• emilia06

Ni som hade sparsam mens och sedan plussade

Hur lång tid efter den sparsamma mensen fick ni ert plus?

Jag hade först 3 dagar med bruna flytningar, sedan tre dagar med ytterst sparsam mens. Knappt något rött blod alls och jag har bara mensskydd för säkerhetsskull. Det behövs knappt. Min temp var fortfarande något högre imorse och har inte sjunkt sedan ÄL. Nu känns det som om mensen är på väg bort, men jag har fortfarande mensvärk och mår lite illa stundtals. Jag hade tänkt börja med rosenrot denna månad, men vågar inte ifall jag är gravid...

Det känns lite otroligt att få mens så här och ändå vara gravid. Men eftersom tempen ej går ner och mensvärken kvarstår borde jag nog testa mig.

• Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade
  • Stella 78

Jag har blivit expert på att tolka in grav.symptom varje månad. Så nu inbillar jag mig att nästa gång jag inte upplever några som helst symptom så är jag gravid. Hahaha, snacka om att försöka lura sig själv.

Förra månaden var jag så säker på att jag inte var gravid under lutealfasen eftersom min sambo hade hög feber när jag tvingade till mig lite fantastiskt sex vid ÄL (stackarn får stå ut med mycket). Men sen när mensen blev flera dagar sen för första gången på många månader så var jag ju så säker på ett streck på sen lilla stickan. Ojojoj vad tårarna sprutade när det inte var så... och några timmar senare kom mensen med buller och bång!

Men oj vad jag känner av tjejmagen idag! Hmm.. visste jag inte bättre så skulle jag tro att mensen var på väg, för jag kan väl inte ha ägglossning fortfarande? Glömde ju ta fram ÄL-stickan imorse för att se resultatet då. Men kanske får göra ett test nu istället. Om inte annat så kanske kaffet kan ge något utslag

• Stella 78

Kunde inte hålla mig så tog ett ÄL-test nyss. Teststrecket lyser starkt som attan (precis som igår). Hmm.. kan ju inte låta bli att göra mina egna tolkningar.

Har tidigare testat under en 5 dagars period (med samma märke av stickor) och då gav testet 0 utslag efter ÄL. Och det är ju omöjligt att jag fortfarande har ÄL, eller?

Tur för sambon att han kommer hem sent ikväll, annars hade det blivit sexy time igen Bara för säkerhets skull...

Är sååå sugen på att ta ett grav.test också, men ska hålla mig!

• Gozan

hehe! =) ah ja skulle tsta men testet ville inte vara med. så får göra ett nytt i mogon med morgon kisset =)
    det kom inga streck alls.

• Stella 78

HUr gick det idag Gozan? Själv testade jag med ÄL-sticka imorse och det bara lyste som en strålkastare positivt. Kunde sen inte hålla mig längre utan testade för ett tag sen med grav.test trots att det är 7-8 dagar kvar till BIM, hade druckit massa kaffe och kissade bara ca en timme tidigare. Ändå smög det fram ett svagt streck!!!

Kan inte fatta att det är sant, och fattar verkligen inte NÄR jag blev gravid? Börjar misstänka att det redan var vid förra menscykeln.

• Tiger Af Lilja

Jag har haft ömma bröst en månad och fick sparsam mens neg på¨testen.. så jag började på på ny kula om det visar sig att jag är gravid förra månaden så märks det på ul senare

Har även haft molvärk och illamående osv...

• Majja78
    pennanjenna skrev 2009-02-24 09:20:36 följande:
    haha..när man läser om sånt som NinniT beskriver..så börjar man undra igen..jag har mått skitskumt i ca två veckor..extreeeemt trött och illamående...yrselattacker, å värmeväxlingar. men fick mens i 3 dagar...mår fort skumt nu efter mensen. ibland hugger det till i brösten. mensen tog slut i lördags, så jag tror inte det är äl känningar...men kanske kommer äl tidigare än jag trott? skumma e ju att jag mått samma i två veckor. det känns fortf som mensvärk å det pulserar å drar i livmodern-.
    Det är som att läsa om sig själv, på pricken. jag brukar vara extremt punktlig men jag hade lika som dig denna måndad. Har fortfarande molvärk känns som jag ska mensen igen. Har eg inte ÄL förrän på måndag eller tisdag. Vad är det för skumt med Februari månad, varför har så många mått skumt denna månad??
  • pennanjenna
    Svar på #27
    ja säg det majja..vad är det med februari? Jag fick ingen mensvärks som varning att mensen skulle komma (brukar ALLITD få det kvällen innan, o sen starkare typ en timme innan d kommer) kände dock ingenting denna månad, utan värken kom senare..å kommer fortf. inte ont, men ömt..drar å moler..kommer lite då å då, inte konstant.
  • Majja78

Ja denna skumma kvinnokropp, och frågar man dem på kvinnokliniken får man till svar: Det är normalt, det kan vara så ibland.

Allt är tydligen så j-la normalt så jag blir trött. Min kropp funkar inte så här normalt, normala månader får jag lite molande värk precis när jag har ÄL, sen mår jag kanon bra fram till kvällen före mens, då får jag lite molande värk igen. Sen på förmiddagen, mellan kl 9-10 får jag min mens som varar i 4-5 dagar. Så jag vet att inte min kropp var "normal" denna månad. Den är så pass onormal just nu att jag är super hungrig kl kvart i elva på kvällen, och har nån slags mensvärk, och är dessutom skit trött. Är så trött på denna "normala" kropp.

Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade