• zasata

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

oktober: gud vad skönt!!

• zasata

mia: Jobbigt med arbetet, hoppas du får träffa en bra läkare!

• zasata

oktobermammasen: Hur tätt blir det?

• zasata
    Jazza skrev 2009-04-20 10:22:57 följande:
    oktobermamsen: Suck, tänk att folk alltid skall lägga sig i saker de inte har med att göra? Hoppas ni skällde ut dem ordentligt! (BTW: Parhus ledigt i vårt område ) Stackars alla med foglossningar, jag känner av ibland, men mest om jag gör för mkt, så känner det ok so far... RUL torsdag LÄngtar!
    var bor du ;)
  • zasata

jazza: Redan rul? vad kul!! Här gör dom inte fören v18-19 typ för då ser dom tydligen mer.
    Ni måste lägga upp era bilder från ul sen!

• zasata

vad kul jag är i v16 nu men inte rul fören 15 maj

okej inte så långt bort men lite för lång bort :p

• zasata

oktober: jag vet hur du menar, jag e livrädd att inte hinna in denna gången. mitt vatten gick och fick värkar direkt. ringde förlossningen efter tio min som inte ville ta in mig, men fick komma in på en koll 21:20 var jag innskriven 00:04 är min dotter född..

• zasata

oktober: ja det får vi nog. så skall man hinna få barnvakt med.. Tur vi lärt känna våra grannar..
    Min dotter kommer 3 veckor tidigt, fick hinnesvepning. Tjat lönar s sig ;)
    Jag tänker inte gå längre än till v38 med detta barnet och kommer be läkare vid v 36 och 37 se om jag öppnat mig något och ge mig hinnesvepning då med annars igångsättning.
    Jag tror jag komme r kunna få det så med. Skam den som ger dig... *sig

hatar detta tangetbord.. kan ju fan itne sydda,,

• zasata
    oktobermammsen skrev 2009-04-21 20:01:23 följande:
    zasata: åh vad skönt med grannar som ställer upp, själva hoppas vi på mormor som bor i borås som får möta upp i entrén. oj hur lyckades du få hinnsvepning så tidigt? nån speciell anledning?och att du vill ha det så tidigt igen? jag är bara glad om jag slipper gå 42+veckor för de sista 2½veckorna kändes lika långa som hela graviditeten
    Jag vet inte om dom ställer upp än, men det får dom allt se till att göra om jag ringer mitt i natten ;)
    Jag mådde så himla dåligt psykiskt! Så till slut åkte jag in och sa att nu åker jag inte hem, så fick ligga inne en natt på Special bb med ctg också. Och hade så mtk förvärkar så dom var säkra på att det skulle komma igång den natten, vilket det inte gjorde så klart. Men hade öppnat mig 2-3 cm redan så fick det då av läkaren och fick komma hem på permiss och var tvungen att komma in varje dag också för koll.
    Jag är livärdd att jag kommer må lika dåligt igen. Fått börja äta antidepp också efter förra grav. som jag tänkt sluta med snart, så går redan hos psykolog också denna grav. Sen är jag livrädd att inte hinna in. så vill verkligen ha koll. Sen vill jag helst inte föda på Östra igen, men lär väl bli där endå. Men vet jag att jag öppnat mig en del men inte kommit igång. Kan jag ju åka till Halmstad eller så :p
  • zasata
    snöfall skrev 2009-04-23 09:03:29 följande:
    hejsan! får man komma med i er tråd? har en dotter som blev 2år nu i april o nästa bebis är beräknad att komma 3 oktober. Har varit med i septembertråd tidigare för hade först BF den 25.9 men var på UL i måndags o nu är BF då i oktober isället.
    välkommen, kul med UL! har du bilder där i från?
  • zasata
    snöfall skrev 2009-04-23 10:24:54 följande:
    zasata: jo vi fick en bild, men har inte satt det i datorn. var så orolig innan detta UL, mycket mera än med förra barnet.. konstigt, man tycker ju att man borde vara lugnare nu andra gången..
    ja jag är med orolig! Mycket mer.. Ååå lägg in så roligt att se
  • zasata

oktober: Var glad att du har semster och njut ;) jag ahr 5dar och då skall vi till astridlindgrens värd-
    Förra året var vi på Rhodos en vecka och Öland en vecka så mysigt! Ahde med cyklarna på Öland med. dEt ä'r ett tips! bara rack väg finns inga backar.

Jag känner bara jätte liiiite än tror jag. Hur kan nu känna så mkt?

Jag gör med rul i v20 och inte gjort Nupp. Men här i Göteborg sa min BM att det är för att do gör längre och nogare och ser mer då lite senare.

• zasata

vi hyrde en stufa på öland mitt i ingenstans dotter var då 1 och hon satt på cykelstol bakom cykeln, cyklade itne så långt till olika lekplatser havet också dör. In till "centrum" och gick uto ch åt. Tog bilen till andra sidan en dag och cyklade runt fät och åt glass och liksom tog det lugn.t

• zasata

Fru W skrev 2009-04-23 21:14:20 följande:

zasata...vi ska till norra Öland i sommar. Hyst en stuga med ett par vänner en vecka...vart var ni nånsans? Kan du rekomendera nå´t...? Varit på Öland när jag var liten så jag kommer inte ihåg nånting :)
    Löttorp var vi i, jätte mysigt, så cyklade vi till campingen varje morgon och köpte frallor och lekte på deras lekplats.
  • zasata

Åsa är så mysigt, smögen gillar jag inte alls är nog ensam om det. Men blev tvingad dit varje sommar som lite och när jag var 14 hade jag ett pucko till "pojkvän" där.

Jag måste ha en plattång vet ni var man kan få tag idet?

• zasata

mia: jag ahr gjort studiebesök på ullard, runt löning är det som minst folk för alla tror det är mycket folk då ;)

• zasata
    snöfall skrev 2009-04-28 10:42:18 följande:
    hejsan! har varit till läkare o bm nu flera gånger på 2 dagar.. började med att jag igår sku vara på en rutin koll till Bm, men när jag började berätta om alla saker som är jobbiga just nu (allergi, foglossning, trötthet, tungt arbete o en chef som inte bryr sig, trotsig 2 åring, huvudvärk,illamående o viktnedgång o allmänt stressad över arbetet) så började hon skicka mig på blodprover (för att kolla järndepåerna o sköldkörteln..)o sen sku hon kolla hjärtljudet men hittade det inte så då fick jag akut tid till gyn där de gjorde UL men tack o lov var bebisen livlig o hjärtat slog som det skulle! sen fick jag en ny tid till läkaren idag för att diskutera allergi mediciner o sjukskrivning, så nu har jag fått nån nässpray som förhoppningsvis ska göra tt jag kan andas lite bättre med näsan igen o så blev jag sjukskriven till den 10 maj, hon sku ringa torsdagen före o kolla upp om hon sku förlänga sjukskrivningen eller om jag kan testa jobba igen. jag ska även få åka o träffa en fysioterapeut(tror jag det var..) för att pröva ett bälte som ska hjälpa lite mot foglossningen o gå igenom lite vad man kan tänka på.. Nån so testat ett sånt bälte? hur fungerar det?
    fy vad jobbigt, men vad skönt att bm tog dig på allvar!
  • zasata

jag är större denna grav, och mjukare på magen :p

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?