• emilia06

Ni som hade sparsam mens och sedan plussade

Hur lång tid efter den sparsamma mensen fick ni ert plus?

Jag hade först 3 dagar med bruna flytningar, sedan tre dagar med ytterst sparsam mens. Knappt något rött blod alls och jag har bara mensskydd för säkerhetsskull. Det behövs knappt. Min temp var fortfarande något högre imorse och har inte sjunkt sedan ÄL. Nu känns det som om mensen är på väg bort, men jag har fortfarande mensvärk och mår lite illa stundtals. Jag hade tänkt börja med rosenrot denna månad, men vågar inte ifall jag är gravid...

Det känns lite otroligt att få mens så här och ändå vara gravid. Men eftersom tempen ej går ner och mensvärken kvarstår borde jag nog testa mig.

• Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade
  • Stella 78

Förresten emilia06, när jag testar med ÄL-sticka så har jag också oftast en mycket ljust streck, men det blir allt tydligare ju närmare ÄL jag kommer och sen är det starkare än kontrollstrecket när det väl är dags för ÄL. Det måste vara lika starkt som det andra strecket för att du ska vara nära ÄL. Så nog funkar dina test!

Farligt med de man beställer från nätet eftersom de är så billiga Beställde 8 grav.test igår och om de kommer imorgon och jag fortsätter plussa, så lär alla vara slut redan på måndag haha...

Fast nu när jag för första gånger fått plus så är tom min sambo engagerad i att jag ska testa mig. Vi vill så gärna båda att det inte är ett mf utan att lilla pyret ska få växa till sig och bli en riktig bebis.

• Tattyn

verkar som jag inte är ensam om att ah en knepig månad.
    Jag började få bruna flytningar,fast mycket mycket små, i måndags 1½ vecka före jag ska ha mens, de har hållit på sen dess och nu har det börjat komma lite svagt rosa blod dessutom.
    Vet inte vad jag ska tro.
    Om det är mensen som kommer så blir jag så klart besviken men samtidigt gör det hela bebisbakandet lättare eftersom nästa ÄL kommer tidigare än vanligt. Normalt brukar jag ha ÄL lagom tills dess att maken jobbar kvällsskiftet vilket betyder att jag sover när han kommer hem eftrersom han inte är hemma förrän efter 00.30, i praktiken träffas vi inte mellan söndag kväll och fredag natt och jag brukar lyckas ha ÄL måndag-onsdag ungefär.....

Men kanske kanske är det inte mensen.....

• Stella 78

Tattyn, har du testa med ÄL-sticka? Jag fick ju lite bruna flytningar på den dag jag beräknade ÄL och har fortsatt ha de blödnignarna fast idag med lite mer blod. Testade med ÄL-sticka i må, ti, on (skulle som sagt var haft ÄL i to el fr) o de visade extremt positivt alla dagar. Så jag gjorde två grav.test igår som blev plus. Det idag blev också plus. Men är ändå rädd att det är mf pga blödningen.

Ditt låter ju lite liknande som mitt. Jag måste ha haft ÄL ca en v. för tidigt.

Testa med Äl-sticka o se om det blir positivt, eller med grav.test.

• Tattyn

Kasnke ska plocka fram ÄL stickorna i morgon och prova och se vad de säger.

Jag hoppas att allt går bra för dig, det verkar ju vara många som får lite eller normalt med mens just i början av grav

• Stella 78

Hoppas gör jag verkligen, men försöker samtidigt förbereda mig mentalt för det värsta så att jag inte blir alltför ledsen. Vi pratade om det här ikväll och efter att ha fått plus för första gången efter 2 års försök så känns det plötsligt lite för lätt... hmm.. kan lova att det inte lät så bara för några dagar sen innan vi visste att vi hade plussat! Snacka om att man inte är helt frisk i huvudet när man håller på i babyverkstan

• Tattyn

Nope man blir lätt schozofren, man hoppas att det det ska bli plus samtidigt som man är helt inställd på att det inte ska bli det för att man inte ska bli besviken när mensen dyker upp. Vore nästan bättre om det inte gick att kolla saker som ÄL osv utan att grav kom som en glad överraskning för allt...*S* Så enkelt det skulle vara då...eller inte....

• Stella 78

Har du testat Gozan??? Är ju såå nyfiken!
    Själv sitter jag och är sååå kissnödig, men väntar på att posten ska komma...

• emilia06

Stella 78 skrev 2009-02-26 20:41:00 följande:

Hej emilia06. Jag har ju redan plussat med grav.test. Det är det strecket som är lite ljusare nu. Men det återstår att se om det är MF eller ej.
    Åh! Jag håller tummarna för dig! Det är ju inte ovanligt med blödningar i början.
  • emilia06

Det är så svårt när kroppen visar så många graviditetssymptom trots att jag inte är gravid. Den här månaden känner jag att jag inte kan lite på några symptom alls, så jag får bara vänta och se. Är företillfället lite mer avslappnad nu när jag vet att jag inte kan avläsa min kropps signaler, det är liksom ingen idé att ens försöka. Så det kanske är bra, vem vet... Har BIM på onsdag nästa vecka.

• Stella 78

Tack! Behöver alla tummar jag bara kan få! Blödningarna har slutat nu, men det har varit lugnare på förmiddagarna och sen kommit mer framåt em. Men jag håller också tummarna för att de håller sig borta nu.

Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade