Inlägg från: miamammsen |Visa alla inlägg
  • miamammsen

Fullt på förlossningen!! va gör man??

Är det fullt så får de ju erbjuda dej en anna plats någon annastan. Men det e ju en bit till annat sjukhus med förlossning...
    Ring i god tid när du känner att det är på G, så du har lie tid på dej att ta dej till förlossningen och så vet de ju om att du e på G med värkar eller så...

• miamammsen
    enny signatur skrev 2009-01-25 16:57:12 följande:
    Vad har ensamstående med något att göra?
    Det kanske gör att man känner sig lite mer ensam och nervös inför förlossningen och kanske det är ett plus om man vet vart man ska ta vägen ifall det är fullt på den förlossning där man bor...
  • miamammsen

LillEster skrev 2009-01-25 16:58:18 följande:

miamammsen skrev 2009-01-25 16:56:57 följande:
    tack för ditt svar.. var lite mer lungnande..
    Jag ska föda mitt fjärde barn i sommar och eventuellt kommer minman att vara borta på jobb. Men jag har backup plan att föda i Örebro, då kan jag bo hos mina förldrar och jag har både skjuts, sällskap och barnvakt till mina andra tre ungar..

Jag vet inte riktigt vad vi har annars att välja på om det är fullt här i Eskilstuna?? Västerås eller?? Men det e ju en bit..
  • miamammsen

Mia118 skrev 2009-01-25 17:03:36 följande:

Nä såklart inte. Men de kan skynda på så att de som är förlösta snabbare kommer till BB o.s.v. för att få fram rum. När jag var på info på förlossningen så sa bm där till oss att ingen förlossning får neka en kvinna som är på väg att föda om hon redan är där. Ringer man först däremot så kan de skicka en till annan förlossning!
    De flesta förlossningar uppskattar nog ändå om man hör av sig innan man åker in.. Har du då inte etablerade värkar när du kommer in så kan deju likväl skicka dej vidare till annat ställe..
  • miamammsen

AnneSophie skrev 2009-01-25 17:05:16 följande:

Nyköping. Jag kan rekommendera Nyköping, jättebra personal och bemötande.
    Nja för min del så blir det Eskilstuna eller Örebro... Med tanke på att jag har hjärtfel så vill jag föda där jag har "mina" läkare och där jag känner till läkare ifall mitt barn skulle vara sjukt, sen är det ju en fråga om barnvakt oxå till mina tre barn oxå...
  • miamammsen

Vad hade förlossningsrädsla med detta att göra?? Eller om man är ensamstående??? TS ville ju bara ha svar på vad som händer om det är fullt på Förlossningen här i Eskilstuna när det är dags för henne.. Lite onödigt med spydiga kommentarer som inte har med saken att göra...

TS, ta det lugnt och vila upp dej innan du ska atsrta ditt nya liv som mamma, Ut kommer knodden på nåt sätt och Du får bara hålla tummarna för att det finns plats för dej när det väl sätter igång, men är du orolig så tala med BM om vart det blir att du får åka ifall att.. Då kanske du känner dej lite mer förberedd ifall du blir skickad nån annanstans...

LYCKA TILL!!!

Jag är oxå livrädd för förlossningen o de e ändå min fjärde...

Svar på tråden Fullt på förlossningen!! va gör man??