• emilia06

Ni som hade sparsam mens och sedan plussade

Hur lång tid efter den sparsamma mensen fick ni ert plus?

Jag hade först 3 dagar med bruna flytningar, sedan tre dagar med ytterst sparsam mens. Knappt något rött blod alls och jag har bara mensskydd för säkerhetsskull. Det behövs knappt. Min temp var fortfarande något högre imorse och har inte sjunkt sedan ÄL. Nu känns det som om mensen är på väg bort, men jag har fortfarande mensvärk och mår lite illa stundtals. Jag hade tänkt börja med rosenrot denna månad, men vågar inte ifall jag är gravid...

Det känns lite otroligt att få mens så här och ändå vara gravid. Men eftersom tempen ej går ner och mensvärken kvarstår borde jag nog testa mig.

• Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade
  • Sarah 0

de är sant har varit precis som er fick en brun blödning en liten fläck 8 feb. sen dess har de bara molat vet inte va de kan vara . de är februari som har vart sån för alla har också läst om detta molande och ilaamående o grejer

• Marras

själv ska jag testa i morgonbitti.. köpte ett dgitalt test o testade i Onsmorse, de kom inte ens ett timglas?.. helt blankt, fick ett nytt o ska reklamera det andra i morgon.

Håller tummarna nu att mina brun flyt som varade från den 2:a - 22:a visar sej vara ett gravtecken.. =D

• Gozan

stella 78
    jag har inte testat ännu.
    väntar ett litet tag då ja bara har ett test kvar och har inga pengar förns tidigast fredag.
    men iofs kan göra ett till i morogn med morgon kiss :)
    skriver då :)

• Ina79

Jag tror mig ha BIM imorgon eller lördag om jag ska tro min onormala kropp någorlunda. Hade äl och oskyddat helgen 14-16:e...
    Igår kom brunröda fläckar i trosorna, men inte idag.... Fattar ingenting. Men jag har molvärk, som mensvärk ungefär.
    Sen började jag lipa till tv;n.. "house of babies" och förlossningskliniken. Fy fanken.....Förkyld är jag också.
    Nån slags "tycka-synd-om"-tid det här eller?
    Hungrig för jämnan, det kurrar...
    Testade igår, men visade ingenting.

Var köper ni flera tester billigt? grav-tester alltså?

• Stella 78

Ina 99 - beställ på Baby or not. Där är det superbilliga. Jag har varit storkonsument av både grav.test och ÄL-stickor. Beställde senast igårkväll massa grav.test då jag inte vågar lite på att det lilla embryot stannar kvar eftersom jag småblödit en längre tid. Du får 10 test för under hundralappen.

Så roligt att ni skrive att ni är hungriga hela tiden.. själv har jag varit tvärtom... glömmer bort att äta. Men kan också bero på att jag för en gångs skull är ledig denna vecka och har varit helt "fel" i huvudet sen i måndags när jag började fundera på om jag kunde vara gravid trots allt konstigt med min kropp denna månad.

Jag håller tummarna för er! Själv ska jag försöka fokusera på något annat idag så att inte hela denna lediga vecka går åt till att surfa på FL och skriva inlägg Men jag tittar in några gånger och kollar ändå...

Väntar med spänning på era svar!

• Stella 78

Testade mig igen. Nu var strecket ljusare, typ som första gången igår. Attans! Hoppas innerligt att det bara beror på att jag druckit lite mer vatten idag och inte klarade att hålla mig mer är drygt 2 timmar. Hmm.. måtte testen som jag betällt komma imorgon så jag inte behöver våndas hela helgen huruvida strecken avtar eller blir starkare.

• emilia06

Marras: Jag hade massa graviditetssymptom. Det stack i äggstockarna och hade molvärk, ömma bröst och illamående, men så var det förra månaden också. Min mens satte ju tyvärr igång med dunder och brak efter ca 7!! dagar av bruna flytningar och mini rödbruna blödningar. Jag hade ju inte ens behövt binda de första 7 dagarna. Är inte det skumt? Jag började med RR den dag blödningen satte igång för fullt.

Vad jag undrar är vilken dag jag egentligen skall räkna som min första mensdag? Hur skall jag vet vilken dag min ÄL inträffar om jag inte ens vet när mensen egentligen börjar?

Stella 78: jag har också haft blödning vid ÄL någon månad, så hoppas att det är det du har. Skumt. Haha, ja, jag beställde hem massa ÄL stickor från nätet och jag använde allihopa denna månad! Jag litar inte på dem, så jag använder ibland 2 om dagen

Själv har jag värsta ÄL värken för 5:e dagen i rad! Kan man ha det?!? Tydligen! Det är väl RR som påverkat min ÄL. Jag testade positivt i söndags och något svagare i måndags, men sen har det fortsatt att mola i tjejmagen.

• emilia06

Jag har nästan alltid ett svagt andra streck på ÄL stickan. Läste på förpackningen att vissa kvinnor har det. Det gör det ju svårare att se när man har ÄL tycker jag....

• Stella 78

Hej emilia06. Jag har ju redan plussat med grav.test. Det är det strecket som är lite ljusare nu. Men det återstår att se om det är MF eller ej.

Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade