2008 del 5
Här samlas vi som försök ett tag att få barn. Några av oss är nu gravida, en del av oss har fått våra älskade små och några väntar ivrigt på sitt plus.
Välkommen att hänga på
Här samlas vi som försök ett tag att få barn. Några av oss är nu gravida, en del av oss har fått våra älskade små och några väntar ivrigt på sitt plus.
Välkommen att hänga på
Nikithea:
GRATTIS; GRATTIS; GRATTIS... skönt och höra att allt gick bra. Vad är man inte beredd på att få utstå för att få uppleva ett litet mirakel..... stort grattis igen.
Kram
Pyro Pyret
Nikithea :
Stort grattis till lilla Felicia ♥
jag blev moster igen i helgen och är precis som nyköpingsbo redan sugen på att vara gravid igen. men vi väntar nog lite... även om jag i helgen sa till min sambo att det är så härligt att ha barn att jag nog vill ha ett helt fotbollslag
Uppdateringar från pyro pyret.
Var på SÖS igår för mitt andra vul vilket gick bra. Det fanns bra med vätska i livmodern, och det var ett bra flöde i navelsträngen. Beräknad vikt var 1869g vilket är lite under förväntat men inte extremt litet så allt såg bra ut och den hoppa runt som en vilde där inne.
Liksom sist var den lite blyg av sig och ville inte visa sig allt för mycket. BM kämpade länge för att vi skulle få en titt på ansiktet men den vägrade totalt och vi kunde endast ana en kind som bäst... jag som var så nyckfiken.
Vi hade bestämt att vi inte skulle höra efter om kön, men om vi såg nått själva skulle vi delge varandra på vägen hem om vår teori. Trodde det skulle vara lätt att se vad som var vad i vecka 33. Såg inget som tydde på att det skulle bli en liten grabb så som jag trott tidigare. Såg dock två vita stek i närheten av lårbenet när dessa mättes vilket gör att jag tror det blir en till i tejemaffian här på fl. Ska bli spännande att se om vi såg rätt eller om vi var helt ute och cyklade (sambon såg också de två vita strecken och ingen liten snopp).
Anledningen till att vi fick komma tillbacks var ju att jag hade en lågt sittande moderkaka i bakväg som de ville skulle växa bort från livmodermunnen. Den hade visserligen flyttat på sig men bara nämnvärt, och nu kallar man den marginellt sittande moderkaka.
Det betyder att det kan finns en chans för vaginalförlossning men att denna då är förenad med stor risk för blödningar (även stor risk för blödning inan förlossning). Ska därför tillbacks om tre veckor och se om den flyttat sig ytterligare. Chansen verkar dock rätt liten eftersom moderkakan var som tjockast ner mot livmodermunnen, och det var ett vanligt tecken på att den bestämt sig för att stanna kvar där nere. Har därför fått tid hos en förlossningläkare i samband med vul om tre veckor då vi ska gå igenom mina förutsättningar för de olika typerna av förlossningar som kan bli aktuellt.
Verkar som om det lutar åt kejsarsnitt i alla fall.... vilket jag inte har nått emot... tycker det är jobbigast att inte veta vad man ska förbereda sig på.
Nork:
Grattis till att ha blivit moster!!!
pyro pyret. vad skönt att dom kolla allt så mycket inför förlossningen. förstår om du ä rnyfiken på vad du ska ställa dig in på. Även om man inte vet hur något av det är så vill man ju veta... Men om det blir kjejsarsnitt så antar jag att ni får en tid? Får ni den nu om 3 v då? Om ni får en tid kommer ni meddela familj och kompisar eller blir det en överaskning?
Syrran ringde mamma när dom var på väg in så vi anordnade en liten tävling om när "lillebror" skulle födas (han har inget namn än). Jag var 1 minut fel!!! Är mycket stolt över det
Men mamma tyckte det var jätte jobbigt att veta att dom "höll på" och var rädd att det skulle gå galet. Jag tyckte bara det var roligt att nästan "få vara med" på ett litet hörn genom att veta att hon låg där och tryckte. Så det är nog både och om man berättar.
Idag har jag börjat mitt nya liv. Ska få en symaksin så nu ska jag försöka sy lite kläder till Kajsa. Så idag har jag sprättat upp ett par gamla brallor och klippt och nålat ihop en liten klänning. Så nu inväntar jag bara på att maskinen ska komma oxå. Mamma var impad över att hon får en återvunnen klänning . Tyckte det kändes onödigt att betala dyrt tyg om jag måste kasta den för att den inte blev bra. Men den kommer nog bli jätte fin, det är ett grått finbyxetyg, så den ser jätte söt ut. Vi får se om den är det efter att jag fått fart på maskinen oxå
Är det någon som scrapbookar av er? Är sugen på att börja men är lite osäker på hur jag ska göra...
Internet försvann i flytten, men nu är jag tillbacks! Skönt-
Nork:
Här scrapbookars det för fullt. Det är super kul, men kostsamt.
Finns både böcker och tidningar på tex. pressstop (jag äger ett gäng tidningar och snor en del idéer rakt av). Vill man inte köpa kan man gå in på Panduro och kolla i deras inspirations böcker samt album och där finns även allt material man kan vilja ha. Försök även få ihop ett gäng så kan ni tipsa varandra om kul lösningar eller upplägg samt dela på stämplar, stenciler osv så slipper man äga allt själv.
Jag bidrar gärna med tips och idéer över nätet.. fast det är ju alltid mer givande när man ser saker och ting i verkligheten.
Måste sova är sjukt trött,
Ha de gott
pyro pyret: haha känner igen det där med flyttkaoset. Vi hade ingen TV på 2 v nu när vi flyttade i höstas. Men jag måste erkänna att jag tyckte det var ganska skönt Och vi var verkligen färdiga med ALLT i det nya boendet efter de 2 veckor. Det var verkligen skönt!!!! Så det finns nog en baktanke med att allt inte klaffar när man flyttar
Nork:
Ja, ibland är det verkligen skönt att vara utan teknikens under. Vi har kommit jätte långt i vårt färdigställande av nya lägenheten. Ska försöka få upp lite mer tavlor nu till helgen, men det känns faktiskt redan nu rätt hemtrevligt. Vardagsrummet är dock så stort att vi omöjligen kan fylla ut det utan att köpa en massa mer möbler... så det kommer nog ta lite tid. Har även skickat in en del möbler för byte av klädsel vilket gör att det känns lite tomt för tillfället.
Måste skaffa persienner... har räknat och insett att jag har 20 st fönster... det är ju helt sjukt många. Trodde det var mycket färre. Inser att det kommer bli sjukt dyrt att köpa persienner, men om vi inte gör det kommer vi grillas levande till sommaren så det finns inget alternativ. Ville ha sådana i tyg som är lite snygga och mörklägger totalt men de är 3-4 ggr dyrare än vanliga persienner så det kan jag bara glömma. Att flytta är verkligen inte grattis..... insåg i veckan att mina kastruller inte gick att använda eftersom jag nu mera har en induktionshäll.... var bara att gå och köpa nya (morr).
Ska på nästa kontroll om två veckor och då bestäms om det blir kejsarsnitt eller inte. Blir det kejsarsnitt så kommer jag nog berätta det för mina nära och kära. Mest för att jag vill att de inte ska ringa och hålla på. Jag hör av mig när jag är redo att träffa alla igen. Men vi kanske vill ha hjälp att passa katterna några dagar eller så....
Kul att ni hade en tävling, och jag antar att du van när du gissa en h från rätt tid.
Vi satsa pengar på kön när brorsan och hans tjej skulle få barn. Jag var den enda som satsa på två killar och fick därför mest pengar i slutändan. Tror jag ska fråga om kön nästa gång.... tyckte mig se två streck vilket gör att jag tror det blir en tjej.... men det kommer jag nog hålla hemligt fram tills den är född så kan folk få spekulera.
Önskar jag också kunde vara händig och sy... men jag är en total katastrof när det kommer till att sy. Fick byta till metallslöjd i högstadiet för det var min enda chans att höja mitt betyg i slöjden som inte var högt. Det är synd för att sy själv gör att man kan få saker och ting precis som man vill (det är ju drömmen) samtidigt som man spar en hel del pengar.
Min mamma har dock lovat att hjälpa mig med att sy lite lakansätt, filtar till vagnen osv. då jag får välja tyg själv... det ska bli jätte kul. Det är nått särskilt med hemmagjorda saker.
Nu håller jag på att somna..-- är så där trött som jag var i början. Det är helt hopplöst när man vill få saker och ting gjort. Passar på att önska er alla (små som stora) en trevlig helg!
hej tjejer..
jag har ju ätit pergo igen,var på VUL i måndags för o se om det blivit några ägg.
inte ett enda
urs är så ledsen nu... det som har funkat så bra förut. ska pröva med en enkeldos till ,händer inge då så blir det dubbel.. nu måste jag vänt i 2v för o se om det kommer någon mens anars för jag börja från 0 med provera igen...
pyro pyret: hej har du varit på kontrolen än? vad sa dom.
kram på er
nyköpings bo:
Tråkigt att höra att inte pergokuren gjorde susen för dig. Tyckte själv att det värsta när man åt pergo var tiden från det dåliga beskedet till att man fick mens. Håller tummarna för att du får en tidig mens och att nästa kur funkar. Kanske tar det en omgång för kroppen och fatta vad den ska göra.
Ska till SÖS på fredag dag..... ska bli så spännande. Lovar att uppdatera vad vad som hänt efter det. Nu ska jag till vanliga BM på rutin undersökning. Har min sista tenta i morgon så det blir vad jag får fokusera på i dag.
Kram
Pyro Pyret
hej hej
Hur står det till. Här är det bra igen. Vi har legat däckade i magsjuka. Inget att rekomendera när man ammar. Så fort jag fick i mig lite näring så tog Kajsa det. Så det kändes som jag aldrig skulle bli frisk. Mådde konstant illa i 1 vecka.
Men nu är vi på benen igen och njuter för fullt av ledigheten i vårsolen. Underbart, trodde aldrig det skulle bli vår. Men konstigt nog så kommer den varje år
Pyro Pyret. Ska bli kul att höra hur det gått efter helgen.
Nyköpingsbo. Kommer det bli svårt att bli gravid även denna gången tror ni? Det sägs ju vara lättare nu såhär efter förslossningen. Kommer inte riktigt ihåg hur det var för dig, men du hade inte mens så ofta eller hur var det. Minnet är inte det bästa...
Ammar du fortfarande? Tänkte eftersom min mens kom tillbaka 1 gång när jag började käka minipiller. Men sen den gången, ca 3 mån sen, har jag inte fått någon. Det är väl iof olika men en del får väl mens när dom ammar och en del inte.
Kram och trevlig helg
Hej hej,
Nu har jag varit på SÖS. Allt gick bra.
Började med ul och fick se den lila filuren ytterligare en gång. Frågade faktiskt om man kunde se vad det var för kön, men det var inte intresserad av att visa. Vi såg ingen snop i det rätta området, men bm sa att det ändå kunde vara en liten grabb... det var helt enkelt inte så tydligt. Åhh jag som är så nyfiken får helt enkelt snällt vänta vidare. Hur som haver så växer den på så det knakar... idag vägde den 2516g.
Sen gjorde vi vul för att kolla moderkakan. Helt plötsligt såg det bättre ut. Den ligger fortfarande nära livmodermunnen och det finns risk för blödningar särskilt när förlossningsskedet sätter igång, men det ska inte vara några problem med en naturlig förlossning.
Dock hade navelsträngen hamnat i kläm mellan bebisens huvud och livmodermunnen vilket kan innebära problem. Fick en ny tid om 10 dagar för nytt ul så vi kan se om den har flyttat på sig. Har den inte det så blir det kejsarsnitt pga. av detta istället. Alltid är det nått. Men jag tror den hinner flytta på sig tills dess så jag får börja förbereda mig på en vaginalförlossning.
Skrev min sista tenta igår och känner mig så nöjd och glad. Nu ska jag börja vara gravid på riktigt och bara njuta. Målning av spjälsängen står på dagordningen för nästa vecka. Idag ska jag iväg och shoppa två bebis pärmar så jag får ordning på alla papper tills den kommer.
Hoppas ni alla får en trevlig helg,
Kram Pyro Pyret.
Hej hej på er
Vad härligt det är att våren äntligen är här på riktigt!! Så skönt även om det blåser lite till och från. Det är oxå så mycket lättare nu när man ska ge sig ut och slipper klä på sig och Kajsa i flera timmar Lite överdrift kanske... Men nu går det på 1 minut! Så glad!!
Pyro pyret: Har ni varit på återbesök än? Kul att få reda på vikten, det fick aldrig vi Så därför var jag helt i chock när dom berättade att hon vägde 4085!!!! Vi trodde på en liten bebis eftersom jag inte såg så stor ut. Men skenet kan bedra.
Blev sängen bra? Jag längtar tills vi är färdiga med vårt hus så jag får inreda Kajsas rum. Dock har vi inte börjat bygga än, så det är väl ett tag kvar... Men förhoppningsvis kan hon få det i 1 års present!