• Emmylou

ÄD på KS Huddinge Del 3

Vi som väntar på eller har gjort behandling. Vi som ska få barn på ett eller annat sätt

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3
  • Emmylou

Hej på er!

Pricken- det kan fortfarande kännas som en dröm för mig. Från att vara beroende av grav.tester till att vara beroende av bevis på att vår lille finns där inne, UL/ lyssna på hjärtljud. Kan inte få nog! Men jag känner små kickar där inifrån så han påminner själv om sin existens. Det är härligt!

Men, jag känner skillnad på mig jämfört med andra gravida. Andra tar det för mer självklart- "i juli kommer vårt barn". Jag har svårt att se så långt fram. Jag förstår att han är där inne nu & jag älskar honom massor, men jag tar honom inte för givet. Längtar tills han är så många veckor så att han överlever om han skulle komma ut. Då tror jag att jag kan andas ut lite mer.

Härom dagen kom en arbets-bekant och frågade om jag väntade tillökning. Det var första gången någon som inte visste såg nåt. Det gör det också mer på riktigt, att det syns. Jag hade ju i princip obefintlig mage tills för bara någon vecka sedan. V 20 nu, & nu sätter det nog fart.

Tids nog så förstår du, svårt att låta bli

Massor med Kramar! Trevlig Helg allihop!

• Pricken76

Bette: Hur går det för dig, har du börjat med något ännu?

Med mig är det bra, blir glad för varje dag som går... vill bara att tiden ska gå ännu lite fortare nu.

Vi hörs//P

• Bette

Pricken76: Det går bra för mig, tar mina progynon, har gjort VUL idag, slemhinnan 5 mm, skall öka min beh med progynon till 8 mg per dag alltså fyra tabletter och så ska jag göra nytt VUL nästa vecka, det blir superbra. Allt har sett bra ut med donatorn idag vad jag förstått.

Kram

Bette

• Bette

Pricken76: Hur går det för dig, stort grattis till plusset, det är ju superroligt. Vi åker nästa vecka för embryotransfer, min slemhinna är 6 mm nu, svarat bra på medicinökningen.

Sköt om dig

Många kramar

• Pricken76

Bette: Vad kul att det närmar sig för er. Känns som om tiden gått fort för dig. Fast du tycker säkert tvärt om. Hoppas ruvningstiden går super fort. Jag tyckte den var hemskt vidrig.

Jag väntar på ultraljud nästa vecka... Seg väntan som vanligt. känns som om livet bara går ut på att vänta... Hade en blödning 7 mars, så vi är otroligt nervösa att det inte ska vara någon där inne. Mf eller inte? Det är den stora frågan. Inget ska vara för lätt.

Emmy: Hur mår du? Hoppas du mår fina fisken. Att han sparkar och lever om där inne.

Hej svejs från mig

• Bette

Pricken76: Var det färskt blod eller inte? Om du får blödning igen är det viktigt att du tar en eller flera extra progesteron vagitorier, det är flera som har gjort det som fortfarande är gravida, skall få sina barn snart. Hoppas att den lilla lever därinne. Det får inte ha varit ett missfall.

Kramar

Bette{#lang_emotions_smile}

• Fröken69
    Pricken76 skrev 2009-03-12 17:22:47 följande:
    Bette: Vad kul att det närmar sig för er. Känns som om tiden gått fort för dig. Fast du tycker säkert tvärt om. Hoppas ruvningstiden går super fort. Jag tyckte den var hemskt vidrig.Jag väntar på ultraljud nästa vecka... Seg väntan som vanligt. känns som om livet bara går ut på att vänta... Hade en blödning 7 mars, så vi är otroligt nervösa att det inte ska vara någon där inne. Mf eller inte? Det är den stora frågan. Inget ska vara för lätt.Emmy: Hur mår du? Hoppas du mår fina fisken. Att han sparkar och lever om där inne.Hej svejs från mig
    Hej pricken! Tänk på att blodkärlen är skörare nu när du är gravid. Blödningar i olika mängd är inget ovanligt-om det är nån tröst. Grattis förresten
  • Bette

Fröken69: Har du också gjort ÄD behandling? Skall göra min andra ÄD nästa vecka.

Bette

• Fröken69
    Bette skrev 2009-03-13 00:13:00 följande:
    Fröken69: Har du också gjort ÄD behandling? Skall göra min andra ÄD nästa vecka.Bette
    Japp 2 ET och 2 FET. Ett av ET resulteriade i en dotter. Jag håller tummarna för dig.
  • Bette

Fröken69: Grattis till dottern. Gjorde du ÄD här i Sverige eller utomlands? Vi gör våra behandlingar i Riga.

Kram

Bette

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3