Inlägg från: lilla pop |Visa alla inlägg
  • lilla pop

Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?

Hej! Hänger med från förra tråden eftersom jag ju också plussade. : ) Jag tycker fortfarande att det känns så overkligt, även om illamående, yrsel och trötthet är tydliga symptom. Tiden verkar gå så fort också, jobbar heltid och har en 2-åring hemma så det blir ju inte så mycket tid att hinna tänka/känna direkt. Jag har t.ex. ännu inte ringt MVC för inskrivning. Det börjar nog bli dax...

• lilla pop

Hej på er!
    Skönt miaelund att det löste sig med "vindrickat" ; )
    Jag har inte heller berättat för så många ännu, förutom de närmaste som sett att jag inte mått så bra. Jag mår faktiskt mer illa och är mera yr den här gången jämfört med förra graviditeten. Jag har nu fått tid för inskrivning på MVC den 20 feb. Det känns ganska tufft just nu att jobba heltid (lärare) allrahelst med illamåendet... Man kan ju inte så smidigt bara be barnen vänta ett tag och sedan gå på toaletten och kräkas lite. Hoppas på att få må bättre snart! Hur mår ni andra?

• lilla pop

Jag förstår alla som är oroliga för MF som fått det förut. Det måste varit jättetufft! Jag funderar också, framförallt på om allt är som det ska där inne. Och som miaelund skriver; om man kan ha sådan tur igen, att få ett friskt barn. Jag tror också att jag ska göra NUPP-test bara för att åtminstone få se/veta det resultatet. Jag gjorde det förra gången och det kändes bra på något vis ändå. Man funderar väl mer när man är lite äldre kanske och när man redan fått ett barn så blir miraklet så otroligt mycket större när man inser att man ska få ett till. Vi får försöka peppa varandra till att ta en dag i taget tills de kritiska veckorna är över. Kom ihåg att ta hand om er ordentligt! Ät, vila och sov och må så gott ni kan. Själv är mitt fokus att stävja illamåendet... Någon som har bra tips förutom att småäta ofta?

• lilla pop

Tack för tips mammelutten! Förra graviditeten mådde jag som sagt bara lite illa någon vecka eller så. Det är värre nu... Vad är Postafen? Tabletter?

• lilla pop

Tack för tips igen kring illamående, mammelutten! Idag har jag faktiskt mått mycket bättre, så kanske att det är på väg att vända nu! Jag hoppas! Om inte så ska jag kolla upp Postafen.

Cute baby: Jag har också haft ont i magen, som molande mensvärk, i förrgår natt, men nu är det inget alls. Jag har för mig att det var så i förra graviditeten också, att det onda kom och gick i början. Jag minns att jag trodde att jag skulle få mens hela tiden eftersom jag hade rejält ont, men då var jag ju gravid, så jag tror att det kan vara så.

Stort grattis till alla "nyplussade"!

• lilla pop

Hej! Är också hemma från jobb/förskola idag med en sjuk liten kille. Han hostar massor, sov dåligt i natt, är snuvig och pillrar oroväckande mycket på/i sitt öra. Håller tummarna nu så att det inte blir öroninflammation. Han hade det i november och hade väldigt ont. Det var så jobbigt att inte kunna hjälpa och förklara. Men han tog sin medicin jätteduktigt och sedan blev det ju bra igen. Själv var jag ett s.k. "öronbarn" som liten. Någon som vet om det kan "gå i arv"?
    Mia: Hoppas lilltjejen blir bättre.
    Övriga: krya på er ni som är/varit dåliga och ha det gott alla andra!

• lilla pop

Oj, vad det skrivs här! Vad kul! Har inte hunnit kolla/läsa de senaste dagarna. Jag har dragits med otroligt illamående och yrsel och varit tvungen att vara hemma någon dag från jobbet också, precis som ngn annan skrev. Nu verkar dock det mesta ha gett med sig...det "enda" som är kvar är hungern men annars känner jag mig bättre nu, vilket ju är skönt! Jag har faktiskt också haft en liten rödbrun flytning (i helgen) och tror att det är ganska vanligt. Men visst blir man nojjig!

• lilla pop

Appropå hunger...frestande tråd Mia!Är det någon mer som är galet hungrig?

• lilla pop

Hej på er!
    Appropå mammakläder... Jag har faktiskt hämtat ned stora påsen från vinden nu med kläder från förra graviditeten och börjat använda "de minsta" lite tajtare mammabyxorna. Jag tycker det känns så himla obehagligt att de vanliga byxorna spänner jättehårt (vilket de gör nu.)Sedan kör jag mycket med tunikor så det syns inte att det är mammabyxor. För övrigt mår jag fortfarande illa, är yrslig och grymt trött. Ska till MVC på fredag för inskrivning. Funderar på om jag "redan" behöver äta järntabletter... Hoppas alla VUL gått bra!

• lilla pop

Jag fryser också en massa...och känner mig urtrött. Skumt, kan inte minnas att det var så förra gången (med frysandet alltså).

Svar på tråden Nr 2 med BF början av oktober, ngn som vill följa med?