• tinee

Pergotjejena som plussa i februari

Gör en ny tråd då den gammla vart snart 3 månader=)
    Vi tjejer där i tråden som hade sån himalans tur och plussa allihopa i februari, måste ju vara ödet kändes de som=)
    Välkommnar självklart andra in i tråden som plussat i februari...
    Själv plussa jag på självaste alla hjärtans dag..

här är gammla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html

• Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari
  • livetlilla

Men när det är så illa att man - som du säger - skulle kunna kräkas när som helst då vill man ju bara göra det och bli av med skiten sedan! Lider med er!

Ja vi vet vad vi ska ha för syskonvagn - blir en urban jungle, har den nu som singelvagn och är jättenöjda! Så det har inte varit så mycket fundering egentligen.. Var inne och pratade om en phil och teds ett tag, men kom fram till för mycket nackdelar med den - enda positiva var väl egentligen att den tar liten plats och går att ha till både en och/eller två...
    Har ni tittat?

• Sjöstedt

Ja precis..Just idag e det lite bättre med illamående.. men det kommer nog tillbaka framåt em...

Nja kollat o kollatt.. Mest på nätet.. Men vi e väl med ganska säkra på vilken vi vill ha..
    Vi har en babytravel jogger som enkel vagn.. så blir väl den varianten som syskonvagn med.. =) Den är inte jätte bred, men rymlig plats för barnen.. =)

• livetlilla

Åh vad skönt att ditt illamående gav med sig en liten stund iallafall! Hur känns det idag?

Är det inte babytravel jogger och urban jungle som är rätt lika i modell och funktion? Vad kostar den syskonvagnen med alla tillbehör man behöver (ligginsats och ev bygel tänkte jag på i första hand)?

• Sjöstedt

Jag tror att dom e rätt lika, har inte ås bra koll på urban..

Man får ju köpa ligginsatsen annars e det ju komplett, Men allt som allt 6000 kr för en ny.. Det tyvker jag e billigt..
    Vad kostar en urban ?

Mår inte så illa på morgnar, inte igår o idag iaf.. Mest framåt kvällen nu... Men men det vänder nog igen...

• livetlilla

Pest eller kolera - illamående på morgonen eller kvällen... Hoppas det går över snart!

Ja det var billigt, vi kommer betala det dubbla ungefär...inte så roligt... Men eftersom vi varit så nöjda med enkelvagnen så känns det ändå värt att lägga så mycket pengar på syskonvagnen. Och så använder jag vagnen nästan jämt; har inte körkort så det är promenad eller buss/spårvagn som gäller - och då är ju vagnen såklart med.

Är du fortfarande hemma och vabbar eller har du gått tillbaka till jobbet?
    Jag börjar skolan om en och en halv vecka...

Hur går det för dig med illamåendet tinee?

• Sjöstedt

Vi e hemma ännu.. =(
    ska åter till läaren på måndag, då får vi besked om det e dags för dagis eller blir det intyg..

Åh va rooligt med skola ? vad läser du?

Ja man ska inte klaga över lite illamående egentligen.. har ju det relativt bra iaf=)

• livetlilla

God morgon!....inte; jag tycker inte om att vakna kl 5.25, nej, inte, jag vill inte, jag vill sova. Men nu är det ju ingen idé att gå och lägga sig längre, varit vaken för länge nu... Sover era länge på morgonen?

Ok, vad jobbigt att ni fortfarande måste vara hemma, skönt att ni snart får veta om hon kan gå tillbaka eller inte åtminstone!

Jo, man får klaga över illamående - precis hur mycket man vill! Jag tänkte beklaga mig över min avslutning av gårdagskvällen - borstade tänderna och vips blev jag superillamående - halvminuten senare var magen tom - och då menar jag heeeeeelt tom! Jäklar vad det for upp! Lite äckelvarning kanske jag skulle utfärdat i förväg, men ni som är erfarna kan nog ta lite äckel...eller??

Ja det ska bli rätt kul med skola igen, läser socionom, tror dock jag ska byta efter nästa föräldraledighet, men har ju lite tid på mig att fundera...

Har ni några helgplaner då? Hoppas att ni oavsett får en jättebra helg!

• tinee

hej förlåt att jag inte skrivit på ett tag... de va inte bebis som gjorde att jag spydde så vi har nu alla fått en släng av magsjuka.... så nu mår jag bättre, idag faktiskt känns de inte av nårra gravititetstecken...
    hur mår ni andra va har ni gjort under helg och så?

• Sjöstedt

Vi hade ju med magsjuka.. men mitt illamående e kvar ändå--.=(
    Men skönt att du sluppit ditt tinnee=)

Idag var första jobb dan igen.. o tezz på dagis.. Segt att jobba.. mår skit o  har ont i ryggen-.. men men.. bara några måander kvar.. haha..

i HELGEN Så hade vi fullt upp, badade,träffade kompisar, gubben körde gokart, jag passade syrrans pojk (5mån) nja sen var helgen slut.. haha-

• livetlilla

Nej fy vad jobbigt med magsjuka - men skönt att illamåendet är över nu då

Sjöstedt: Skönt att hon är tillräckligt bra föratt gå på dagis igen nu! Hur länge har du tänkt jobba innan bebbe nr 2 anländer?
    Tinee: Jag har helt glömt vad du sagt att du gör på dagarna - vill du berätta igen?

I helgen hade vi kompisar på besök - lekträff för lilleman - och så var vi (och resten av stan) på ikea och handlade lite..

Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari