• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Chantelle

vi var på öppna förskolan och hälsade på .. min 3 åring satt och lekte med ett barn som var mörk samt hennes mamma satt där med ..
    ( mamman berättade detta för mig )
    min dotter stryckte handen över hennes arm och frågade - har du målat dig?
    hon hade börjat skratta ..
    när kvinnan kom till mig och berättade de kunde jag inte låta bli och skratta men samtidigt skämdes .. *L*

• Michanna

Min lilla 3½ åring har varit jätteavundsjuk på storebror på 5 år som har lärt sig åka skridskor på skridskoskola undernågra veckor.
    Så självfallet ville han också prova. Skridskor införskaffades och han var jättestolt över att få åka i måndags kväll.

OCh ni alla vet kanske hur man är  som bambi på isen första gången...

Komentaren till pappa efter 5 minuter.

PAppa. Du måste köpa nya skridskor till mig. Dom är för hala.....
    Jag bara trillar, så jag vill ha nya utan det hala....

• Zaphy

Min äldste son sa en rolig sak häromdan, han är 3½ år, han fick titta lite på Simpson och så var det ett avsnitt där Gud var med och när han såg honom så säger min son helt allvarligt: "Titta! Där är ju han, han som har både mun och häck"

Jag vet inte ens vad han fick det där ifrån.. haha.. vi använder inte ens ordet häck här och dagis går han inte på. Fast jag är inte säker på att förstår vad häck betyder, misstänker att han menade något annat. Lät väldigt roligt bara!

• peta

Det här är väl mer gjort än sagt, men jag tycker det är roligt ändå
    Styvdottern hatar att klä på sig på morgonen, det är likställt med pest och världens undergång och liknande. Så igår skulle jag gå med henne till dagis, jag sa ingenting utan tog bara upp en av hennes tröjor från golvet. Då skriker hon:

"Nej! Jag hatar dig! Rööör mej inte!"

Sen sprang hon in på sitt rum, drämmde igen dörren med en smäll och börjar spela Tokio Hotels "moonson" på högsta volym på sin lilla radio =D Kunde inte låta bli att garva, om hon har sådana tonårsmanéer när hon är tre hur blir det då när hon är tretton?

• Vipera

Stolt pappa måste här lägga in vad hans nu vuxne son klämde ur sig när han var fyra år. Vi stod i trädgården och han kisade fundersamt upp mot himlen och sade sakta "pappa, det man vet är allt som finns."
    Inget roligt men väldigt djupt för en så liten gosse, men han var sådan just i den åldern, man baxnar ju ibland{#lang_emotions_cool}

Måste man köpa plus för att få barn?
  • Kristin24
    Zaphy skrev 2009-02-12 06:49:49 följande:
    Min äldste son sa en rolig sak häromdan, han är 3½ år, han fick titta lite på Simpson och så var det ett avsnitt där Gud var med och när han såg honom så säger min son helt allvarligt: "Titta! Där är ju han, han som har både mun och häck"Jag vet inte ens vad han fick det där ifrån.. haha.. vi använder inte ens ordet häck här och dagis går han inte på. Fast jag är inte säker på att förstår vad häck betyder, misstänker att han menade något annat. Lät väldigt roligt bara!
    Min man tror han menade skägg...våran dotter har svårt att säga det med
    Go och glad Kexchoklad
  • Zaphy

Kristin24 skrev 2009-02-12 10:22:33 följande:

Min man tror han menade skägg...våran dotter har svårt att säga det med
    Haha.. ja jo det var nog det. Smart, tänkte jag inte ens på. Blev bara så paff och fulliskratt när han sa det. :)
    Han pratar väldigt tydligt annars, men det kanske är så att han tycker det låter som vi kallat det för häck.
    Haha.. roligt är det iaf :)
    Tack för att ni fick mig o se lite klarare på det också! ;)
  • Jojo 28

Min 6åring sa i lördags att han ville sitta uppe med oss och titta på messodifestivalen.. haha

• Ragnar

På väg hem från affären igår rann bilen till lite i halkan. Ingen fara då vi inte körde mer än 30. Men från baksätet kom det från 3,5-åringen:
    -Pappa håll dig på vägen annars går det åt helvete.

• storstrut

Min 4,5-årige son började filosofera igår kväll när han skulle sova. Jag minns inte ordagrant men det var ungefär så här: "Det är svårt för mig att äta upp mig själv. Jag kan ju inte äta upp min mun för den äter jag ju med".

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...