• LillEster

Fullt på förlossningen!! va gör man??

Just nu är det tydligen väligt många som föder barn och förlossningen här hemma i eskilstuna har vart fullbelagd varje dag nu....

Är livrädd att dom ska säga tyvärr vi har fullt... Va gör man? Fler med denna nojja?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 17:02
    Jag starta inte denna tråd för att höra negativa kommentarer..
    Så har du inge bra o skriva så skriv inte.. är nog hysterisk inför min förlossning.. tack

• Svar på tråden Fullt på förlossningen!! va gör man??
  • LillEster

Polargirl skrev 2009-01-25 17:22:47 följande:

Men oj vad man var lättstöt då.
    jo man kan lätt vara det när man är höggravid o livrädd för att föda barn...
  • Polargirl
    LillEster skrev 2009-01-25 17:27:30 följande:
    Polargirl skrev 2009-01-25 17:22:47 följande: jo man kan lätt vara det när man är höggravid o livrädd för att föda barn...
    Om du  är livrädd för att föda barn kanske du inte skulle ha blivit gravid från början.
    When you?re as great as I am, it?s hard to be humble.
  • LillEster

MammaHela skrev 2009-01-25 17:26:05 följande:

fast det gäller åt alla håll. De som tex har flera barn hemma vill inte åka långt bort.Enda problemet jag kan se är att ta sig till förlossningen. Du kan gärna inte köra själv. Men det är juh lika stort problem hur långt du än ska åka.
    ne har man barn hemma så är ju bara det en procedur.. med barnvakt och allt... hoppas de finns plats när det väl är dax... är nog lite känslig just nu och kinkig över allt... men de ee klart att ingen vill bli stoppad i dörren till förlossningen och åka till en annan stad...
  • Mia118
    Polargirl skrev 2009-01-25 17:30:40 följande:
    Om du  är livrädd för att föda barn kanske du inte skulle ha blivit gravid från början.
    Är du bara ute efter att starta diskutioner eller har du ingen empati?
  • LillEster

Mia118 skrev 2009-01-25 17:37:16 följande:

Är du bara ute efter att starta diskutioner eller har du ingen empati?
    det är nog det sista man vill höra just nu... fördår inte vitsen att skriva som hon gör.. trodde att man ville stötta andra kvinnor som råkar vara rädda istället för att fösöka trycka ner dom i skorna....

tur att de inte finns sååå många människor som e så iaf...
  • Boa

Fråga din BM, min BM i göteborg sa att man i värsta fall får åka till Varberg eller Borås om det är fullt i Göteborg. Hon var extra noga med att poängtera detta eftersom jag födde mitt i semestertider. Så BM har nog koll på vilka sjukhus som gäller för dig.
    Hoppas det går bra och att du slipper åka för långt!

(Förresten är väl de flesta livrädda för att föda barn ;) iaf jag, även nu med andra)

• Boa

Det sista var riktat till polargirl för hennes onödiga kommentar.

• LillEster

Boa skrev 2009-01-25 17:45:41 följande:

Det sista var riktat till polargirl för hennes onödiga kommentar.
    tack =)
  • Mia118
    LillEster skrev 2009-01-25 17:43:24 följande:
    Mia118 skrev 2009-01-25 17:37:16 följande: det är nog det sista man vill höra just nu... fördår inte vitsen att skriva som hon gör.. trodde att man ville stötta andra kvinnor som råkar vara rädda istället för att fösöka trycka ner dom i skorna.... tur att de inte finns sååå många människor som e så iaf...
    Låt det bara rinna av och ta inte åt dig. Jag har fött fem barn och vart rädd varje gång. Man oroar ju sig för allt inför en förlossning. Hur ont det ska göra, hur lång tid det tar, att allt är bra med barnet, om man ska spricka o.s.v  o.s.v....Allt kommer gå toppenbra för dig och din bebis. Ta det bara lugnt och ta det som det kommer!

Lycka till! (igen )
  • Polargirl

Klart man har empati. Har inte tryckt ner nån i skorna. Är man så himla rädd inför just förlossningen går det faktiskt att få kejsarsnitt.

• Dodd Deluxe

Du skriver inte direkt så empatiska inlägg....förstår varför LillEster reagerar..

Polargirl skrev 2009-01-25 17:58:20 följande:
    Klart man har empati. Har inte tryckt ner nån i skorna. Är man så himla rädd inför just förlossningen går det faktiskt att få kejsarsnitt.
  • modestyclara

Det värsta som kan hända är att de har fullt och de fixar de en plats på ett annat sjukhus till dig. Om det är långt att åka och du har bråttom kan du få sjuktransport...

• emmsan123

Polargirls Signatur längst ner säger väl allt, eller?

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • miamammsen

Vad hade förlossningsrädsla med detta att göra?? Eller om man är ensamstående??? TS ville ju bara ha svar på vad som händer om det är fullt på Förlossningen här i Eskilstuna när det är dags för henne.. Lite onödigt med spydiga kommentarer som inte har med saken att göra...

TS, ta det lugnt och vila upp dej innan du ska atsrta ditt nya liv som mamma, Ut kommer knodden på nåt sätt och Du får bara hålla tummarna för att det finns plats för dej när det väl sätter igång, men är du orolig så tala med BM om vart det blir att du får åka ifall att.. Då kanske du känner dej lite mer förberedd ifall du blir skickad nån annanstans...

LYCKA TILL!!!

Jag är oxå livrädd för förlossningen o de e ändå min fjärde...

• Polargirl
    emmsan123 skrev 2009-01-25 18:09:42 följande:
    Polargirls Signatur längst ner säger väl allt, eller?
    Det är ironiskt skrivet, om du nu inte fattar det. **end of story**
  • Tokmia

Den tanken har även slagit mig så jag fråga min BM. Hon sa att vi som ska föda i västerås får föda i eskilstuna och viceversa om det mot för modan skulle va fullt när det är dax. Men att man alltid får veta det när man ringer in.
    Lycka till!
    Kram

• Frango

När jag födde min son för snart 3 år sedan så var det babyboom. Till oss sa dem att när du ringer och säger att det är på G så är det sjukvården sak att se till att du får en plats att föda på. Dem ringer runt till andra sjukhus för att kolla läget och hänvisar dig sedan dit.

Svar på tråden Fullt på förlossningen!! va gör man??