• Emmylou

ÄD på KS Huddinge Del 3

Vi som väntar på eller har gjort behandling. Vi som ska få barn på ett eller annat sätt

• Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3
  • mammatillmiranda
    Emmylou skrev 2009-02-02 18:22:49 följande:
    Hej på er flickor!Kexan, hoppas det gått bra att börja jobba i dag! Hur går det för lilltjejen på dagis?Hej Minna! Kul att du kikade in oxå Hoppas att du mår bra & att allt går vägen i Malmö & att det går snabbt tills ni är på G!Ja, ni- det här eviga tjatet om magen som är så liten.. I dag var det en kollega igen- "får se, har det blivit någon kula". NEEEEJ! Jag förstår att människor är nyfikna (kula hör ju liksom till). "Tänkte bara att du som har längtat så länge vill säkert ha en kula". DUH!! Pricken, det är nog som du tror- att jag hinner tröttna på storkulan om den väl behagar dyka upp.. När ska du göra VUL?Spännande!!!! Jag har fått torr bröstvårta. Som att den liksom spruckit upp i mitten (bildas ett hål??). Googlat, men har bara hittat torra bröstvårtor vid amning- & det är ju inte svårt att förstå. Men, under graviditet...? Skulle visa maken att mina bröst ser ut som ett mönster av blå vener varpå han utbrast- du har skorv där! Läckert..Hoppas ni får en bra vecka! Måndagen är ju redan avklarad Kram!
    Hej! Kikar in och vinkar lite...

Grattis till bebis i magen!
    Jag ska donera ägg om ca 3 månader på huddinge så jag har väl egentligen inget i denna tråd att göra, men...
    Tänkte dock tipsa dig om att det på apoteket finns en speciell bröstvårtscreme just för detta. Jättebra sen när du ammar också! Billig, finns vid barnhyllan tror jag, vid napparna mm.

Magen kommer när den kommer, träffade en kompis i förra veckan som berättade att hon var i v 22, och jag såg det inte ens efter att hon sagt något! Men djupt där inne finns en liten en som växer... Magen kommer, var så säker. Och du hinner tröttna... även om man saknar den när bebisen blir lite större!

Lycka till allihopa!
    Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • Emmylou

God härlig lördagsmorgon Alla!

Pricken- på onsdag! Iiiiiih va spännande Nu blev jag alldeles till mig här hemma. Oj Oj Oj Oj! Jag håller alla tummar & tår & tankar för er. Och- tänk på att kvalitet är bättre än kvantitet. Vår Ferdinand fick 7 st varav 2 blev bra befruktade, en av dem är ju kvar här inne & den andra ligger nedfryst. Men, hoppas så klart på många toppenfina ägg! Håll oss uppdaterade! Väntar med spänning

mammatillmiranda: Tack för tipset och hälsningen Lycka Till med donationen! Du kommer att skänka mycket lycka. Du är välkommen här även som donator såklart! Ska kolla upp den där krämen på Apoteket vad det lider, nu verkar skorvet vara under kontroll. Ja, magen kommer säkert. Om allt bara är som det ska med liten så får magen vara en nätt liten kula all the way!

Trevlig Helg allihopa Kram!

• Bette

Hej Emmylou: Hoppas du har det bra och att bebben mår bra. Det är väl skönt att magen inte kommit än, säkert mycket bra med bebben. Jag har hört att med första barnet kommer magen ofta senare än med andra barnet, det kanske stämmer. Jag tog min nedregleringsspruta igår, procren 3,75 mg. Den 19 mars blir det behandling och den gången skall det verkligen gå.

Kram

Bette

• Pricken76

Klart jag ska hålla dig uppdaterad Emmy, min vän och följeslagare .

Det börjar bli lagom pirrigt nu.... pirr pirr i magen

Mamma till miranda: Stort tack för det du gör och lycka till med donationen. Är det första gången du donerar?

Trevlig helg på er.

• minnna

Hej alla igen! Hoppas Ni får en bra helg!
    Emmy Remissen har kommit till Malmö så vi inväntar ett brev med info där ifrån. Eftersom vi fått våra försök på Hs kan man inte säga tidsmässigt landstingskön går före! Men jag tror inte det e så lång kö de har hållt på här sen 07 så det e bara att vänta! Det vet ni nog alla den där berömda väntan! Är mkt ledsen emellan åt!
    Pricken Lycka till på onsdag håller tummar o tår! Kram allihopa!

• kexan

Hej tjejer det var ett tag sen. Jo ni det är som att backa ett och ett halvt år känns som jag jämt vart där samma stämmning och allt . Fanny trivs bra men blir som sagt lite trötter mot em helt förståligt tur att jag har en sambo med bra arbetstider.

åh vad jag tycker det är kul att följa er emmylou pricken och minna kötider ultra ljud vul m.m ni har så mycket framför er glädje hopp tårar både av glädje och smärta men ni är tappra som kämpar Så jag håller mina tummar hårt snart har ni alla en liten ooch det bästa är att dagen kommer men när =) för två år sen visste inte jag att 071107 skulle bli den absolut bästa dagen i mitt liv då lilltjejen titta fram idag kände hon på ärret ett fint lite minne från dagen då hon föddes.. På måndag är det exakt två år sen jag åkte in för tredje gångens försök då mitt tinade lilla ägg skulle sättas in och det vart Fanny ! Så pricken jag har räknat ut om du går grav tiden ut + 4 dagar får du ochså en liten 7 nov =).

Emmylou du får kontra med att brösten växer så att det räcker om dem pratar om magen så var det för mig först bröst sen mage.

Lycka till vänner nu ska sovas.

• Emmylou

Hej Alla!

Bette! Roligt att du kikat in Länge sen. Vad härligt att du är på gång igen. Ska tänka på dig 19e mars & hoppas innerligt att det går hela vägen den här gången! Sköt om dig massor!

Pricken- förstår att det är pirrigt i magen! Det är t.o.m pirrigt i min SÅ himla spännande!

Kexan- det måste kännas knasigt att komma tillbaka till jobbet efter så lång tid & allt är precis som det var när man lämnade.. Du & Fanny ger oss hopp

Kram till er & ha en mysig söndag!

• Emmylou

Minna, Hej på dig oxå! Väntan är outhärdlig ibland.. Men, tids nog- ge inte upp. Du får din efterlängtade bebis en dag! Kram!

• Pricken76

Pirr pirr....det är det enda jag kan säga just nu

• Emmylou

Pirr Pirr tilbax du pricken Det kommer att gå jättebra! På jobbet är folk sjuka & jag måste åka ut på hembesök på ett helt okänt distrikt ons & fre. Blä! Men, nu blev jag gladare igen när jag kom på att onsdag ju är en härlig dag! Kramis!

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3