• livetlilla

Pergotjejena som plussa i februari

Åh vad avundsjuk jag blir på era beskrivningar av hus och trädgårdar! Vill jättegärna ligga och rensa ogräs bland jordgubbar och så morötter!

Vilket roligt sätt att berätta för släkten om bebis med storasyster-klänning

Vi var på middag hos svärföräldrarna igår, min familj var med där också, lugnt och god mat, i övrigt händer inga storslagna saker under helgen...fint väder så vi klär nog på oss lätta kläder och går ut lite senare:)

Blev det några påskägg för er då??

• livetlilla

Roligt att nyheterna mottagits bra

Nej vi fick bokat en tid hos bm för ul, gjorde vid inskrivningen. Bara 4 veckor kvar nu!!!!!!!!! Går in i v 15 nu=)

tinee: Försökte kika i din bilddagbok, men förstod mig inte på sidan.......

• livetlilla

Blä vad långsamt tiden går!! Tiden står verkligen still - håller med! 3,5 vecka kvar till ul, vill ju veta NU att bebisen lever och mår bra! Intalar mig själv att så länge ingenting tyder på motsatsen så är det bra...

Jobbigt att få huggkänsla:( Något du känner igen från förra grav?

Lycka till på jobbet! och på dagis för lilltjejen

• livetlilla

Foglossning gör ont vid/runt bäckenet - det är de fogarna där som blir rörligare och som kan orsaka smärta. Kan alltså göra ont i ryggen som du säger, men i så fall i nedre delen av ryggen, är det där det sitter?
    Om det är foglossning bör du ringa en sjukgymnast som berättar vad du inte bör göra och vad du bör göra. Man ska tex inte gå mycket i trappor, inte röra sig mycket alls faktiskt..sova med en kudde mellan knäna och fötterna - man ska helt enkelt försöka hålla höfterna/fogarna parallella med varandra hela tiden.

Puh, en liten föreläsning om foglossning, hoppas iallafall att det inte är det du har!

Hoppas resan blir jätteskön för er!
    Ha det fint

• livetlilla

Tinee: Semester...hoppas det är strålande sol och god mat! Ha det toppen

Blä, inte kul med foglossning alls, min är lite värre nu..men inte mer än att jag får ge fan i en del saker, kan röra mig relativt ok åtminstone.

Helgen varit bra?

Kände starka/hårda sparkar igår så nu är jag väldigt säker på att det var bebisen jag känt tidigare också - för det här kändes verkligen som "på riktigt" - jätteroligt Har ni (tinee kan iofs inte svara på ett tag men ändå) känt något än?

• livetlilla

Det vanligaste är väl ändå att man inte känner förrän framåt v 18 någonting väl? Har uppfattat det så iallafall.. Blev ju väldigt förvånad nu när jag kände så tidigt!

Vad roligt med en liten kille i släkten - vad blir han till dig? kusin?syssling?pyssling?har dålig koll på vad allt heter...

• livetlilla

Vad roligt att ni har lite andra barn och bebisar i er omgivning också! Alltid kul när man inte behöver känna sig helt ensam om det.. Har själv väldigt få vänner med barn, fler kompisar som man träffar ibland, men få som man pratarmed ofta..

Gör ni något roligt i helgen?
    Vi har varit ute halva dagen idag, jätteskönt! Promenad i skogen bla

• livetlilla

Vad roligt att det är så många - man blir ju väldigt insnöad när man är gravid och när man precis fått en bebis -det är de tsom är det mest intressanta att prata om, tycker man själv - kanske inte lika roligt för någon som inte har eller väntar barn att prata om timme ut och timme in;)

• livetlilla

Välkommen hem igen! Roligt att ni haft det bra Hehe, solfaktor 25, pah! Jag och sonen kör 50+ (fanns ingen 40+ som jag haft tidigare, utan antingen 25 eller 50+...)

Kul att du känt lite sprattel! Och att det syns att du är gravid - inte kul när man bara ser lite tjockare ut än vanligt, man vill ju att det ska synas på riktigt! (gör det här också)

Då ska ni på ul dagen efter oss:) Spännande!!!!

Eftersom sonen bara kommer vara ca 22 månader när nästa anländer behåller jag samma fp som jag har nu, förutsätter att det blir samma sak för dig sjöstedt (om du nu inte jobbat upp en ännu högre såklart)? Har du börjat fixa med papper till fk redan tinee?

• livetlilla

God morgon!
    Helgen varit bra?

Här är allt bra (orkar inte klaga över min foglossning längre, den är där, den gör lite ont, men så kommer det vara ca 4,5-5 månader till så...)
    Knuffas och buffas rätt ofta i magen nu (hoppas bara att det är bebisen och inte vanliga magen )

Snart snart snart vår tur att gå på första ul-et! Längtar så jag blir tokig nu! Bara tre dagar kvar...

Vilka fina namn du/ni tänkt på:) Vi har pratat lite om namn, men inte kommit fram till något direkt (eller snarare - jag vet vad Jag tycker, Han tycker att det är så svårt att komma på något och hittar "fel" på nästan alla förslag jag ger, så vi har lagt ner namnpratet för ett tag )

Hoppas ni får en jättebra dag

• livetlilla

Tur att tiden går fort! Snart dags för ert ul också:)
    2 dagar kvar för oss................................

Stackars liten som blivit sjuk igen:( Hoppas hon kryar på sig snart!

• livetlilla

Ultraljudet gick jättebra igår! Helt underbart att få se det lilla livet Hade ju inga säkra bevis för att h*n levde alls egentligen så nu känns det jätteskönt! Bra genomgång av allt - hon visade och förklarade noga vad hon såg och vi fick fina bilder - köpte de som hon skrev ut och tog egna med kamera.

Hoppas det går bra för dig idag tinee!
    Och såklart för dig Sjöstedt på hjärtlyssningen - det får vi lyssna på om enochenhalv vecka.

Haha, man kan inte gå in på ikea utan att komma ut med massa "billiga och bra saker som man alltid behöver" (brukar vara en bra förklaring till varförman köper massa onödig skit där)

• livetlilla

Åh vad roligt att era ul resp hjärtljudslyssning gick bra!

Tråkigt att du fått veta att det var foglossning Sjöstedt:(dags att ta det luuuuuuuuuuuuuuuuuuuugnt nu då? Kan kanske uppmuntra lite med att säga att min foglossning blivit lite bättre den senaste veckan (litelite bättre, men det räknas) så det finns hopp!
    Menar du att du gått upp 0,1 kg på hela denna halvan av graviditeten?? Jag är säkert uppe i minst +8...eller nåt...

1980: Hej! Vid min första graviditet åt jag en enkelkur pergotime och blev gravid, andra gången (nu) åt jag två enkelkurer och blev gravid - fick dock inga utslag på äl-stickor vid andra kuren men det tog sig ändå... Håller alla tummar och tår för att det snart är din tur! Lycka till!

• livetlilla

Nej fy vad hemskt att du fått så ont tinee Hur känns det idag? Det måste vara fruktansvärt att inte ens kunna röra sig! Förra grav var jag med om att allt låste sig en gång - la mig på golvet för att det gjorde så ont och fick bli upplyft/buren av min man för att jag alls skulle komma upp...har inte hänt denna gången än iallafall... Har du fått någon bra hjälp för foglossningen då?minns inte om du sagt något om det...

Sjöstedt: Har du en bra och förstående chef? Det känns ju självklart att du ska kuna få andra arbetsuppgifter för att klara av att jobba, blir det hp från augusti sedan då?

Ah, men det är ju klart att man kan gå upp olika mycket beroende på hur mycket man väger sedan innan..kanske jobbigt att gå upp mycket om man redan har en relativt hög startvikt? Första grav-inskrivningen låg jag på 54 kg, denna på 62 - men då vet jag att jag gått upp en hel del de första veckorna - innan grav låg jag på ca 57 kg, men som sagt, vet inte alls hur det har gått fram till nu - känns inte som att jag gått upp enormt mycket iallafall, de första två månaderna kändes det verkligen att hela jag blev enorm!men nu känns det som att det mest är magen som växer. Inte enbart såklart, men mest. Suck, varför ska man vara så fixerad vid en viktsiffra egentligen??så länge man mår bra så...

Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari