• emilia06

Ni som hade sparsam mens och sedan plussade

Hur lång tid efter den sparsamma mensen fick ni ert plus?

Jag hade först 3 dagar med bruna flytningar, sedan tre dagar med ytterst sparsam mens. Knappt något rött blod alls och jag har bara mensskydd för säkerhetsskull. Det behövs knappt. Min temp var fortfarande något högre imorse och har inte sjunkt sedan ÄL. Nu känns det som om mensen är på väg bort, men jag har fortfarande mensvärk och mår lite illa stundtals. Jag hade tänkt börja med rosenrot denna månad, men vågar inte ifall jag är gravid...

Det känns lite otroligt att få mens så här och ändå vara gravid. Men eftersom tempen ej går ner och mensvärken kvarstår borde jag nog testa mig.

• Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade
  • jemmis

Klart du måste testa dig. Jag blödde ytterst lite i två tre dagar och sen försvann mensen. Blev något förvirrad!

När jag testade mig dagen efter så var det ett starkt plus. Jag fortsatte att små blöda ibland fram till v 12 sen men allt gick hur bra som helst.

Lycka till!

• emilia06

Tack för svaret! Ja, jag är rätt förvirrad just nu. Jag hoppas såååå att jag är gravid, men det känns så konstigt att jag kan vara gravid då jag trots allt blöder, även om det är lite...

Nu verkar det som om blödningen avtagit ännu mer och övergått till mini bruna flytningar. Hmmm, kanske dags att testa nu. Har beställt graviditetstest på nätet så jag skall kila ut till brevlådan och se om de ligger där.

Tack!

• emilia06

Nepp, testet var negativt... jag har fortfarande mensvärk och den lilla mens jag har verkar vara slut... Vad är detta?

• Juni 06

Jag hade också mens den kom 5dagar förtidigt. Gjorde ett gravtest idag men det vissa inget.

• jemmis
    emilia06 skrev 2009-02-06 15:12:26 följande:
    Nepp, testet var negativt... jag har fortfarande mensvärk och den lilla mens jag har verkar vara slut... Vad är detta?

Vad synd att det var negativt... Men myket konstigt med så lite blödning.. Det positiva med kort mens är väl att nästa ägglossning kommer igång snabbare...? eller...

16 år mellan barnen är väl lagom....
  • Juni 06

jemmis: Om man har kortare mens eller om den kommer tidigare än beräknat. Räknar man lika dant som innan. Alltså när man ska ha äl.

• emilia06

Hmmm jag har fortfarande mensvärk och mår konstigt. Jag testar igen om några dagar om jag fortfarande mår så här.

• emilia06

Jag har rätt sen ÄL, på dag 18 el. 19 och har en cykel på ca 28 dagar. Så min ÄL ligger väldigt nära mensen, så jag får alltid vänta ett tag....

Jag kanske inte hade någon ÄL denna månad eftersom jag hade så lite mens?.. Jag fick positivt på testet och hade ÄL symptom, men kan ju aldrig vara säker.

• NinniT

emilia06: När jag blev gravid med mitt första barn hade jag en ganska kraftig blödning (19 feb) i ca 3 dgr, som jag trodde var min normala mens. Detta var en månad efter sista mensens första dag (20 jan). Då trodde jag ju inte att jag var gravid och blev därför väldigt överraskad när jag skulle börja med ägglossningsstickor (28 feb) och fick utslag direkt. Gjorde sen grav test samma dag och fick plus. Does it make sense?

Jag hade en blödning med nr 2 också. Fast om jag minns rätt så kom den några dagar efter att jag plussat. Tror att mina datum var som följer: sista mens 10 jan och plussade 14 feb.

Tror att jag har en cykel på 30 dagar och ÄL på dag 17 el. 18.

Hoppas detta kan vara hoppfullt! Lycka till!

Ninni - mamma till Linnéa och Evelina
  • emilia06

NinniT: såg ditt svar först nu. Tack!

Min mens dröjde och dröjde. Jag småblödde i några dagar, sedan satte det igång med dunder och brak efter 6 dagar. Jätte skum mens. Men så mycket som jag blödde så är jag säker på att det var min mens.

Nu har jag ÄL, så jag hoppas att mensen inte kommer i mitten av nästa vecka.

Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade