort oinrett hobbyrum där nere när vi flyttar in... men nu har vi delat av där tatt bort den gamla oljetanken som bara stog och skräpa,

och bilat ner en förhöjning den stog på den har vi börjat få upp en vägg då så de ska bli ett till sovrum där nere... då vi har datarum uppe nu, så blir de nere då bebis får nuvarande sovrumet brevid oss som är datarummet idag...

sen i framtiden blir de nog kanon två sovrum där nere när barnen blir stora så vill de säkert ha de rummen i källarn... fast då är juh min fråga va fasiken då får vi juh ett rum över för då lär de juh knappast behöva lekrum längre=) aja de är ett senare probs waaayyy senare ehhee...

Hur firar ni påsk i helgen då?
    gör ni något speciellt med era barn?

Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari