Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?
Blåklockan: Åhh, herrgårdsweekend...låter härligt! Vart åker ni?
Jag gjorde NUPP i förra graviditeten och undrar lite över KUB, vad tillkommer där? Något blodprov eller hur är det?
Blåklockan: Åhh, herrgårdsweekend...låter härligt! Vart åker ni?
Jag gjorde NUPP i förra graviditeten och undrar lite över KUB, vad tillkommer där? Något blodprov eller hur är det?
Tänker också låta Viggo vara på förskolan, om allt går bra. Vi ska flytta och alltså byta förskola efter sommaren. Det är ju svårt att veta hur de reagerar på ett litet syskon, men jag tror ju att han gärna (efter ett tag) vill och behöver komma iväg och leka, träffa andra barn. Just nu känns det tungt att behöva byta förskola eftersom han verkligen älskar sin nuvarande...
Mia: Vad skönt ändå att allt var bra! Verkar vara ett riktigt bra MVC när de direkt kunde kolla sådär. Men sedan har man ju hormon-svaj med alla känslor även om det var ett positivt resultat... själv känner jag mig nojjig även om jag inte haft någon blödning och undrar om allt verkligen är bra där inne i magen. Jag känner mig så himla trött och mår väldigt illa, otroligt känslig fortfarande om jag inte äter varannan timme (suck!)Sedan tänker jag på att jag är mer stressad den här gången, äter sämre, rör mig mindre etc. än förra graviditeten och undrar om/hur det påverkar. Tror jag har lite dåligt samvete för att jag inte hinner "känna/vara mer". Funderar på att gå ned i arbetstid (heltid nu) men situationen på jobbet är lite komplicerad. Hur är det med er andra?
Jag har också fått mage såå snabbt! Det känns ganska oroande med tanke på hur lång tid det är kvar... Många på jobbet vet p.g.a. att jag mått så illa och fått "gå ifrån" vilket gjort att de undrat, men nu syns det ju faktiskt lite och idag frågade en annan kollega...
Jazza: Har du testat Postafen? Funderar på att göra det också om inte illamåendet ger sig snart... Gillar din beskrivning f.ö. "normal med lite fluffig mage" : ) Samma här fast med extra fluff just nu då!
Grattis alla som varit på VUL/UL! Jag väntar med spänning tills det är vår tur. Det känns som evigheter dit.
Japp magarna växer minsann... Jag har nu testat Postafen och blev så tok-trött att jag bara somnade rakt av i soffan kl. 19.00. Inte ska man köra bil när man tar dem heller, så det funkar nog inte när jag ska jobba iallafall. Men jag tror faktiskt att den värsta illamående-toppen försvann vilket kändes fantastiskt efter alla dessa veckor med konstanta kräk-reflexer. Min förhoppning är dock att det ska kunna ge sig av sig självt snart, jag är ju i tredje månaden. Hur är det med er andra? Börjar det mattas av lite nu eller?
Välkommen emilias! Jag har faktiskt just börjat testa sea-band som du skrev om. Jag fick dem av mamma (som köpt på Apoteket för åksjuka från början.) Jag kan inte riktigt säga än hur stor effekten är, men jag tror att jag känner att den värsta illamåendetoppen gått ned. Däremot verkar det som att jag blir lite yrslig ett tag efter att jag satt på dem. Kände du något sådant?
Hej på er!
Åh, jag längtar också efter inskrivning och UL nu. Funderar förstås (som alla andra) om hur det står till där inne. Är allt som det ska? Är det "bara" en och mår den bra? Har också funderingar på KUB men har fått veta att jag måste göra det privat. Hur är det tidsmässigt med KUB-test? Någon som vet? Mellan vilka veckor ska man göra det? Jag har just gått in i v. 12 (om det stämmer).
F.ö. har illamåendet gett med sig lite men ibland krisar det. Tricket är ju att äta...och ibland hjälper det bara att ta en halstablett tillfälligt. Många fishermen´s blir det...
Emilias: träning har jag faktiskt inte hunnit med då det är mer än hektiskt på jobbet samt att jag prioriterat min 2-åring övrig tid. (Sedan har jag väl inte mått så lysande heller för den delen...) Här blir det mest promenader för tillf'älllet. Men toppen för dig som håller i träningen, det är ju bara bra! Min tanke är att börja på vattengympa då det ska vara bra förebyggande mot foglossning (som jag hade förra grav.)
Ha det gott så länge!
Hej alla!
Jobbigt med illamåenden och annat!
Fru W: Jag har ju också testat seaband och först tyckte jag att de nog hjälpte lite men någon dag senare när jag provade igen (jag kunde inte ha dem jämt, tyckte de tryckte ganska hårt/blev öm/kliade) så hjälpte det inte. Jag har ju förstått att det är viktigt att de sitter exakt rätt men sedan kan det nog vara så att de hjälper olika bra på olika personer. Jag testade också Postafen men blev otroligt trött och lite yr av dem och det funkar inte när jag jobbar. På fredagkvällen efter jobbet är det dock toppen med en Postafen. Sambon dricker lite vin och jag tar en sådan tablett...ungefär samma effekt ; )
Emilias: Jag är beräknad till 25 sept. men sedan får vi väl se om det stämmer enl. UL. Jag ska på inskrivning på fredag (har bara varit på "livstilsamtal" eller vad det hette tidigare) och sedan ska jag även ta KUB privat på fredag. Det är ju ett blodprov och sedan UL och jag känner mig smått nervös. Men mest ska det ju bli skönt att få se/veta.
Ta hand om er!
Hej alla!
Vad skönt att ni börjar må bättre. Samma här, förutom att min laktosintolerans stegrats enormt så nu måste jag vara väldigt noga. Det kan tydligen bli så när man är gravid. Hur som helst är jag såå glad att illamåendet verkar vara över. Imorgon ska jag göra KUB-test och ska även på inskrivning... Känner mig lite pirrig och undrar om allt verkligen är ok. Känns härligt att höra det ni skriver om våra små i magen. Jazza: Njut nu, du som "vet"! Jag längtar till imorgon! Kram på er!
Hej hopp igen!
Har varit bortrest över helgen och därför inte skrivit, men fredagens UL (KUB) gick jättebra! Så himla skönt att faktiskt se och få veta att allt är bra där inne. Jag var på en privat mottagning och fick ett fantastiskt bemötande och ordentlig fosterdiagnostik så jag fick se och förklarat för mig en hel massa. (Att jämföra med UL på US förra gången...då det gick väldigt fort. Men ja, det kostar ju också...) Jag fick iallafall med mig hem 4 bilder samt en inspelad film där lill* bebis bl.a. suger på tummen! Tänk att de gör det redan! Jag går in i v. 14 idag och beräknad förlossning är 27 sep. Plötsligt kändes det ok att jag inte mått bra på länge. Att se det där lilla hjärtat picka, höra det slå och se den där lilla filuren där inne...Ja, det är ju obeskrivligt! Vilka mirakel vi är med om! Skickar en alldeles glädjerusig kram till er alla! Hoppas ni haft en skön helg!