• Pyro pyret

2008 del 5

Hej tjejer

Allt är väll med mig.
    Mindre än 3 månader kvar till BF.. så spännande. Har inte fått en massa krämper utan njuter av min lyxgraviditet. Var på pop och fynda idag. Eftersom jag är så liten så kan jag ha de stora barnstorlekarna 146/152... hittade ett par mysbyxor och 3 tröjor på 70% rea så hela köpet gick loss på 210 kr totalt. GRYMT!

Fick också svar på min senaste tenta idag. Skrev AB (MVG) vilket var super kul. Har haft så mycket annat som tagit upp min tid så jag hade förväntat mig ett BA (VG) och när jag sen fick ett AB kändes allt slit som varit på senaste tiden helt värt det.

Sambons mamma är fortfarande sjuk, men har nu fått komma till ett hospis. Det innebär att jag har lite mer tid över till skola, sambon och vårt mini pyre.

Ska flytta.... hoppas på inflyttning redan den 18 mars. Så nu är jag tillbacks i inrednings träsket. Har dock satt en budget så att kostnaderna inte ska skena iväg. Nya lyan blir lite större, och mer barnvänlig. Den ligger i samma område som jag bor i nu så det blir inte så mycket omställning i övrigt.

Även jag hoppas att det snart ska bli lite vackert vår väder eller härlig kyla med en massa snö som får ligga kvar länge.

• Pyro pyret

Det är jag som ser helt sjukt oproportionerlig ut.
    Är ju bara 157 cm lång, st 146/152 ska ju vara avsett för barn på 12 år, och då kan det ju inte vara super vanligt att hög gravida köper deras storlekar.
    Har även storlek 33-34 i skor vilket är få på 28 år som har. När jag går på fest hör jag ofta kommentaren... men vems barnskor är det som står i hallen?
    Jag ser alltså ut som en mini människa fast med jätte bröst (min vanliga st är 70 D).
    Oftast är det bara positivt att vara liten, men visst ibland blir man trött på att ingen tror man är äldre än 20. Är mest orolig för att inte bli tagen seriöst som jurist för att de tror jag är 10 år yngre än vad jag är... vad kan du ha för yrkeserfarenhet typ. Blev nästan tvungen att visa legitimation på 15 års bion för några månader sen, och då gick jag ändå med min sambo som är 32 år och ser ut som han är minst 28 men snarare 30... han tyckte det var hemskt pinsamt att bli tagen för en snuskgubbe.

Men jag antar att det är som med det mesta... allt har för och nackdelar.... men med tanke på min storlek hoppas jag verkligen att mini pyret inte är ett allt för stor pyre när det är dags att komma ut.

Ser ut som om vi kommer att flytta ännu tidigare.. kanske redan den 1 mars... det blir skoj. I morgon kommer nya tidningen av Familyliving, och de har hallspecial som jag hoppas ska ge mig inspiration. Gillar inte hallar.... vill att de ska se snyggt ut och ha funktion men det är lättare sagt än gjort. Hallar och lampor är mina problemområden.

Gud så trevligt med ett dop.
    Har ni släktklänning eller har ni köpt en egen?
    Som alltid med fest är det en massa och fixa och göra, och även om det är jätte trevligt så tar det av ens krafter oavsett om man är stor eller liten.
    Vad valde ni för låtar?
    Hoppas ni fick en massa fina bilder också.... är ju så kul att ha.

Jag är inte själv döpt och har egentligen inte tänkt döpa mina barn, men sambon är av en annan uppfattning så vem vet hur det slutar. Det handlar mest om att jag inte gillar att stå i centrum... gillar sociala tillställningar men vill själv kunna välja hur mycket uppmärksamhet som jag tilldrar mig.

Ser fram emot detta med att amma... verkar vara ett effektivt sätt att komma i form. Gud... så snabbt de växer när de väll är ute.... fast vilka armmuskler du får. Själv är jag mest rädd för tänder. I min släkt får vi tänder väldigt snabbt, och tänder och amma är en dålig kombination.

Dags att krypa till kojs nu... det är ju en dag i morgon också.

• Pyro pyret

Nikitea:
    oj... hoppas det sätter igång snart. Kan förstå att man tycker det är jobbigt, även om man vet att man inte ska planera att det blir just på ens bf så är det svårt att låta bli, och sen tycka det är hoppsan att få vänta längre.
    Håll oss uppdaterade!

Nork:
    Åhh så söt hon är.. och vilka "flickiga" drag.
    Kul att ni använde er av både tradition och skapade en egen liten tradition. Måste gå in på youtube och lyssna på låtarna.

• Pyro pyret

Nork:
    Älskade barn var helt klart den bästa dop sången jag hört... jätte fin.

• Pyro pyret

Nej inte ett ljud... hoppas det betyder att hon redan fått sitt efterlängtade pyre. Håller tummarna för det!

• Pyro pyret

nyköpings bo:

Åhh vad roligt att höra från dig, det var så länge sen.
    Hon är verkligen jätte vacker.
    Ni satsar på en till direkt... hoppas din kropp är redo och att att det blir mer + i tråden snart.

Kram
    Pyro pyret

• Pyro pyret

Nikithea:

GRATTIS; GRATTIS; GRATTIS... skönt och höra att allt gick bra. Vad är man inte beredd på att få utstå för att få uppleva ett litet mirakel..... stort grattis igen.

Kram
    Pyro Pyret

• Pyro pyret

Uppdateringar från pyro pyret.
    Var på SÖS igår för mitt andra vul vilket gick bra. Det fanns bra med vätska i livmodern, och det var ett bra flöde i navelsträngen. Beräknad vikt var 1869g vilket är lite under förväntat men inte extremt litet så allt såg bra ut och den hoppa runt som en vilde där inne.

Liksom sist var den lite blyg av sig och ville inte visa sig allt för mycket. BM kämpade länge för att vi skulle få en titt på ansiktet men den vägrade totalt och vi kunde endast ana en kind som bäst... jag som var så nyckfiken.
    Vi hade bestämt att vi inte skulle höra efter om kön, men om vi såg nått själva skulle vi delge varandra på vägen hem om vår teori. Trodde det skulle vara lätt att se vad som var vad i vecka 33. Såg inget som tydde på att det skulle bli en liten grabb så som jag trott tidigare. Såg dock två vita stek i närheten av lårbenet när dessa mättes vilket gör att jag tror det blir en till i tejemaffian här på fl. Ska bli spännande att se om vi såg rätt eller om vi var helt ute och cyklade (sambon såg också de två vita strecken och ingen liten snopp).

Anledningen till att vi fick komma tillbacks var ju att jag hade en lågt sittande moderkaka i bakväg som de ville skulle växa bort från livmodermunnen. Den hade visserligen flyttat på sig men bara nämnvärt, och nu kallar man den marginellt sittande moderkaka.
    Det betyder att det kan finns en chans för vaginalförlossning men att denna då är förenad med stor risk för blödningar (även stor risk för blödning inan förlossning). Ska därför tillbacks om tre veckor och se om den flyttat sig ytterligare. Chansen verkar dock rätt liten eftersom moderkakan var som tjockast ner mot livmodermunnen, och det var ett vanligt tecken på att den bestämt sig för att stanna kvar där nere. Har därför fått tid hos en förlossningläkare i samband med vul om tre veckor då vi ska gå igenom mina förutsättningar för de olika typerna av förlossningar som kan bli aktuellt.
    Verkar som om det lutar åt kejsarsnitt i alla fall.... vilket jag inte har nått emot... tycker det är jobbigast att inte veta vad man ska förbereda sig på.

Nork:
    Grattis till att ha blivit moster!!!

• Pyro pyret

Internet försvann i flytten, men nu är jag tillbacks! Skönt-

Nork:
    Här scrapbookars det för fullt. Det är super kul, men kostsamt.
    Finns både böcker och tidningar på tex. pressstop (jag äger ett gäng tidningar och snor en del idéer rakt av). Vill man inte köpa kan man gå in på Panduro och kolla i deras inspirations böcker samt album och där finns även allt material man kan vilja ha. Försök även få ihop ett gäng så kan ni tipsa varandra om kul lösningar eller upplägg samt dela på stämplar, stenciler osv så slipper man äga allt själv.

Jag bidrar gärna med tips och idéer över nätet.. fast det är ju alltid mer givande när man ser saker och ting i verkligheten.

Måste sova är sjukt trött,
    Ha de gott

• Pyro pyret

Nork:
    Ja, ibland är det verkligen skönt att vara utan teknikens under. Vi har kommit jätte långt i vårt färdigställande av nya lägenheten. Ska försöka få upp lite mer tavlor nu till helgen, men det känns faktiskt redan nu rätt hemtrevligt. Vardagsrummet är dock så stort att vi omöjligen kan fylla ut det utan att köpa en massa mer möbler... så det kommer nog ta lite tid. Har även skickat in en del möbler för byte av klädsel vilket gör att det känns lite tomt för tillfället.

Måste skaffa persienner... har räknat och insett att jag har 20 st fönster... det är ju helt sjukt många. Trodde det var mycket färre. Inser att det kommer bli sjukt dyrt att köpa persienner, men om vi inte gör det kommer vi grillas levande till sommaren så det finns inget alternativ. Ville ha sådana i tyg som är lite snygga och mörklägger totalt men de är 3-4 ggr dyrare än vanliga persienner så det kan jag bara glömma. Att flytta är verkligen inte grattis..... insåg i veckan att mina kastruller inte gick att använda eftersom jag nu mera har en induktionshäll.... var bara att gå och köpa nya (morr).

Ska på nästa kontroll om två veckor och då bestäms om det blir kejsarsnitt eller inte. Blir det kejsarsnitt så kommer jag nog berätta det för mina nära och kära. Mest för att jag vill att de inte ska ringa och hålla på. Jag hör av mig när jag är redo att träffa alla igen. Men vi kanske vill ha hjälp att passa katterna några dagar eller så....
    Kul att ni hade en tävling, och jag antar att du van när du gissa en h från rätt tid.
    Vi satsa pengar på kön när brorsan och hans tjej skulle få barn. Jag var den enda som satsa på två killar och fick därför mest pengar i slutändan. Tror jag ska fråga om kön nästa gång.... tyckte mig se två streck vilket gör att jag tror det blir en tjej.... men det kommer jag nog hålla hemligt fram tills den är född så kan folk få spekulera.

Önskar jag också kunde vara händig och sy... men jag är en total katastrof när det kommer till att sy. Fick byta till metallslöjd i högstadiet för det var min enda chans att höja mitt betyg i slöjden som inte var högt. Det är synd för att sy själv gör att man kan få saker och ting precis som man vill (det är ju drömmen) samtidigt som man spar en hel del pengar.
    Min mamma har dock lovat att hjälpa mig med att sy lite lakansätt, filtar till vagnen osv. då jag får välja tyg själv... det ska bli jätte kul. Det är nått särskilt med hemmagjorda saker.

Nu håller jag på att somna..-- är så där trött som jag var i början. Det är helt hopplöst när man vill få saker och ting gjort. Passar på att önska er alla (små som stora) en trevlig helg!

• Pyro pyret

nyköpings bo:
    Tråkigt att höra att inte pergokuren gjorde susen för dig. Tyckte själv att det värsta när man åt pergo var tiden från det dåliga beskedet till att man fick mens. Håller tummarna för att du får en tidig mens och att nästa kur funkar. Kanske tar det en omgång för kroppen och fatta vad den ska göra.

Ska till SÖS på fredag dag..... ska bli så spännande. Lovar att uppdatera vad vad som hänt efter det. Nu ska jag till vanliga BM på rutin undersökning. Har min sista tenta i morgon så det blir vad jag får fokusera på i dag.

Kram
    Pyro Pyret

• Pyro pyret

Hej hej,

Nu har jag varit på SÖS. Allt gick bra.
    Började med ul och fick se den lila filuren ytterligare en gång. Frågade faktiskt om man kunde se vad det var för kön, men det var inte intresserad av att visa. Vi såg ingen snop i det rätta området, men bm sa att det ändå kunde vara en liten grabb... det var helt enkelt inte så tydligt. Åhh jag som är så nyfiken får helt enkelt snällt vänta vidare. Hur som haver så växer den på så det knakar... idag vägde den 2516g.

Sen gjorde vi vul för att kolla moderkakan. Helt plötsligt såg det bättre ut. Den ligger fortfarande nära livmodermunnen och det finns risk för blödningar särskilt när förlossningsskedet sätter igång, men det ska inte vara några problem med en naturlig förlossning.
    Dock hade navelsträngen hamnat i kläm mellan bebisens huvud och livmodermunnen vilket kan innebära problem. Fick en ny tid om 10 dagar för nytt ul så vi kan se om den har flyttat på sig. Har den inte det så blir det kejsarsnitt pga. av detta istället. Alltid är det nått. Men jag tror den hinner flytta på sig tills dess så jag får börja förbereda mig på en vaginalförlossning.

Skrev min sista tenta igår och känner mig så nöjd och glad. Nu ska jag börja vara gravid på riktigt och bara njuta. Målning av spjälsängen står på dagordningen för nästa vecka. Idag ska jag iväg och shoppa två bebis pärmar så jag får ordning på alla papper tills den kommer.

Hoppas ni alla får en trevlig helg,

Kram Pyro Pyret.

Svar på tråden 2008 del 5