2008 del 5
Här samlas vi som försök ett tag att få barn. Några av oss är nu gravida, en del av oss har fått våra älskade små och några väntar ivrigt på sitt plus.
Välkommen att hänga på
Här samlas vi som försök ett tag att få barn. Några av oss är nu gravida, en del av oss har fått våra älskade små och några väntar ivrigt på sitt plus.
Välkommen att hänga på
Är inte säker på att jag skickat tråden till alla, så skicka den gärna vidare om jag glömt någon...
eller ja, hur ni nu skulle kunna veta vem jag missat att skicka till
Tack för länken
halli hallå
hur står det till med er. här är det bra men jag längtar så efter våren! börjar bli trött på det här gråa trista vädret! är frusen mest hela tiden!
kram
Hej tjejer
Allt är väll med mig.
Mindre än 3 månader kvar till BF.. så spännande. Har inte fått en massa krämper utan njuter av min lyxgraviditet. Var på pop och fynda idag. Eftersom jag är så liten så kan jag ha de stora barnstorlekarna 146/152... hittade ett par mysbyxor och 3 tröjor på 70% rea så hela köpet gick loss på 210 kr totalt. GRYMT!
Fick också svar på min senaste tenta idag. Skrev AB (MVG) vilket var super kul. Har haft så mycket annat som tagit upp min tid så jag hade förväntat mig ett BA (VG) och när jag sen fick ett AB kändes allt slit som varit på senaste tiden helt värt det.
Sambons mamma är fortfarande sjuk, men har nu fått komma till ett hospis. Det innebär att jag har lite mer tid över till skola, sambon och vårt mini pyre.
Ska flytta.... hoppas på inflyttning redan den 18 mars. Så nu är jag tillbacks i inrednings träsket. Har dock satt en budget så att kostnaderna inte ska skena iväg. Nya lyan blir lite större, och mer barnvänlig. Den ligger i samma område som jag bor i nu så det blir inte så mycket omställning i övrigt.
Även jag hoppas att det snart ska bli lite vackert vår väder eller härlig kyla med en massa snö som får ligga kvar länge.
haha vad roligt att du kan handla där till dig själv!!!! jag är avis. en annan är inte direkt stor, men man är ju 175 lång, så jag har aldrig varit "liten". Nu krymper man dock bara mer och mer. Det är gratis fettsugning att amma . Inte illa alls. Så alla gravid kg och mer därtill är borta! Skönt! Nu längtar jag dock efter lite träning bara så man blir lite fast i kroppen igen. Armarna får dock sitt efter alla lyft varje dag. Kajsa har nämligen passerat 6 kg nu.
Dessa ändringar av betygsystemen........ Fattar inte att dom orkar, det blir ju så krånlignär dom håller på så hela tiden. Men stort grattis till ett mycket bra betyg!!
Vi flyttade oxå ett par månader innan kajsa kom. har aldrig lämnat en så välstädad lägenhet. Jag var mitt inne i allt mitt boande, tyckte att det var så kul att städa!! Ibland är man sjuk. Hoppas ni kommer trivas bra i er nya lya!!
Här kom vintern tillbaka i helgen. Men idag har det varit varmare igen och det är mest blaskigt. Tråkigt!! Eftersom det ändå kom hade det gärna fått stanna.
I helgen har vi haft dop. Det var så fint och blev så lyckat. Men det är skönt att det är över. Det har varit en hel del ålanering och matlagning. Så nu är vi helt slut! Kajsa sov till 11 idag, stackaren. Hon fick inte mycket ro igår..
Ge mini pyret en klapp från mig!
Tråkigt att höra att din svärmor är dålig än.
Det är jag som ser helt sjukt oproportionerlig ut.
Är ju bara 157 cm lång, st 146/152 ska ju vara avsett för barn på 12 år, och då kan det ju inte vara super vanligt att hög gravida köper deras storlekar.
Har även storlek 33-34 i skor vilket är få på 28 år som har. När jag går på fest hör jag ofta kommentaren... men vems barnskor är det som står i hallen?
Jag ser alltså ut som en mini människa fast med jätte bröst (min vanliga st är 70 D).
Oftast är det bara positivt att vara liten, men visst ibland blir man trött på att ingen tror man är äldre än 20. Är mest orolig för att inte bli tagen seriöst som jurist för att de tror jag är 10 år yngre än vad jag är... vad kan du ha för yrkeserfarenhet typ. Blev nästan tvungen att visa legitimation på 15 års bion för några månader sen, och då gick jag ändå med min sambo som är 32 år och ser ut som han är minst 28 men snarare 30... han tyckte det var hemskt pinsamt att bli tagen för en snuskgubbe.
Men jag antar att det är som med det mesta... allt har för och nackdelar.... men med tanke på min storlek hoppas jag verkligen att mini pyret inte är ett allt för stor pyre när det är dags att komma ut.
Ser ut som om vi kommer att flytta ännu tidigare.. kanske redan den 1 mars... det blir skoj. I morgon kommer nya tidningen av Familyliving, och de har hallspecial som jag hoppas ska ge mig inspiration. Gillar inte hallar.... vill att de ska se snyggt ut och ha funktion men det är lättare sagt än gjort. Hallar och lampor är mina problemområden.
Gud så trevligt med ett dop.
Har ni släktklänning eller har ni köpt en egen?
Som alltid med fest är det en massa och fixa och göra, och även om det är jätte trevligt så tar det av ens krafter oavsett om man är stor eller liten.
Vad valde ni för låtar?
Hoppas ni fick en massa fina bilder också.... är ju så kul att ha.
Jag är inte själv döpt och har egentligen inte tänkt döpa mina barn, men sambon är av en annan uppfattning så vem vet hur det slutar. Det handlar mest om att jag inte gillar att stå i centrum... gillar sociala tillställningar men vill själv kunna välja hur mycket uppmärksamhet som jag tilldrar mig.
Ser fram emot detta med att amma... verkar vara ett effektivt sätt att komma i form. Gud... så snabbt de växer när de väll är ute.... fast vilka armmuskler du får. Själv är jag mest rädd för tänder. I min släkt får vi tänder väldigt snabbt, och tänder och amma är en dålig kombination.
Dags att krypa till kojs nu... det är ju en dag i morgon också.
Hej!
Hoppas att alla mår bra. Här är jag nu på min 12:e övertidsdag och börjar tycka att det är riktigt tråkigt att vara gravid... Jag försöker tänka att jag ska vara tacksam för att jag öht får vara med om detta, men, jag vill ju få träffa bebisen nu!
Sen är det ju inte så att det är något tjat från folk om den har kommit än. Börjar nästan känna mig lite misslyckad som inte kan få ut den här bebisen nån gång;)
Med tanke på att det tog 2,5 år att bli gravid från början, så har vi ju väntat i över tre år nu....
Men vi blir iaf kontrollerade hela tiden, så vi vet att den mår bra där inne. Så bra att vi ännu inte får något datum för igång sättning! Och så klart vill vi ju helst att det ska starta av sig själv, men som sagt det börjar bli lite långdraget nu...
Hur går det för er andra?
kram.
pyro pyret: hahaha ja inte är det lätt med storlekar. Jag har alltid önskat att jag var liten och hade små fötter, men det finns ju som sagt för och nackdelar med allt
Vi hade en dopklänning som min sambo och hans syskon och kusiner haft. Sen hade vi min tårtdekoration på tårtorna. Dvs den lilla grejjen man sätter på tårtan, men som inte går att äta upp Hoppas du fattar.. Så det tyckte jag kändes lite kul. Så där med startade jag en egen liten tradition. Hoppas nu bara att Kajsa vill skaffa barn och då även får en dotter
Vi hade en tjej som sjöng Välkommen hem m sonya aldén & Älskade barn. Älskade barn är visst den mest spelade låten på dop just nu... Men den är sååååååå vacker tycker jag.
Nu finns bild på kajsa i mitt galleri om ni är nyfikna. Har skaffat plus och har då med oxå lyckats ladda upp lite bilder.