Hur mycket ska man blöda för att man ska misstänka missfall?
Vi mitt första MA så kom det en yttepytte liten brun fläck. Efter 4 veckor så kom det ytterligare lite yttepytte brunt men gjorde ont, så jag åkte in, och där såg de att det var dött.
Vid mitt andra MF så kom det en liten brun flytning, åkte in akut, och det var dött sedan vecka 5.
Nu är jag gravid i vecka 9 (you know) och har haft bruna flytningar, och trott att det varit kört men sett hjärtat slå på två VUL! Hos mig har de INTE hittat sköra blodkärl på livmodertappen.
Har vänner som är BM på akuten och de får in sånna som störtblöder, FLODER, binda efter binda, och allt har varit OK.
Så länge du inte har blodbrist så är det OK.
Jag ska vara uppriktig med dig. Eftersom det var mindre än vad du väntade dig så kan det vara dött, men det kan vara lite mindre än vad det borde av andra skäl, helt OK skäl, och de kan ha mätt lite snålt, och du kan ha räknat fel med några dagar och haft mycket hormon tidigt som gjort att du fått + på stickan innan den egentliga BIM.
Jag vet att det är svårt, vet precis! Om du är orolig tycker jag att du ska åka in igen. Be att de tittar på hur fosterhinnan ser ut, om den ser fin och rund ut (vilket jag tror att den gjorde) och om de kan se ett litet skimmer (vilket man kan se när den rör sig).
Jag önskar dig all lycka till och skickar över lite cyberstyrka!
Ta hand om dig!