• livetlilla

Pergotjejena som plussa i februari

Åh vad skönt att ditt illamående gav med sig en liten stund iallafall! Hur känns det idag?

Är det inte babytravel jogger och urban jungle som är rätt lika i modell och funktion? Vad kostar den syskonvagnen med alla tillbehör man behöver (ligginsats och ev bygel tänkte jag på i första hand)?

• livetlilla

Pest eller kolera - illamående på morgonen eller kvällen... Hoppas det går över snart!

Ja det var billigt, vi kommer betala det dubbla ungefär...inte så roligt... Men eftersom vi varit så nöjda med enkelvagnen så känns det ändå värt att lägga så mycket pengar på syskonvagnen. Och så använder jag vagnen nästan jämt; har inte körkort så det är promenad eller buss/spårvagn som gäller - och då är ju vagnen såklart med.

Är du fortfarande hemma och vabbar eller har du gått tillbaka till jobbet?
    Jag börjar skolan om en och en halv vecka...

Hur går det för dig med illamåendet tinee?

• livetlilla

God morgon!....inte; jag tycker inte om att vakna kl 5.25, nej, inte, jag vill inte, jag vill sova. Men nu är det ju ingen idé att gå och lägga sig längre, varit vaken för länge nu... Sover era länge på morgonen?

Ok, vad jobbigt att ni fortfarande måste vara hemma, skönt att ni snart får veta om hon kan gå tillbaka eller inte åtminstone!

Jo, man får klaga över illamående - precis hur mycket man vill! Jag tänkte beklaga mig över min avslutning av gårdagskvällen - borstade tänderna och vips blev jag superillamående - halvminuten senare var magen tom - och då menar jag heeeeeelt tom! Jäklar vad det for upp! Lite äckelvarning kanske jag skulle utfärdat i förväg, men ni som är erfarna kan nog ta lite äckel...eller??

Ja det ska bli rätt kul med skola igen, läser socionom, tror dock jag ska byta efter nästa föräldraledighet, men har ju lite tid på mig att fundera...

Har ni några helgplaner då? Hoppas att ni oavsett får en jättebra helg!

• livetlilla

Nej fy vad jobbigt med magsjuka - men skönt att illamåendet är över nu då

Sjöstedt: Skönt att hon är tillräckligt bra föratt gå på dagis igen nu! Hur länge har du tänkt jobba innan bebbe nr 2 anländer?
    Tinee: Jag har helt glömt vad du sagt att du gör på dagarna - vill du berätta igen?

I helgen hade vi kompisar på besök - lekträff för lilleman - och så var vi (och resten av stan) på ikea och handlade lite..

• livetlilla

Vad skönt att ni fick rätt! Men vad arg jag hade varit om mitt barn skadats utan att det var "nödvändigt"...

Oj, vad blev du sjukskriven för då och så tidigt?
    Hur kommer det sig att du ska bli igångsatt/snittad? Vill du inte svara så strunta bara i det..
    Jag hoppas (även denna gång) på ett planerat snitt, remiss skickad, men svaret lär väl dröja...

• livetlilla

Ok, då förstår jag varför du vill få igång det tidigare, hon var ju jättestor! Tycker jag iallafall som fick en plutt på knappt 2600 och ynka 43 cm (4 veckor tidig var han iofs)

Ja i det läget är man väl tacksam för en skada om det innebär att man får ett levande barn, men hjälp vad jobbigt ni måste ha haft det allihop!

Kommer de hålla koll framåt slutet för att se hur stort detta barnet beräknas bli? Man kan väl göra tillväxtultraljud?

• livetlilla

Haha, då var ju William en jätteockså I jämförelse då som sagt

Förstår att det känns jobbigt att inte veta om det blir jobb varje dag eller inga dagar:( Nej det är klart att det inte går att planera - då kan det väl bli både dag/kväll tom natt som du får gå in om de ringer in dig? Tycker att det är sjukt att man ska spara in pengar på sådana saker som boenden där det bor människor i behov av stöd - det är ju inte direkt så att de behöver mindre hjälp och service och personalkontakt etc bara för att ekonomin går dåligt i världen...

Jag pluggar, börjar imorgon, ska då läsa en kurs som heter "Juridik i det sociala arbetet" - hoppas det blir roligt:)

Hur har helgen varit för er?

• livetlilla

Roligt att det gick bra hos bm! Och skönt att du får hjälp av alla som behövs!
    Ja lycka till på torsdag!

Vad ska du göra nästa gång hos din tinee då? Har inte nästa förrän efter ul som är i mitten av maj, alltså inget bm-besök förrän i slutet av maj...

Om två dagar har jag passerat de första 12 veckorna, men eftersom jag inte varit på vul (ingen idé nu, bara 6 veckor kvar till ul) eller känner av några rörelser (för tidigt) så vet jag inte ens om barnet lever. Känns stundtals jättejobbigt:( Oftast så tänker jag positivt, men ibland så blir jag tveksam, kanske bara har landets bästa skengraviditet??

• livetlilla

Bidde inga tester för mig heller förra gången, de försökte i en halvtimme ungefär men gav sedan upp, blir blodprov (hua, vill inte!!) vecka 20.

Vad bra att du får extrakontroller den här gången då!

• livetlilla

Ja det har njutits sol här också Härligt att ul-et gick bra sjöstedt!
    Tar mig nu en liten rast efter att ha suttit i 2 timmar och försökt svara på svåra (tycker jag) konsumenträttsfrågor till skolan. snart dags att läsa om immaterialrätt, fastighetsuthyrning och nåt annat...minns inte vad...har fått så otroligt dåligt minne!!!

Gott att grilla tinee! Avundsjuk på er trädgård! vi bor i lgh så inget sådant för oss:(

Hoppas liten kryar på sig snart sjöstedt!

Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari