• Espera

Hur mycket ska man blöda för att man ska misstänka missfall?

Var på gyn igår pga brun flytning. Läkaren sa att min livmodertapp var lättblödande. Vul visade friskt foster motsvarande storlek v 6, kunde ej se hjärtat slå. Till saken hör att jag är i v 8 och det stämmer bara inte med tiden om jag skulle vara i v 6.
    Hon sa att jag inte skulle vara orolig o fick en tid nästa fredag för återbesök för att se om hjärtat slog då. Jag frågade om hon trodde det var risk för missfall och hon sa nej.

Nu idag har jag åter fått bruna flytningar som övergått till rosa/röda med blodstrimmor i. Ska jag lita på vad läkaren sa? Är det verkligen livmodertappen som blöder eller håller jag på att få missfall (eller ma som det väl rimligtvis handlar om)? Vet inte om jag ska försöka hålla ut tills fredag eller åka in igen...

• Svar på tråden Hur mycket ska man blöda för att man ska misstänka missfall?
  • Teskedsmamman

Espera: Verkar ju inte bra... nu skulle jag föreslå att du åker in!! Nu kan de se om fostersäcken finns kvar eller inte...

Pellinell: Jag har 2 gånger haft rosa flytningar, som knappt märktes och båda gångerna var det ma. En gång har jag haft en run blödning vilket var ok, sonen är 18 mån nu...

Blödningar är helt individuella, det finns de som haft bruna blödningar = gammalt blod och fått ma så det går inte och säga så precist som Pellinell försökte göra...

• NeaVida

Vi mitt första MA så kom det en yttepytte liten brun fläck. Efter 4 veckor så kom det ytterligare lite yttepytte brunt men gjorde ont, så jag åkte in, och där såg de att det var dött.

Vid mitt andra MF så kom det en liten brun flytning, åkte in akut, och det var dött sedan vecka 5.

Nu är jag gravid i vecka 9 (you know) och har haft bruna flytningar, och trott att det varit kört men sett hjärtat slå på två VUL! Hos mig har de INTE hittat sköra blodkärl på livmodertappen.

Har vänner som är BM på akuten och de får in sånna som störtblöder, FLODER, binda efter binda, och allt har varit OK.

Så länge du inte har blodbrist så är det OK.

Jag ska vara uppriktig med dig. Eftersom det var mindre än vad du väntade dig så kan det vara dött, men det kan vara lite mindre än vad det borde av andra skäl, helt OK skäl, och de kan ha mätt lite snålt, och du kan ha räknat fel med några dagar och haft mycket hormon tidigt som gjort att du fått + på stickan innan den egentliga BIM.

Jag vet att det är svårt, vet precis! Om du är orolig tycker jag att du ska åka in igen. Be att de tittar på hur fosterhinnan ser ut, om den ser fin och rund ut (vilket jag tror att den gjorde) och om de kan se ett litet skimmer (vilket man kan se när den rör sig).

Jag önskar dig all lycka till och skickar över lite cyberstyrka!
    Ta hand om dig!

• Espera

Tack Nea Vida!
    Jag väljer nog att avvakta tills fredag om inget värre händer. Som du skrev i min gästbok, antingen är fostret levande eller inte. På nåt sätt känns det som om det är för mycket som inte stämmer, ffa storleken på fostret.

KÄnslorna o oron finns kvar dock, gud vad svårt att hantera dem!

• skrivglad

Hade kollat vid minsta blödning/blodaktig flytning o det bör man nog göra. Men det behöver inte va missfall.

• silhuett

Hoppas allt går bra!

Kan säga att jag fick en störtblödning (typ 2 dl) klarrött blod i vecka 12, trodde helt klart det var kört. Men bebisen lever och är desutom riktigt vild Är i vecka 23 nu.

Har också varit med om ett missfall i vecka 5. Det började som en helt vanlig mens, fast 4 dagar efter BIM. Dock så blödde jag dubbelt så mycket de första dagarna, och dubbelt sålänge som vid mens. Jag testade mig, och det var svagt positivt.. 2 veckor senare var det negativt

Så det är svårt att tolka blödningar, kan vara vilket som tyvärr.

• MajBebis2013

Hej Espera..

Läst lite och undrar hur de går !?

Är själv i vecka 5 och fick alldeles nyss en blödning, jättejobbigt!! :(

Håller tummar och tår för oss!!!!!

Kram

• Oroliga Jenny

Hej. Jag fick mensvärk i v 8+4 och på natten mellan tisdag och onsdagen kom det blod. Magont hade jag som jag har varje mens med skillnad att jag inte tog nåt smärtstillande denna gång. Är det alltid missfall när det gör ont samtidigt? ? Nu är det söndag och jag har använt binda varje dag då det kommit lite blod varje dag. Jag skulle aldrig säga störtblödning och smärtorna har jag stått ut med. Det är ju även tiden för när vanlig mens skulle kommit, är det vanligare att få missfall just då? Tacksam för svar.

• En orolig Mamma Molly

Jag är gravid med mitt andra barn. Har en dotter på 5 och halvt år. Igår hade jag lite som rosa flytningar, idag morse så blödde det och blodet var mörkt. Jag åkte in på sjukan och läkaren gjorde ultra ljud och jag hade hela tiden trott att jag var i vecka 8 men hon sa och visade mig att jag var i vecka 5+ några dagar så det var en väldigt tidig graviditet. Hon undersökte mig men det fanns ingen blod det var bara gammalt blod runt slidan. Hon sa att embryot alltså graviditet såg helt normalt ut och att det fanns inga klar tecken på missfall. Hon bad oss att komma tillbaka om 10 dagar. Nu när jag torkar mig så blöder jag inte alls. eftersom jag har varit gravid innan så kändes det konstigt att det blödde då jag inte hade det med mitt första barn. Nu önskar jag att alla här fina starka vackra kvinnor kunde bara sända oss ljus och styrka och kärlek så bebisen stannar kvar i magen och växer sig fint. Vi har försökt bli med barn i 2 år nu och äntligen har vi lyckats. Så sänd oss goda ljusa tankar så våran dotter får äntligen sitt syskon. Och kram och styrka till er andra kvinnor som känner sig oroliga. ??????

• Anonym (Lightworker)

Jag är gravid med mitt andra barn. Har en dotter på 5 och halvt år. Igår hade jag lite som rosa flytningar, idag morse så blödde det och blodet var mörkt. Jag åkte in på sjukan och läkaren gjorde ultra ljud och jag hade hela tiden trott att jag var i vecka 8 men hon sa och visade mig att jag var i vecka 5+ några dagar så det var en väldigt tidig graviditet. Hon undersökte mig men det fanns ingen blod det var bara gammalt blod runt slidan. Hon sa att embryot alltså graviditet såg helt normalt ut och att det fanns inga klar tecken på missfall. Hon bad oss att komma tillbaka om 10 dagar. Nu när jag torkar mig så blöder jag inte alls. eftersom jag har varit gravid innan så kändes det konstigt att det blödde då jag inte hade det med mitt första barn. Nu önskar jag att alla här fina starka vackra kvinnor kunde bara sända oss ljus och styrka och kärlek så bebisen stannar kvar i magen och växer sig fint. Vi har försökt bli med barn i 2 år nu och äntligen har vi lyckats. Så sänd oss goda ljusa tankar så våran dotter får äntligen sitt syskon. Och kram och styrka till er andra kvinnor som känner sig oroliga.

• Anonym (SelmaKarin)

Vet inte om jag är gravid, vi försöker men isåfall är det i ett väldigt tidigt stadie typ vecka 3.

Har haft blödningar sedan i söndags. Väldigt kraftiga på eftermiddag kväll, men på förmiddag bara vid toalett besök. Någon som varit med om något liknande? Är det ett missfall eller kan det vara något annat? Hur länge kan man gå med rimliga blödningar utan att söka för det?

Pratade med sjukvården i söndagskväll och måndags fm. Men, då trodde jag ju att det upphört. Sen kom det tillbaks igen!

• Anonym (S)

13 år gammal tråd hörrni ;)

Svar på tråden Hur mycket ska man blöda för att man ska misstänka missfall?