• tinee

Pergotjejena som plussa i februari

Gör en ny tråd då den gammla vart snart 3 månader=)
    Vi tjejer där i tråden som hade sån himalans tur och plussa allihopa i februari, måste ju vara ödet kändes de som=)
    Välkommnar självklart andra in i tråden som plussat i februari...
    Själv plussa jag på självaste alla hjärtans dag..

här är gammla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html

• Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari
  • livetlilla

Hejsan hoppsan!
    Hittade hit

Jaså det var på alla hjärtans dag du plusade? Vad roligt:) Tänkte inte på det...

Hur mår magen nu då? Snart dags för vul? En vecka kvar till vår inskrivning...spännande...:)

• Sjöstedt

Nu har jag med hittat hit =)

Här e det bara bra idag, förutom tröttheten o den svullna magen men det går ju allt att lösa..
    jag har 1 vecka o 2 dar kvar till vul.. längtar så.. =)
    Jag har itne ens ringt om inskrivningen ännu.. tänkte vänta tills efter Vul...

• tinee

ne de bidde ju liksom våran lilla alla hjärtans dag present ehhhee..., idag ska jag till bm, klockan 10.45
    sen på tisdag bär de av på VUL i gbg weiiiii
    jag är så himlans trött jag sover så fort jag får tillfälle...igår kände jag mig riktigt hemsk... satte på en film till william och la mig i soffan och stensomna hehhe gööööööttt en och en halv timme men hehe skuldkänslor sen hehhee....
    är så svullen om magen nu så mammabyxor snart here i come

• livetlilla

Åh vad spännande för er!

tinee: Berätta gärna hur det gick på inskrivningen sen, kul att veta hur det går till när det är andra barnet. Borde ju bli prat om lite annat denna gången..men du kanske inte hade något "vanligt" första samtal under din förra graviditet när du upptäckte det så sent?nästan dags för sf-mått och sånt direkt då ju?;)

Ha en bra dag ni båda

• tinee

ne jag vet inte riktigt hur ett vanligt inskrivningssamtal är,
    men vi va där i typ 45 minuter, de första hon gjorde när vi kom var att ge oss en varm kram, och gratulera och att de va roligt att vi var där igen..... sen prata om hur vårat liv såg ut nu sen sist vi sågs... hon gick igenom min förra förlossningen med William hon läste anteckningarna, och jag fråga om hon kunde skriva ut dom till nästa gång....
    sen gick igenom vad vi hade framför oss...
    och så sa hon att jag då pga att jag hade njurbäckeninflamation sist jag var gravid och låg inne för de m.m så kommer jag få gå dit på extra provtagning... samt att jag sprack så mkt så skulle jag skickas på en koll för de, för att bestämma om jag ska kunna föda naturligt eller med snitt.... men hon trodde inte de skulle behövas snittas då jag bara hade en såpass liten bristning i ringmuskeln... ah fast jag sprack juh hele vägen men i alla fall de skulle jag på i alla fall för att se,, sen prata vi om att vi ska på vul på tisdag och hon sa att jag gärna fick ringa efter och säga hur de gått... och hon prata om att nästa möte kommer inte vara förens vecka 13 typ, vi prata om vilka läkare jag haft i samband med pergo behandlingen, och att jag ätit 3 dubbel dos och så titta hon på michael och log och sa- ah de kanske du har märkt michael att hon ätit en del... michael bara-ohhhja hehhee
    fast jag försvara mig med att jag har alltid en anledning att vara irriterad kanske att ibland kokar de över för lite små grejer hehee...
    oh de va så underbart... fick lite broschyrer med och en bok som hettte vänta barn sist fick vi en liknande bok men denna sa hon var uppdaterad hhhehe...
    oh nu längtar jag tills tisdag då jag ska ner till gbg=)=)

• Sjöstedt

Imorgon ska jag in på ett akut vul... Har haft lite "små" blödningar o lite oroväckande ont.. så har varit helt nojjig idag, så fick en tid imorgon..
    Så nu hoppas jag verkligen ppyret vill stanna kvar o det bara e något annat som spökar..

• tinee

oj lycka till, skriv sen hur de gått. nu blev jag me orolig

• livetlilla

Hoppas verkligen att allt ser bra ut idag Sjöstedt! Håller alla tummar och tår för ett fint litet kryp på skärmen!

Verkar som att du fick ett bra förstasamtal då tinee:)

• Sjöstedt

Fick inte så mycket till besked idag.. För tidigt trodde dom, fär fanns en fostersäck o det mätte dom till 5+6, kunde inte garantera ett foster..
    antingen var det för tidigt eller var det återbildning efter mf..
    ska dit nästa vecka på torsdag...
    Så just nui vet jag inte om jag orkar va glad eller inte..

• tinee

men va konstig, lite mer borde de la se... va trodde du själv var i först?
    gud nu blir jag orolig för tisdag tänk om de inte är nått där...
    får se till att dagarna går fort... hur är de med dina grav tecken? är de kvar?

Svar på tråden Pergotjejena som plussa i februari