• Trocadero

Om ditt barn mobbar någon/ några så skulle du...

Ja hur skulle du som förälder agera i en sådan situation? Skulle du agera alls?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ditt barn mobbar någon/ några så skulle du...
  • stina84

Vem har svarat: "inte bry mig alls..." Undrar om denne skulle svara samma sak om det var ombytta roller, att hennes/hans barn vart mobbad

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Trocadero
    Svar på #20
    Ja det gör du rätt i, dåligt av den andra familjen må jag säga.
  • Eisa

Skulle göra allt i min makt för att få slut på eländet. Att påstå att mobbing är vidrigt är en underdrift.

• slangbella
    stina84 skrev 2009-02-06 13:15:44 följande:
    Vem har svarat: "inte bry mig alls..." Undrar om denne skulle svara samma sak om det var ombytta roller, att hennes/hans barn vart mobbad
    Förmodligen en Tjalle Tvärvigg som bara röstat så för att provocera.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Axel 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
  • StepByStep

Jag skulle visa klart och tydligt att det INTE är ok genom att prata med mitt barn OCH besöka dess skola och ställa mig inför alla barnen i klassen och säga precis samma sak till dom för att visa att jag uppmärksammat det hela. Mitt barn skulle absolut få be om ursäkt för vad den hade gjort! Jag har själv blivit mobbad en gång i tiden och det är noll tolernas mot sånt under vårat tak.

Esmeralda 050417 (v) Savannah 080622
  • Shorona

Jag skulle bli så jävla förbannad!! Har själv vart mobbad som barn och jag skulle ALDRIG acceptera ett sånt beteende från mina barn!

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • Meli

Jag valde alt 1 se till att det inte hände igen.

Men det är ju inte sant, för man kan inte SE TILL att det inte händer igen. Man är ju inte med barnet hela tidne.

Men jag hade bjudit hem hela den andra familjen, och så hade vi fått prata om det tillsammans, vad som händer och varför och vad vi kan göra åt det. Låta barnen prata mycket om det och se om det inte kunde lösa det själva med alla föräldrarna i bakgrunden.

Men sen vet man ju inte vad resultatet blivit.

• maly

Fick igår veta att en pojke i min sons klass är rädd för min son. Min son ska ha knuffat och sagt fula saker till den andra pojken sen starten av höstterminen. Va? Hur har detta fått fortgå? Hur kan man inte ta tag i detta och kontakta föräldrarna till den som är elak tidigare? Vi är i chock här hemma. Sonen känner sig dessutom oskyldig. Förmodligen är han inte helt oskyldig, han måste ha sagt och gjort något någon gång, men inte allt det som han är beskylld för. Min son är ledsen, han förstår inte detta.
    Pratade med mamman igår och vi tyckte båda två att vi borde träffas, tillsammans med skolpersonal, för att reda ut/sätta stopp för allt. Hon pratade sedan med pojkens pappa (de är frånskilda), han tyckte att vi skulle avvakta.
    Vi vill reda ut detta nu. Vad är det vi ska vänta på? De pratar tom om polisanmälan. Jag får ont i magen.

Har du varit med om att barn/ungdomar ljugit om att de blivit mobbade? Vad hände?
    Jag vet ju inte vem som ljuger. Men någon av pojkarna lägger till eller drar ifrån från denna historia.

Hjälp!

• maly

Pojkarna går i 6an!

maly skrev 2009-02-07 16:11:29 följande:
    Fick igår veta att en pojke i min sons klass är rädd för min son. Min son ska ha knuffat och sagt fula saker till den andra pojken sen starten av höstterminen. Va? Hur har detta fått fortgå? Hur kan man inte ta tag i detta och kontakta föräldrarna till den som är elak tidigare? Vi är i chock här hemma. Sonen känner sig dessutom oskyldig. Förmodligen är han inte helt oskyldig, han måste ha sagt och gjort något någon gång, men inte allt det som han är beskylld för. Min son är ledsen, han förstår inte detta. Pratade med mamman igår och vi tyckte båda två att vi borde träffas, tillsammans med skolpersonal, för att reda ut/sätta stopp för allt. Hon pratade sedan med pojkens pappa (de är frånskilda), han tyckte att vi skulle avvakta. Vi vill reda ut detta nu. Vad är det vi ska vänta på? De pratar tom om polisanmälan. Jag får ont i magen. Har du varit med om att barn/ungdomar ljugit om att de blivit mobbade? Vad hände? Jag vet ju inte vem som ljuger. Men någon av pojkarna lägger till eller drar ifrån från denna historia.Hjälp!
  • Vipera

Jag skulle prata dels med mitt barn, och dels med det mobbade barnet och dess föräldrar. Att koppla in så många som möjligt lämnar mindre utrymme helt enkelt. Är det skolmiljö som gäller så behöver man koppla in skolan också.
    Jag har själv varit svårt mobbad och mina föräldrar hanterade inte det alls. Min äldste son blev mobbad och jag tog absolut tag i det, hela vägen.
    Jag är mycket medveten om att det är den som mobbar som inte mår bra och att det hela är ett uttryck för det och jag måste alltså ha "terapi" med mig själv och barnet om detta händer. Avskyr verkligen de som inte tar tag i mobbingsituationer!

Svar på tråden Om ditt barn mobbar någon/ några så skulle du...